تولد 47 سالگی مایکروسافت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در 4 آوریل 1975 بیل گیتس و پل آلن شرکت مایکروسافت، یکی از مهم ترین شرکت های چند ملیتی فناوری اطلاعات را تاسیس کردند. مایکروسافت که در حال حاضر در ردموند (استان واشنگتن، ایالات متحده آمریکا) مستقر است، یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری در دنیا از نظر عایدی و ارزش سهام (در حال حاضر تقریباً 2288 میلیارد دلار) است. بعضی از شناخته شده ترین محصولات و خدمات ارائه شده به وسیله این شرکت چند ملیتی عبارتند از: سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، مایکروسافت آفیس و کنسول بازی ایکس باکس.

تولد 47 سالگی مایکروسافت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، همه چیز از سال 1975 آغاز شد، زمانی که گیتس و آلن یک زبان برنامه نویسی به نام بیسیک را برای برقراری ارتباط کامل با یکی از اولین میکروکامپیوترها، Altair 8800 که به وسیله MITS (سیستم های ابزار دقیق و تله متری) فراوری شده بود، توسعه دادند. پس از اولین پیروزیت، گیتس و آلن تصمیم به ترک شغل قبلی خود گرفتند و روی پروژه Micro-Soft (MICROcomputer و SOFTware) تمرکز کردند. این دو دوست با تمرکز بر زبان بیسیک پیروز شدند آن را با سایر توزیع نمایندگان از جمله Radio Shack، NCR و Citibank سازگار نمایند و عملکرد رایانه ها را تا حد زیادی افزایش دهند.

با گذشت سال ها این شرکت پیروزیت های بسیاری کسب کرد و به یک رهبر در بخش فناوری تبدیل شد. اولین دفتر بین المللی این شرکت در سال 1980 در ژاپن و و اولین دفتر اروپایی آن در سال 1982 در بلژیک افتتاح شد. در سال 1983 گیتس و آلن سیستم عامل مایکروسافت ویندوز را توسعه دادند. کاربران ابتدا برای ارتباط با رایانه شخصی فقط می توانستند تایپ نمایند، اما اکنون می توانند روی عناصر موجود در صفحه به راحتی کلیک نمایند و چندین برنامه را که به یکدیگر مرتبط نیستند به طور همزمان مدیریت کنید. در همان سال ماوس معرفی گردید و با این اختراع ما شاهد یک انقلاب واقعی در فناوری هستیم.

در طول دهه 1980، مایکروسافت به توسعه خود ادامه داد و شعبه هایی را در انگلستان، فرانسه و آلمان افتتاح کرد. این شرکت اولین کارخانه فراوریی که به طور کامل به بازار اروپا اختصاص داشت را در ایرلند افتتاح کرد. مایکروسافت تنها 15 سال پس از تولدش به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شد و اولین شرکت نرم افزاری کامپیوتری است که فروش آن سالانه بیش از یک میلیارد دلار است. اکنون از هر 10 کاربر 9 نفر آن ها از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند. شرکت چندملیتی گیتس و آلن به اهداف خود وفادار مانده و محصولاتی مناسب کاربران مختلف ایجاد نموده است. در سال 2011 اسکایپ و پس از آن کنسول بازی Xbox را اندازی شد. در سال 2018، ویندوز 10 و سال بعد آفیس 2019 منتشر شد. مایکروسافت داستان دو همکلاسی است که اشتیاق خود را به علم کامپیوتر به دستاوردی انقلابی تبدیل کردند. آن ها با پشتکار و خطرپذیری جهت تاریخ را برای همواره تغییر دادند. آینده این شرکت به لطف ارائه محصولات متعدد ادامه دارد و با هدف اصلی ارائه محصول برای اقشار مختلف مردمی به کار خود ادامه می دهد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "تولد 47 سالگی مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد 47 سالگی مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید