انتشار یک منظره تازه از مریخ

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از ایسنا ناسا تصویری از سیاره سرخ را که به وسیله مریخ نورد استقامت در مریخ ثبت شده، منتشر نموده است که چشم اندازی خیره کننده از این سیاره را به نمایش می گذارد.

انتشار یک منظره تازه از مریخ

این مریخ نورد چشم انداز سنگی مقابل تپه سانتا کروز در دهانه جیزروJezero)) را ثبت نموده است.

به گزارش ناسا، در تاریخ 29 آوریل 2021 که مقارن با شصت و هشتمین روز مریخی حضور مریخ نورد استقامت (Perseverance) در سیاره سرخ بوده است، این مریخ نورد چشم انداز سنگی مقابل تپه سانتا کروز در دهانه جیزرو (Jezero) را ثبت نموده است.

این تصویر یک تصویر ترکیبی و اصطلاحا موزاییک رنگی پیشرفته حاصل از چندین تصویر است که با استفاده از نماهای چپ و راست سیستم دوربین Mastcam-Z ایجاد شده است.

جدیدترین مطالب

حمایت ناسا از پروژه 3 محقق ایرانی

تصاویری از پیتزاخوری در فضا!

ادای احترام به ونجلیس؛ از ناسا تا نخست وزیر یونان

ایلان ماسک چه نقشه ای برای توئیتر دارد؟

این مریخ نورد راه را برای اکتشاف انسان در سیاره سرخ هموار می نماید و سطح شناسی و آب و هوای باستانی مریخ را مطالعه می نماید.

بیشتر بخوانید: نخستین شهر پایدار در مریخ

استقامت بعلاوه اولین مریخ نوردی خواهد بود که نمونه هایی از سنگ های مریخ را که در این تصویر مشاهده می کنید، جمع آوری و ذخیره می نماید تا بعدا به وسیله یک ماموریت دیگر به زمین آورده شوند.

به گفته ناسا، این تخته سنگ ها نمونه هایی از نوع سنگ هایی هستند که محققان ناسا آن را Chal با تلفظ چِش می نامند که کلمه ای ناواهویی (زبان یکی از بزرگترین قبایل سرخ پوستی) به معنای قورباغه است. این سنگ ها به طور میانه حدود 50 سانتی متر عرض دارند.

منبع: خبرکانادا

به "انتشار یک منظره تازه از مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار یک منظره تازه از مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید