بو کنید و لاغر شوید!

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اگر می خواهید وزن کم کنید، بینی شما کمکتان می نماید. تحقیقات نشان داده است که بوهای خاص، چه از شمع های روشن، روغن های اساسی یا چیزهای دیگر ممکن است اشتهای شما را کم کند.

بو کنید و لاغر شوید!

رایحه هایی (میوه هایی) که بوییدنشان کاهش وزن و لاغری را سریع تر می نماید! یکی از ساده ترین روش های کاهش وزن و لاغری استفاده از رایحه های طبیعی و بوییدن است. بو کردن بعضی میوه های و سبزیجات مانند: سیب، خیار و … می تواند به شما در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به کاهش وزن یاری کند. در این مطلب از وبلاگ پایگاه داده به آنالیز کاهش وزن و لاغری فقط با بوییدن می پردازیم.

لیمو

یک مطالعه دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد که بوی روغن لیمو باعث بهبود چشمگیر فکریت شرکت نمایندگان می گردد. این رایحه می تواند گوارش را بهبود بخشد، که ممکن است به جلوگیری از غذا خوردن بدون فکر یاری کند.

خیار

استرس می تواند از راه های مختلفی مثل دور شدن از برنامه ریزی خود تا افزایش فراوری کورتیزول، کوشش شما برای کاهش وزن را بی نتیجه کند. دکتر هریش شرح می دهد: اما خیار ممکن است تاثیر شگفت انگیزی در آرامش بخشیدن به شما داشته باشد. بوی خیار مقدار اضطراب را کاهش می دهد. با کاهش اضطراب، این رایحه خیار به طور بالقوه ای می تواند به کاهش میل به خوردن غذا یاری کند.

روغن سرو

درختان سرو دارای چندین مزیت بالقوه هستند، تعیین شده است که روغن برگ سرو آرامش را بهبود می بخشد و درخت سرو کشمیری دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی است. در حالی که ممکن است تجربه شما متفاوت باشند، آروماتراپیست ها معتقدند که روغن سرو می تواند قبل از امتحان کردن یک مهارت تازه یا مقابله با یک چالش ترسناک به شما یاری کند تمام تمرکز خود را روی آن بگذارید. این رایحه به پاکسازی فکر یاری می نماید، بنابراین ما را متمرکز و هوشیار نگه می دارد.

اسطوخودوس

دلیلی وجود دارد که از رایحه اسطوخودوس برای خواب استفاده می نمایند، زیرا عطر و بوی ملایمی دارند که تسکین دهنده استرس است و بدن و فکر شما را آرام می نماید. مواقعی که بدن ما بخاطر فشار احساسی دچار تنش می گردد، اسطوخودوس برای تسکین دادن آن عالی است. رایحه آن با اضطراب مبارزه می نماید.

روغن زیتون خالص

یک آنالیز تعیین کرد که فقط بوییدن روغن زیتون خالص می تواند باعث احساس سیری بیش از حد گردد. زمانی که عصاره خوشبو به ماست اضافه شد و شرکت نمایندگان در مقایسه با کسانی که ماست ساده بدون هیچ عصاره اضافی دریافت نموده بودند، کالری های کمتری مصرف نموده بودند در نتیجه واکنش قند خون بهتری داشتند. بعلاوه آنها افزایش سروتونین بالاتری هم داشتند، هورمونی که به سیری وابسته است.

سیب سبز و موز

مطالعات تعیین کرد که افراد چاقی که در زمان رژیم سیب سبز یا موز بو می نمایند وزن بیشتری را نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند کم می نمایند. اگر در دسترس تان سیب یا موز نبود سعی کنید کمی وانیل یا نعناع فلفلی را بو بکشید.

رازیانه

گیاه ترد و نیرو بخش رازیانه با مزه کمی شیرین خود سال های زیادی به وسیله ایتالیایی ها به عنوان تمیز نماینده دهان استفاده شده است، اما براساس تحقیق موسسه رایحه درمانی غرب این گیاه به عنوان کاهنده اشتها هم استفاده می گردد. زمانی که اشتهای زیادی دارید یک یا دو تا از ساقه ها را مانند گیاه کرفس جدا کنید و بخورید و بعد یک لیوان پر آب سرد هم داشته باشید.

گریپ فروت

مرکبات نیرومند مانند گریپ فروت سرشار از ویتامین C و لیکوپن هستند. حتی بوییدن چند ثانیه این میوه قبل از خوردنش می تواند کوشش شما برای کاهش وزن را افزایش دهد. محققان در دانشگاه Osako ژاپن فهمیدند که موش هایی که 15 دقیقه در معرض بوی روغن گریپ فروت بودند، این بو به کاهش وزن و اشتهای آنها یاری کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این خوراکی خوشمزه عقل شما را نابود می نماید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "بو کنید و لاغر شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بو کنید و لاغر شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید