عکس ، این تصاویر شاهکارهای فضا را به نمایش می گذارند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، گجت نیوز نوشت: ماموریت های فضایی سال 2022 پر بود از لحظات جالب و عجیبی که تماشا آن ها خالی از لطف نیست؛ این شما و این مجموعه ای از برترین تصاویر فضایی در سالی که گذشت.

عکس ، این تصاویر شاهکارهای فضا را به نمایش می گذارند

سال 2022 جایگاهی خاص در انجام پروازهای فضایی داشت؛ از انحراف مسیر یک سیارک تا انتها انتظار طولانی مدت برای پرتاب راکت ها. وقایع اتفاق افتاده طی این 12 ماه، مسیر اکتشافات فضایی در سال های آینده را معین کرد. با دیدنی این تصاویر، برترین و ماندگارترین لحظات ماموریت های فضایی سال 2022 را مرور کنید.

برترین تصاویر فضایی سال 2022

حادثه خبر نمی کند!

این عکس، لحظه برخورد صاعقه به نزدیکی راکت SLS ناسا، در اواخر تابستان گذشته را نشان می دهد. البته این در قیاس با طوفان یان که چند هفته بعد رخ داد، چیزی نبود. با وقوع طوفان، ناسا ناگزیر شد راکت آرتمیس 1 را به پناهگاه بازگرداند.

استارشیپ، ایستاده در استاربیس

این راکت خوش قد و قامت، استارشیپ متعلق به کمپانی اسپیس ایکس است که در پایگاه استاربیس تگزاس، در انتظار پرتاب به سر می برد. مدیرعامل کمپانی، ایلان ماسک، امیدوار به پرتاب این راکت بزرگ در سال 2022 بود؛ اتفاقی که البته رخ نداد. زمانی که پایان آن روز برسد، این قوی ترین راکت پرتاب شده به فضا لقب خواهد گرفت.

اوریون، ماه، زمین

یکی از چندین عکس نمادین که در ماموریت موفقیت آمیز آرتمیس 1 گرفته شد، همین است. این، سیزدهمین روز ماموریت، به تاریخ 7 آذر بود که فضاپیمای اوریون در فاصله 432 هزار کیلومتری زمین قرار داشت.

لحظه پرتاب

تصویری بی نظیر از لحظه پرتاب راکت SLS در تاریخ 25 آبان از پایگاه فضایی کندی در فلوریدای آمریکا!

اوریون، دلتنگ خانه!

فضاپیمای اوریون ناسا در بیست و پنجمین روز ماموریت آرتمیس 1، این عکس دیدنیی را از سیاره زمین گرفت؛ هنگامی که 91 هزار کیلومتر از خانه دور بود!

زمین در اوج زیبایی

عکس گرفته شده از ایستگاه فضایی بین المللی، تابش نور خورشید بر اقیانوس اطلس را به زیباترین شکل ممکن، به تصویر می کشد.

سلام به روی ماهت!

این هم یکی دیگر از تصاویر ماندگار ماموریت آرتمیس 1 است؛ هنگامی که فضاپیمای اوریون، دومین پرواز نزدیک به ماه را به اتمام رساند و ارتباط مجدد با مرکز کنترل زمینی را برقرار کرد. زیبایی این تصویر، احتیاج به هیچ شرح اضافه ای ندارد.

راهپیمایی فضایی، همین الان یهویی!

متیوس مارر، فضانورد آژانس فضایی اروپا، این سلفی بی نظیر را هنگام انجام یک راهپیمایی 7 ساعته، در بیرون ایستگاه فضایی بین المللی گرفت.

اوج گیری همانند شاهین

روز دهم آبان، اسپیس ایکس راکت Falcon Heavy را برای اولین بار در سه سال گذشته، به فضا پرتاب کرد تا یک محموله سری را برای نیروی فضایی آمریکا، به مدار زمین ببرد.

پیتزا پارتی در فضا!

این عکس، اعضای تیم فضایی Expedition 67 را نشان می دهد. آن ها برای یک شب هم که شده، در ایستگاه فضایی بین المللی پیتزا پارتی گرفته و خوش می گذرانند. از چپ در جهت عقربه های ساعت: دنیس ماتویف، اولگ آرتمیف، سرگی کورساکوف، کیل لیندگرن، جسیکا واتکینز و سامانتا کریستوفرتی!

اسپیس ایکس و ماموریتی دیگر

عکس کمتر دیده شده ای از راکت فالکون 9 در حال ورود به فضا که اوایل زمستان گذشته گرفته شد. این، نخستین ماموریت فضایی اسپیس ایکس در سال 2022 بود که تا انتها سال، شمار آن ها از 50 هم فراتر رفت.

آتشین و خشن!

لحظه پرتاب راکت فالکون 9 برای اجرای ماموریت Crew-4 در ماه اردیبهشت را می بینید.

طوفان یان

ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی، طوفان یان را در اوایل مهر ماه، این چنین می دیدند. وقوع این طوفان سهمگین در فلوریدا، باعث جاری شدن سیل و مرگ بیش از 100 نفر شد.

ملاقات اوریون با ماه

فضاپیمای اوریون در تاریخ 2 آذر، هنگام نخستین پرواز نزدیک به ماه، این عکس خوفناک را گرفت.

زیر خط افق

یک تصویر ناب از فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس که برای انجام ماموریت سرنشین دار اندورنس (Endurance) به ایستگاه فضایی بین المللی نزدیک می گردد. فضانوردان نیکول من، جاش کاسادا، کیوچی واکاتا و آنا کیکینا مسافران این فضاپیما بودند.

شب های ایتالیا

این عکس خیره کننده که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده، ایتالیای نورانی در شب را نشان می دهد.

بارکش فضایی

اینجا، فضاپیمای باری سیگنوس (Cygnus) را می بینید که به بازوی رباتیک Canadarm2 ایستگاه فضایی متصل شده است. ابرهای پس زمینه، زیبایی خاصی به این تصویر بخشیده اند.

انجام ناممکن ها

برای اسپیس ایکس، چیزی که به فضا پرتاب می گردد، باید امن و امان روی زمین فرود بیاید. این تصویر، دو راکت فالکون 9 را نشان می دهد که پس از پرتاب فالکون هِوی، در حال فرود عمودی هستند.

خوش آمدی به خانه!

اینجا اوریون پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت آرتمیس 1، چتر نجات خود را برای بازگشت به خانه، باز نموده است. اگر با دقت نگاه کنید، می بینید که کپسول همچنان داغ و در حال بخار کردن است؛ چرا که هنگام ورود به جو زمین، حرارت نزدیک به 3000 درجه سانتی گراد را تحمل کرد. در صورت تمایل، مجذوب کننده ترین تصاویر ماموریت آرتمیس 1 را هم دیدن کنید.

قلوه سنگ نتراشیده!

ماموریت دارت ناسا برای اولین بار در تاریخ، مسیر یک سیارک را با موفقیت تغییر داد. این، عکس، سیارک دیمورفوس را نشان می دهد؛ درست چند لحظه قبل از آنکه ناسا، فضاپیمای خود را به آن بکوبد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این تصاویر شاهکارهای فضا را به نمایش می گذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این تصاویر شاهکارهای فضا را به نمایش می گذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید