اردوغان رفتار پلیس آمریکا در قتل یک سیاهپوست را فاشیستی خواند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قتل شهروند آمریکایی به دست پلیس این کشور را محکوم کرد.

اردوغان رفتار پلیس آمریکا در قتل یک سیاهپوست را فاشیستی خواند

در این ارتباط رجب طیب اردوغان در حساب کاربری خود در توئیتر با انتقاد از رفتار پلیس آمریکا نوشت: رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی که منجر به مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در نتیجه شکنجه شد، نه تنها همه ما را ناراحت نموده بلکه این موضوع تبدیل به یکی از دردناک ترین مظاهر نظام ناعادلانه ای شده است که ما در سراسر دنیا علیه آن ایستاده ایم.

اردوغان همچنین گفت: به عنوان عضوی از تمدن اسلامی که به خاطر خالقمان به ما عشق به هم نوع را می آموزد، این ذهنیت غیر انسانی را محکوم می کنم. ترکیه همواره در برابر همه حملات به بشریت صرف نظر از اینکه این حملات کجا، تحت چه مستمسک یا با چه شکلی باشد، ایستاده است.

واکنش اردوغان پس از آن اجرا شده که یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک فرد سیاه پوست را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز این مرد سیاه پوست که حدود 40 سال داشت با رفتار خشن پلیس روبه رو شد که به دستان او دستبند زند و او را با صورت روی زمین خواباندند.

بنابر ادعای پلیس، این مرد که مسائل پزشکی داشت بعد از انتقال به بیمارستان هنپین کانتی با خودروی امدادی جان خود را از دست داد. این در حالی است که در فیلم های منتشر شده از سوی عابران در این صحنه که در شبکه های اجتماعی نیز انعکاس گسترده داشت این مرد سیاه پوست با فشار زانوی یک افسر پلیس مینیا پلیس روبرو شده و مرتب فریاد میزند، نمی توانم نفس بکشم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اردوغان رفتار پلیس آمریکا در قتل یک سیاهپوست را فاشیستی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان رفتار پلیس آمریکا در قتل یک سیاهپوست را فاشیستی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید