شیائومی گوشی های سری بلک شارک 5 را به طور رسمی معرفی کرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بالاخره پس از مدت ها انتظار و انتشار خبرها و شایعات مختلف در مورد گوشی های گیمینگ سری بلک شارک 5، شاهد معرفی رسمی این محصولات هستیم که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برند. باید خاطر نشان کنیم که سری بلک شارک 4 سال گذشته با دو عضو معرفی گشت، اما امسال سری گوشی های بلک شارک 5 دارای سه گوشی هوشمند گیمینگ هستند که از نمایشگر 144 هرتزی، شارژر 120 واتی و تراشه های قدرتمندی بهره می برند. در ادامه به بررسی گوشی های هوشمند این سری خواهیم پرداخت.

شیائومی گوشی های سری بلک شارک 5 را به طور رسمی معرفی کرد

بلک شارک 5 پرو

گوشی هوشمند بلک شارک 5 پرو قدرتمندترین گوشی هوشمند این سری است که قلب تپنده آن را پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تشکیل می دهد. بلک شارک از خنک کننده مایع در این گوشی بهره گیری کرده که مساحت آن به 5320 میلی متر مربع می رسد. این پردازنده با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی NVMe SSD در اختیار کاربران قرار می گیرد.

با استفاده از تکنولوژی DM Cache، بلک شارک در این گوشی توانسته به طور قابل توجهی عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی را بهبود ببخشد. منبع تغذیه این گوشی هوشمند را باتری با ظرفیت 4650 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که با شارژر 120 واتی انرژی مجدد خود را بدست می آورد. طبق ادعاهای این شرکت، این شارژر می تواند باتری این گوشی را در عرض 15 دقیقه از درصد صفر به 100 درصد برساند. اما یک حالت کنترل دما نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد که با کمتر کردن سرعت شارژ در عرض 24 دقیقه باتری را به طور کامل شارژ می کند. این گوشی همچنین از قابلیت battery bypass نیز پشتیبانی می کند.

بلک شارک 5 پرو مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 است. این پنل همچنین از گاموت رنگی DCI P3 پشتیبانی می کند. همچنین دو سنسور نور محیطی (یکی در جلو و یکی در پشت) این گوشی وجود دارد، بنابراین روشنایی نمایشگر با توجه به نور محیط به طور اتوماتیک تغییر می کند. کلید های مغناطیسی مخصوص گیمینگ هم در این گوشی هوشمند دیده می شود.

قدرتمندترین گوشی گیمینگ این سری از 4 میکروفون و اسپیکر استریو بهره می برد. مجموعه DxOMARK امتیاز عملکرد صوتی 86 را به سیستم صوتی این گوشی هوشمند اعطا کرده که آن را با اختلاف در صدر رده بندی عملکرد صوتی این سایت قرار می دهد. سه سنسور 5+13+108 مگاپیکسلی سیستم دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهد. همچنین این گوشی قدرتمند با رابط کاربری JoyUI 13 و اندروید 12 به دست مشتریان می رسد. در نهایت باید خاطر نشان کرد که این گوشی هوشمند با قیمت اولیه 4199 یوان (662 دلار) از تاریخ 13 فروردین ماه در اختیار کاربران چینی قرار می گیرد. تاریخ عرضه جهانی این سری گوشی های گیمینگ در آینده اعلام می شود.

بلک شارک 5 RS

این گوشی هوشمند گیمینگ که عضو تازه این سری تلقی می شود، از لحاظ مشخصات فنی بین دو عضو دیگر این سری یعنی بلک شارک 5 پرو و نسخه پایه آن قرار می گیرد. قلب تپنده این گوشی هوشمند را اسنپدراگون 888 یا اسنپدراگون 888 پلاس تشکیل می دهد. نسخه پلاس این پردازنده تا حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را پشتیبانی می کند.

منبع تغدیه این گوشی هوشمند را یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که با شارژر 120 واتی انرژی مجدد خود را بدست می آورد. با بهره گیری از این شارژر، این باتری نیز در عرض 15 دقیقه از درصد صفر به 100 درصد می رسد. بلک شارک 5 RS مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 همانند نسخه پرو است. این پنل همچنین از گاموت رنگی DCI P3 پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن به 1300 نیت می رسد. کلید های مغناطیسی مخصوص گیمینگ هم در این گوشی هوشمند دیده می شود.

سیستم دوربین این گوشی نیز سه گانه است اما از سنسور های 5+13+64 مگاپیکسلی بهره برده و چیدمان دوربین آن نیز فرق می کند. جک 3.5 میلی متری صدا نیز در این گوشی هوشمند گیمینگ به چشم می خورد. در مورد قیمت این گوشی باید گفت که نسخه مجهز به 8 و 12 گیگابایت حافظه رم آن به ترتیب معادل 3299 یوان (520 دلار) و 3799 یوان (599 دلار) قیمت دارد و از تاریخ 13 فروردین نیز فروش آن آغاز می شود.

بلک شارک 5

اما می رسیم به نسخه پایه این سری یعنی بلک شارک 5 که از اسنپدراگون 870 به عنوان مغز متفکر استفاده می کند. باید اشاره کنیم که خنک کننده مایع نیز در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پردازنده این گوشی را در امور پردازشی یاری می کنند. این گوشی نیز همانند سایر اعضای این سری از نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 هرتزی و پشتیبانی از HDR10 بهره می برد.

در مورد سیستم دوربین این گوشی هوشمند باید گفت که همانند نسخه RS است و دوربین اصلی سه گانه 5+13+64 مگاپیکسلی را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. انرژی این گوشی به لطف باتری 4650 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 120 واتی تأمین می شود. قیمت پایه بلک شارک 5 برابر با 2799 یوان (441 دلار) اعلام شده است.

این شرکت همچنین در کنار این سری از گوشی های گیمینگ، از یک سری اکسسوری نیز رونمایی کرده که شامل هدفون بی سیم بلک شارک بادز، شارژهای با پشتیبانی از فناوری GaN، کیس محافظ و فن خنک کننده می شود. در نهایت باید اشاره کنیم که هدفون بی سیم بلک شارک بادز از درایورهای 12 میلی متری و قابلیت نویز کنسلینگ بهره می برد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی گوشی های سری بلک شارک 5 را به طور رسمی معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی گوشی های سری بلک شارک 5 را به طور رسمی معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید