بازسازی 4 بنای تاریخی کرمان درگیر مسائل و موانعی است

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، بازسازی 4 بنای تاریخی کرمان درگیر مسائل و موانعی است.

بازسازی 4 بنای تاریخی کرمان درگیر مسائل و موانعی است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان آخرین شرایط بازسازی چهار بنای تاریخی شهر کرمان که پیشتر بازسازی آنها خبری شده بود، مسائلی نظیر تخصیص نیافتن بودجه به صورت مستمر برای بازسازی این بناها را از جمله دلایل مهم فرایند کند اجرای این پروژه ها معرفی می نماید.

مجتبی شفیعی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصد طرح بازسازی و ساماندهی باغ موزه هرندی شهر کرمان گفت: عملیات این طرح حدود 2 سال است که شروع شد اما به علت اینکه اعتبار آن به صورت مقطعی تامین می گردد، فرایند بازسازی بنا نیز کند پیش می رود.

وی اضافه نمود: اخیرا از محل یاری های شرکت های معدنی استان بودجه ای به این طرح اختصاص داده شده که در حال تهیه توضیح خدمات برای ادامه کار بازسازی این پروژه هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توضیح داد: با اتمام طرح ساماندهی باغ موزه هرندی کرمان، این مکان تاریخی فعال تر می گردد و ضمن رونق گردشگری، بیشتر میتوان از آن برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری استفاده کرد.

وی ادامه داد: در فاز دیگر این پروژه با همکاری بخش خصوصی خانه تاریخی که در مجاورت بنا واقع شده است، مجموعه پذیرایی و گردشگری احداث می گردد.

پیشرفت 40 درصدی بازسازی خانه اوشیدری

شفیعی با اشاره به بازسازی خانه اوشیدری کرمان و با بیان اینکه بازسازی این مجموعه در 2 فاز اجرا شده، گفت: کارهای بازسازیی در فاز اول واقع در ضلع شمالی و جنوبی و نیز فاز دوم در ضلع شرقی اجرا شده و در فاز سوم واقع در ضلع غربی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود 25 میلیارد ریال هزینه بازسازی خانه اوشیدری شده، تاکید نمود: مشکل اختصاص نیافتن اعتبار به صورت مستمر در این پروژه نیز وجود دارد و کار با وقفه دنبال می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: پیشرفت این طرح نیز 40 درصد است که با اتمام آن، بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و امکانات پذیرایی در این محل راه اندازی خواهد شد.

مشکل آب و برق افتتاح هتل کاروانسرای وکیل

وی در خصوص یکی دیگر از پروژه های مهم تاریخی شهر کرمان توضیح داد: بازسازی طرح هتل بوتیک کاروانسرای وکیل کرمان به وسیله بخش خصوصی به اتمام رسیده و کار تجهیز آن نیز انجام شد اما افتتاح این مجموعه به علت مسائل تامین آب و برق به تاخیر افتاده است.

شفیعی گفت: احتیاج آب و برق این مجموعه از امکانات فعلی بیشتر است که در حال برطرف مشکل هستیم تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این مجموعه پذیرایی و اقامتی بسیار زیبا در شهر کرمان باشیم.

لزوم مشارکت کسبه در بازسازی بازار کرمان

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر بازسازی بازار کرمان اعلام کرد: عمده کار بازسازی بازار حدود 6 سال قبل اجرا شده و اینک در راسته های فرعی این بازار تاریخی بازسازی ها در حال اجرا است.

شفیعی با اشاره به همکاری اصناف و کسبه بازار کرمان برای بازسازی توضیح داد: بازار حاج آقا علی که یکی از بازارهای مجموعه بازار بزرگ کرمان است، اخیرا با مشارکت خود کسبه بازسازی شد و این همکاری باعث پیشرفت بهتر و سریع تر می گردد.

منبع: همگردی

به "بازسازی 4 بنای تاریخی کرمان درگیر مسائل و موانعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 4 بنای تاریخی کرمان درگیر مسائل و موانعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید