نصب ساعت مرگ ترامپ برای یادآوری سهل انگاری او در مبارزه با کرونا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، یک فیلمساز ساعتی به نام ساعت مرگ ترامپ را برای یادآوری سهل انگاری های رئیس جمهور آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا در نیویورک نصب کرده است.

نصب ساعت مرگ ترامپ برای یادآوری سهل انگاری او در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده، ساعت بزرگی که بر بالای میدان تایمز در نیویورک نصب شده و شمار مرگ و میرها بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) را نشان می دهد ساعت مرگ ترامپ لقب گرفته است.

یوجین جارکی، فلیمساز و سازنده این ساعت از آن جهت این نام را برای این ساعت برگزیده که معتقد است مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به این بیماری حاصل سهل انگاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است.

در حال حاضر که شمار فوتی های ناشی از این بیماری در آمریکا به 87662 نفر رسیده است این ساعت قاعدتاً باید همین عدد را نشان بدهد.

زیر شمارگری که آمار فوتی های ناشی از بیماری کووید-19 را نشان می دهد نوشته شده است: برآورد مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 به دلیل سهل انگاری ترامپ.

رسانه های آمریکا نوشته اند ساعت ساخته شده توسط جارکی از ساعت بدهی ملی آمریکا الگوبرداری شده که از سال 1989 به این سو، رقم کل استقراض آمریکا را نشان می دهد.

این فیلمساز درباره تصمیمش برای ساخت این ساعت به روزنامه انگلیسی گاردین گفت: تصور می کنم باید یک مقیاس ملی درباره پاسخ بی ملاحظه رئیس جمهور ترامپ به این بیماری همه گیر داشته باشیم.

او اضافه کرد: دستگاه های اطلاعاتی و متخصصان سلامت او بارها به او توصیه های لازم درباره جدی بودن این بیماری و ضرورت اقدام به موقع را گوشزد کردند اما او توجهی به این هشدارها نکرد.

طبق آمارهای ثبت شده در وب سایت worldmeters.info، تا امروز جمعه آمریکا با 1469385 مبتلا به ویروس کرونا در صدر جدول مبتلایان کشورها به این بیماری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نصب ساعت مرگ ترامپ برای یادآوری سهل انگاری او در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب ساعت مرگ ترامپ برای یادآوری سهل انگاری او در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید