با ترفند های مخفی آیفون آشنا شوید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اگر اپلیکیشنی دارید که به ندرت استفاده می کنید، و در عین حال به هر دلیلی نمی خواهید آن ها را به طور کامل حذف کنید، ترفندی برای این اپلیکیشن ها وجود دارد تا تنها از روی صفحه اصلی یا Home Screen حذف شوند.

با ترفند های مخفی آیفون آشنا شوید

با هر بار معرفی نسخه نو از سیستم عامل آی اواس، امکانات و قابلیت های نوی برای این دستگاه های محبوب عرضه می گردد. اما همه قابلیت ها و امکانات نو، یک جا معرفی نمی گردد و بعضی کاربران آیفون شاید هرگز با تعدادی از امکانات دستگاه خود آشنا نشوند.

بعضی از این قابلیت ها مانند امکان تغییر مرورگر دیفالت یا مخفی کردن اپلیکیشن هایی بی مصرف، نمونه هایی از این قابلیت ها هستند.

در ادامه 11 قابلیت کاربردی آیفون به شما معرفی خواهد شد، قابلیت هایی که کمتر در خصوص آن ها خبر منتشر شده و به همین علت بسیاری از کاربران از وجود آن ها بی خبرند.

حالا با انتشار پانزدهمین نسل از به روزرسانی سیستم عامل iOS، قابلیت های متنوع و زیادی برای آیفون ارائه شده که بدون شک بسیاری از کاربران از وجود بعضی از آن ها بی خبرند.

اگر می خواهید بیشترین بهره وری از آیفون خود داشته باشید و با نکات و ترفند های مخفی دستگاه خود آشنا شوید، با ما همراه باشید.

هر کاربر آیفون به خوبی می داند، بعد از خرید یک دستگاه نو آیفون، زمان زیادی طول نمی کشد که گوشی اش پر از انواع واقسام برنامه ها و اپلیکیشن ها می گردد که مدیریت و مرتب سازی آن ها اصولا کار سختی است.

اگر اپلیکیشنی دارید که به ندرت استفاده می کنید، و در عین حال به هر علتی نمی خواهید آن ها را به طور کامل حذف کنید، ترفندی برای این اپلیکیشن ها وجود دارد تا تنها از روی صفحه اصلی یا Home Screen حذف شوند.

اما با جستجو به وسیله دستیار هوشمند سیری یا به وسیله APP Library می توانید دوباره به این اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشید. مثلا این ترفند برای برنامه هایی کاربرد دارد که اپل اجازه حذف آن ها را به کاربر نمی دهد و از این طریق می توان آن ها را از جلوی چشم و دور کرد و صفحه هوم اسکرین را خلوت کرد.

برای این کار تنها کافیست روی اپلیکیشن مورد نظر انگشت خود را نگه داشته-Tap and Hold- تا منویی باز گردد، بعد گزینه Remove App را انتخاب کنید. در قسمت بعد، به جای انتخاب گزینه Delete App، گزینه Remove from Home Screen را انتخاب کنید.

گزینه Remove From Home screen را انتخاب کنید تا اپلیکیشن صرفا از داخل صفحه خانه حذف گردد.

اگر شما هم مانند بسیاری از کاربران آیفون، تب های زیادی روی مرورگر خود باز می گذارید، این ترفند به کارتان می آید. در آپدیت نو می توانید به گونه ای تنظیمات را انتخاب کنید تا این صفحات اضافه به صورت اتوماتیک بسته شوند.

به قسمت Setting بروید و Safari را انتخاب کنید. در بخش Tab، گزینه close Tabs را انتخاب کنید. در اینجا می توانید معین کنید که آیفون شما به صورت اتوماتیک صفحه های باز شده قدیمی را در مدت زمان انتخابی خودتان، ببندد. مثلا بعد از یک روز، یا یک هفته یا یک ماه. گزینه Manually نیز بستن تمام Tab ها را به عهده خود کاربر می گذارد.

تنظیمات آیفون را به گونه ای انتخاب کنید تا Tab های قدیمی و اضافه را به صورت اتوماتیک حذف کند.

زیاد از مرورگر سافاری خوشتان نمی آید؟ و یا شاید از معتادان فایرفاکس و کروم هستید که روی دسکتاپ کامپیوترتان نیز از آن ها استفاده می کنید و با آن ها راحت ترید. در نسخه آی اواس 14، امکان تغییر مرورگر دیفالت آیفون اضافه شد.

برای این کار به Setting بروید، بعد گزینه Safari را انتخاب کنید. گزینه Default Browser App را انتخاب نموده و بعد از آن مرورگر مد نظر خود را انتخاب کنید.

عکاسان دوربین های دیجیتالی SLR و بدون آیینه (mirrorless camera) می دانند که قفل کردن تنظیمات فوکوس و exposure چقدر ساده است- معمولا با فشار یک دکمه نزدیک شاتر دوربین. حالا کاربران آیفون نیز می توانند همین قابلیت را به سادگی در اختیار داشته باشند.

برنامه Camera را باز کنید. مکانی از تصویر که می خواهید فوکوس و اکسپوژر روی آن قفل گردد را روی صفحه نمایش گوشی، با انگشت tap and hold کنید. بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که پیام AE/AF Lock بالای صفحه ظاهر می گردد.

بعد از این کار، دو قابلیت فوکوس و اکسپوژر در محل معین شده قفل شده و تا زمانی که عکس گرفته گردد، ثابت باقی می ماند. برای کنسل کردن این شرایط، فقط کافیست نقطه دیگری از صفحه را با انگشت لمس کنید.

می خواهید هنگام خواب، فیلمی با گوشی خود دیدن کنید یا موسیقی گوش دهید؟ با این قابلیت می توانید آلارم خواب گوشی خود را تنظیم کنید.

برنامه Clock را باز نموده و گزینه تایمر را از پایین صفحه انتخاب کنید. از همینجا مدت زمان دلخواه خود که می خواهید موسیقی گوشی دهید را انتخاب نموده و بعد گزینه When Timer Ends را انتخاب کنید. در منویی که باز می گردد، گزینه Stop Playing و بعد گزینه Set را انتخاب کنید. حالا می توانید تایمر را آغاز کنید و برنامه پخش موسیقی بعد از اتمام زمان معین شده، به صورت اتوماتیک متوقف می گردد.

می توانید برای برای توقف یک فایل مدیا بعد از گذشت زمان مدنظرتان، از قسمت Timer بهره ببرید.

ممکن است شخصی برای شما یک پیام بلند بالا فرستاده باشد و شما می خواهید تنها به قسمت معینی از پیام وی، پاسخ دهید.

برای این کار برنامه Message را باز کنید. به روی پیام مد نظر خود، Tap and Hold کنید و بعد گزینه Reply را انتخاب کنید. از این طریق، جواب شما دقیقا به همان قسمتی از پیام مخاطبتان می چسبد که شما انتخاب کردید. به این صورت، به وضوح معین می گردد که جواب شما به کدام قسمت پیام مخاطبتان مربوط بوده است.

اگر داخل یک چت گروهی هستید و می خواهید به یکی از مخاطبان پاسخ دهید، تنها کافیست وی را تگ کنید و به این صورت نوتیفیکیشن به خصوصی برای آن مخاطب ارسال می گردد.

برای این کار در برنامه Messages، تنها کافیست علامت @ را گذاشته و بعد نام مخاطب خود را تایپ کنید. بعد از این کار، اگر دگمه Space را فشار دهید، خواهید دید که سمبل @ ناپدید شده و نام مخاطب شما به صورت خاصی برجسته می گردد.

دوست دارید بدون نگاه کردن به گوشی، بفهمید آیا تماس دریافی روی گوشی شما از طرف مخاطب خاص شماست یا خیر؟ در این قابلیت حتی می توانید زنگ های خاص نیز برای مخاطب عزیزتان انتخاب کنید.

برنامه Contacts را باز نموده و مخاطب مد نظر خود را پیدا کنید. گزینه ویرایش -Edit -در قسمت راستی بالای صفحه، جزئیات اطلاعات مخاطب مد نظر خود را انتخاب کنید. Ringtone را انتخاب نموده و زنگی که می خواهید هنگام تماس مخاطب خاصتان بشنوید را از همینجا انتخاب کنید. گزینه Done را انتخاب نموده و حالا Text Tone را انتخاب کنید و از همین طریق صدای نوتیفیکیشن مخصوص ارسال پیام مخاطب خود را نیز انتخاب کنید.

با این قابلیت، هر زمان که شخص به خصوصتان تماس گرفته یا پیام می فرستد، شما بدون نگاه کردن به گوشی می فهمید.

برای بسیاری از ما پیش آمده که هنگام تایپ، بخواهیم علامت مخصوص تایپ را درست در بین کلمات یا حروفی قرار دهیم که گاهی اوقات کار خیلی سختی است. اپل راه چارهی برای این مشکل ارائه نموده که بتوان این علامت را به راحتی حرکت داد درست مانند اینکه گوشی شما به یک موس یا تاچ پد مجهز است.

برای این کار کافیست به روی دکمه Space bar کیبورد گوشی tap and hold نموده و بعد کیبورد سیاه می گردد. حالا تمام سطح کیبورد مجازی گوشی، به یک تاچ پد بزرگ تبدیل می گردد و فقط کافیست انگشت خود را روی آن گرداننده و علامت مخصوص تایپ را در جای مدنظر خود قرار دهید.

راز های پنهان کیبورد یکی دوتا نیست. اگر معمولا با یک دست تایپ می کنید، می توانید با فشرده کردن کیبورد و فرستادن آن به چپ یا راست صفحه، تایپ یک دستی راحت تری تجربه کنید.

برای این کار، روی آیکون کره در سمت چپ پایینی کیبورد tap and hold نموده تا منویی ظاهر گردد. در پایین این منو، سه آیکون راست نوشت یا چپ نوشت دیده می گردد که بر اساس راحتی خود یکی را انتخاب کنید.

در آیکون کره داخل کیبورد، تنظیمات دو مدل کیبورد فشرده تر مخفی شده است. این قابلیت برای تایپ با یک دست کارایی زیادی دارد.

اگر می خواهبد آیفون خود را در کم ترین زمان ممکن شارژ کنید، راحت ترین راه چاره این است که گوشی خود را روی حالت هواپیما قرار داده و به شارژ بزنید.

برای این کار به Control Center رفته، آیکون Airplane mode را انتخاب کنید. با غیر فعال کردن امواج رادیویی وایرلس گوشی خود، دستگاه با سرعت بسیار بیشتری شارژ می گردد. نباید فراموش کنید که در حین شارژ از گوشی استفاده ننموده و صفحه نمایش آن را خاموش کنید.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید

به "با ترفند های مخفی آیفون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ترفند های مخفی آیفون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید