اقدامات لازم جهت مهاجرت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، از کجا آغاز کنیم؟

شاید در نظر عام، مهاجرت فقط دریافت ویزا یا اپلای کردن و یا هزینه های سرسام آور باشد؛ اما مهاجرت مقوله ای فراتر از این هاست. در واقع مهاجرت تصمیمی به شدت مهم است و شما را وارد فصل جدیدی از زندگی خواهد نمود. پس دریافت این تصمیم منوط به سنجیدن تمام جوانب است.

اقدامات لازم جهت مهاجرت

برای آغاز بهتر است مقصد خود را معین نموده، آغاز به شناخت آن کنید. فرهنگ، آداب، شرایط اجتماعی، سیاسی و مالی از جمله مواردیست که ضروری است مورد مطالعه قرار گیرند. زیرا برای داشتن آرامش خیال و فکر آزاد، شما احتیاجمند شرایطی پایدار خواهید بود. این شرایط پایدار شامل ابعادی همچون رفاه مادی (تامین احتیاجهای اولیه) و آرامش فکری (هماهنگی با فرهنگ) می باشد و بدون اطمینان از این ها اتخاذ این تصمیم مهم کورکورانه به نظر می رسد.

یکی دیگر از مباحث مهم ابتدایی، خودشناسی می باشد. شما سال های سال در ایران زندگی نموده اید و تقریبا همه چیز اینجا برایتان تبدیل به عادت شده است. اما برای مهاجرت باید سبک زندگی خودرا دقیق تر آنالیز کنید و ببینید آیا با این سبک زندگی می توان زندگی راحتی در کشور مقصد داشت؟ یا هرکدام از عادات شما در کشور مقصد چقدر هزینه بر است. قیمت مرغ، گوشت، میوه، رستوران و کافی شاپ در کشورهای مختلف بسته به شرایط اجتماعی و فرهنگی آن ها متفاوت است. بنابراین برای انتخاب مقصد باید سبک زندگی خودرا نیز با کشور مقصد تطبیق دهید.

نوع مهاجرت و مسائل قانونی

قطعا در این مقاله و هیچ مقاله دیگری، راه های غیرقانونی مهاجرت پیشنهاد نمی گردد. برای مهاجرت قانونی شما ضروری است چیزی برای ارائه داشته باشید. کشور های مختلف با توجه به احتیاج های مختلفی که دارند، قوانین متفاوتی برای مهاجر پذیری در نظر گرفته اند. بعضی از کشورها بسیار مهاجرپذیرند(مثل کانادا و استرالیا) و بعضی از آن ها در این زمینه سخت گیر می باشند(مثل آلمان).

سرمایه گذاری، ادامه تحصیل و پذیرش برای یک موقعیت شغلی از رایج ترین انواع مهاجرت می باشند. غیر از قوانین کشور مقصد در این زمینه، باید قوانین ایران نیز مطالعه گردد. یکی از مهم ترین مسائل برای خروج از ایران، خدمت سربازیست. پسران بالای هجده سال در ایران مشمول می شوند و در طول زمان مشمولیت برای خروج از کشور احتیاج به وثیقه دارند پس فقط برای مدتی می توانند خارج از ایران بمانند. برای مهاجرت احتیاج است کارت انتها خدمت یا معافیت از خدمت سربازی خود را در دست داشته باشید.

برخورداری از حداقل ها

برای زندگی خوب و دستیابی به اهداف در یک کشور تازه، باید از حداقل های لازم برخوردار باشید. اولین مبحث در این زمینه، یادگیری زبان کشور مقصد است. بدیهیست که اگر توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نداشته باشید، با مسائل عدیده دست و پنجه نرم خواهید کرد.

مسئله دوم، برخورداری از سرمایه کافیست؛ زیرا حتی اگر تحت حمایت بهترین بورسیه تحصیلی نیز باشید، از سرمایه اولیه بی احتیاج نخواهید بود. هزینه های اولیه راه اندازی یک زندگی در کشوری جدید و به خصوص کشورهای پیشرفته، بسیار بالاست و همین امر به ما گوشزد می نماید که باید با دستی پر راهی این کشورها شویم.

وکلای مهاجرتی

فرایند انجام کارهای مهاجرت همیشه ساده نیست. خصوصا وقتی بحث برقراری ارتباط و هماهنگی با یک موسسه یا دانشگاه در کشوری دیگر در میان باشد. موسسه ها و وکلای مهاجرتی از این پیچیدگی های قانونی مطلعند و به برقراری ارتباط با موسسات خارجی تسلط دارند. برای همین می توان با بهره گیری از وکیلی مجرب، خیال آسوده تری داشت و مراحل را با سرعت بالاتری طی کرد.

تصمیم برای مهاجرت، نقطه مهم و معین کننده ای در زندگی هر شخص می باشد. پس عجله نکنید و برای تحقیقات و برنامه ریزی وقت بگذارید. اینکه بعضی از مراحل را به وکیل واگذار می کنید نباید باعث بی خیالی شما باشد بلکه بهتر است از جریان کار مطلع باشید و نظارت دقیقی بر آن داشته باشید.

در نهایت اینکه برنامه ریزی خوب است اما داشتن یک نقشه جایگزین را از یاد نبرید. چون مثل تمام مسائل، مهاجرت هم همیشه طبق برنامه پیش نخواهد رفت.

منبع: زانکو

به "اقدامات لازم جهت مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم جهت مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید