ثبت جهانی هگمتانه، محدودیتی برای مردم ندارد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، استاندار همدان گفت: در موضوع ثبت جهانی هگمتانه مطلقا در پی ایجاد محدودیت برای مردم نیستیم.

ثبت جهانی هگمتانه، محدودیتی برای مردم ندارد

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست آنالیز و تصویب تفاهم نامه مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر همدان و پرونده ثبت جهانی هگمتانه اضافه کرد: در اجرای ثبت جهانی هگمتانه بدنبال همراهی وهم سویی مردم با مجموعه میراث فرهنگی برای بهر مندی از آثار گردشگری و مالی مردم از این ثبت جهانی هستیم.

او با تأکید بر بازسازی و نوسازی بافت های خطر آفرین در شهر همدان به ویژه در محدوده تپه هگمتانه گفت: ثبت جهانی اثر تاریخی باید در خدمت مردم و فرهنگ ما باشد نه مردم ما در خدمت این آثار باشند.

قاسمی فرزاد تأکید کرد: آثار تاریخی و ثبت جهانی آنان نباید برای زندگی مردم محدودیت و یا مسئله ایجاد کند، مردم ما این را نمی پسندند.

استاندار همدان توضیح داد: مهم ترین مسئله در موضوع بافت های تاریخی و بازسازی نوسازی، بهسازی و اصلاح آنان، تامین حقوق مردم است و به گونه ای نباشد که با ایجاد محدودیت برای مردم آنان از پیشینه خود ابراز تنفر نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتر در سفر به استان همدان گفته بود: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان تا پاییز امسال به یونسکو ارسال می گردد.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت های گفت: کارهای مقدماتی این پرونده اجرا شده و در اولویت وزارتخانه است.

او ادامه داد: کارهای جنبی برای رعایت استاندارهای یونسکو به جای مانده و آنالیز خواهد شد؛ خوشبختانه استان همدان همکاری خوبی در این پرونده دارد و اعتبارات خوبی نیز امسال برای پرونده در نظر گرفته شده است.

وبلاگ پایگاه داده همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ثبت جهانی هگمتانه، محدودیتی برای مردم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی هگمتانه، محدودیتی برای مردم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید