انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، خبرنگاران : رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: مانع عظیم اروپا، نداشتن چشم انداز راهبردی است.

انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا

به گزارش به نقل از ایرنا، اردوغان در پیامی به مناسبت روز اروپا اضافه نمود: کاملاً روشن است که اتحادیه اروپا هرگز قادر نخواهد بود بدون یاری و مشارکت ترکیه به صورت قوی به حیات خود ادامه دهد.

آناتولی گزارش داد، وی توضیح داد: اتحادیه اروپا به یک ساختار نهادینه شده جدید (کارآمد) احتیاج دارد و در این چارچوب باید به طور ویژه سازوکارهای تصمیم گیری در این اتحادیه مورد بازبینی قرار گیرد.

اردوغان تأکید کرد که اتحادیه اروپا احتیاجمند چشم انداز و گفتمان جدید است.

وی اضافه نمود: مسلم است که اتحادیه اروپا هرگز نخواهد توانست بدون مشارکت و حمایت ترکیه به موجودیت خود به صورت قدرتمند ادامه دهد.

اردوغان گفت، با وجود همه موانع و معیارهای دوگانه اتحادیه اروپا با ترکیه، آنکارا همچنان به هدف راهبردی خود که عضویت در این اتحادیه است، متعهد است.

رییس جمهوری ترکیه اضافه نمود: در برهه اخیر اروپا با چالش هایی چون بحران پناهجویان، اسلام هراسی و بیگانه ستیزی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و گسترش کرونا رو به روست.

وی گفت که حل مسائل پیش روی اتحادیه در گرو همبستگی و همکاری و اتخاذ مجدد دیدگاه جامع و شجاعانه است.

اردوغان با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه به وعده خود در قبال آنکارا در مورد عضویت کامل در این اتحادیه عمل ننموده و موانعی ایجاد نموده است.

وی اظهار کرد: عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، کارآمدی و تأثیرگذاری این اتحادیه را در سطح منطقه ای و جهانی تقویت خواهد نمود.

اردوغان اضافه نمود: بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا اختلافات خود را با ترکیه به اتحادیه اروپا منتقل می نمایند که این مسأله به صورت کلی تأثیر منفی بر روابط اروپا با آنکارا خواهد داشت و قدرت این اتحادیه را در رویارویی با تهدیدات جهانی تضعیف می نماید.

منبع: اقتصادنیوز

به "انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد اردوغان از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید