با خواص حیرت انگیز هندوانه آشنا شوید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، احساس خنکی هندوانه مهم ترین ویژگی آن شناخته می گردد اما هندوانه سرشار از ترکیبات مفید است و فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد.

با خواص حیرت انگیز هندوانه آشنا شوید

هندوانه، میوه خوشمزه و محبوب تابستانی است که خواص و فواید بی نظیری برای سلامتی بدن دارد. در ادامه این مطلب از وبلاگ پایگاه داده به آنالیز خواص و فواید هندوانه برای سلامتی می پردازیم.

موثر در کاهش وزن

هندوانه حاوی 92 درصد آب است که می تواند بخش مهمی از احتیاج روزانه بدن به آب را تامین کند. البته این خاصیت هندوانه به سرعت باعث ایجاد احساس سیری می گردد و در کنار ویتامین های فراوان، کالری کمی دارد که برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است.

محافظت از پوست

این میوه سرشار از لیکوژن است که نقش بسزایی در مقابله با رادیکال های آزاد دارد و از سلول های پوست در برابر تاثیرات منفی پرتوهای فرابنفش محافظت می نماید.

لیکوپن نیز آنتی اکسیدان دیگری است که در هندوانه به میزان زیاد وجود دارد. وجود ویتامین A به سلامت پوست یاری می نماید زیرا فراوری کلاژن و الاستین تحریک می گردد که در حفظ الاستیسیته و جوانی پوست موثر است.

مفید برای ورزشکاران

سیترولین و ویتامین B6 فراوان در هندوانه موجب می گردد خوردن این میوه احتمال گرفتگی عضلات کاهش یابد. پتاسیم این میوه نیز به عملکرد مطلوب ماهیچه ها یاری می نماید.

برای بهره مندی از این تاثیر توصیه می گردد هندوانه پیش از ورزش میل گردد و پس از تمرین نیز به عنوان خوراکی عالی برای تامین آب و انرژی بدن انتخاب گردد. این میوه تابستانی بعلاوه حاوی مولکول هایی مانند کولین است که فرایند التهابات بدن را کاهش می دهد.

کاهش استرس

هندوانه حاوی ویتامین های گروه B از جمله B1، B5 و B6 است. ویتامین B6 به خصوص در فراوری سروتونین، ملاتونین و دوپامین نقش دارد که این ناقل های عصبی به تسکین اضطراب، استرس و ترس یاری می نماید.

حفظ سلامت قلب

هندوانه حاوی انواع اسیدهای آمینه است که به حفظ سلامت عروق و بهبود جریان خون یاری می نماید. از همین رو مصرف منظم هندوانه می تواند در حفظ عملکرد سیستم قلبی عروقی موثر باشد.

بهبود عملکرد سیستم گوارشی

هندوانه منبع غنی از فیبرهای غذایی است. فیبرهای غذایی موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن می شوند. خوردن این میوه بعلاوه به پاکسازی کبد و کولون یاری می نماید که بیشتر به علت وجود میزان فراوان نوعی اسیدآمینه به نام گلوتاتیون است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با خواص حیرت انگیز هندوانه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص حیرت انگیز هندوانه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید