شیائومی 12T پرو دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی بار دیگر می خواهد از یک محصول با دوربین قدرتمند رونمایی کند؛ اما این دوربین این بار 200 مگاپیکسلی خواهد بود و در محصولی با نام شیائومی 12T پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شیائومی 12T پرو دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت

طبق اطلاعات تازهی که پیرامون گوشی مورد انتظار شیائومی منتشر شده، ظاهرا باید خود را آماده کنیم تا شرکت چینی یک محصول پرچم دار دیگر با دوربین قدرتمند رونمایی کند. دوربینی که چهار برابر مگاپیکسل بیشتری از نمونه بکار رفته در 12S اولترا دارد، هرچند بعید است که از لحاظ کیفیت بتواند با آن برابری کند چون 12S اولترا، قدرتمندترین پرچم دار شیائومی برای سال 2022 باقی خواهد ماند.

با این حال اینطور هم نیست که دوربین 200 مگاپیکسلی کیفیت بدی داشته باشد. این دوربین را به احتمال بسیار فراوان، سامسونگ در اختیار شیائومی قرار می دهد چون شرکت کره ای فعلا تنها شرکتی است که چنین سنسوری را برای گوشی های موبایل توسعه داده است.

نکته مثبت قضیه اینجاست که شیائومی چون نمی خواهد سری 12S را وارد بازار جهانی کند، سری 12T را برای این بازارها در نظر گرفته و بهره مندی از دوربین 200 مگاپیکسلی می تواند خبر بسیار خوبی باشد چرا که بالاخره یک گوشی با چنین دوربین قدرتمندی در اختیار کاربران بازارهای جهانی قرار خواهد گرفت.

در ابتدا قرار بود سری 12 به صورت کلی از این دوربین بهره ببرند اما همکاری سونی و شیائومی در ساخت یک سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه 1 اینچ باعث شد شرکت چینی از این دوربین فوق العاده قدرتمند که عملکردی بی نظیر در زمینه عکاسی و فیلم برداری دارد، در 12S اولترا استفاده کند. سایر گوشی های این سری هم دوربین 200 مگاپیکسلی ندارند تا بدین ترتیب شیائومی 12T پرو و به احتمال زیاد مدل استاندارد آن، نخستین گوشی های شرکت چینی با این دوربین باشند.

در حال حاضر فقط دو سنسور 200 مگاپیکسلی وجود دارند که هر دوی آن ها را سامسونگ فراوری نموده است. یکی از آن ها ISOCELL HP1 و دیگری هم HP3 است که البته HP1 یک سنسور پریمیوم و رده بالا با اندازه 1/1.22 اینچ است و گفته می گردد قرار است در پرچم دار مورد انتظار موتورولا مورد استفاده قرار بگیرد. تا به امروز هیچ خبری منتشر نشده مبنی بر اینکه سری 12T قرار است سنسوری پریمیوم داشته باشد؛ این یعنی قطعا ISOCELL HP3 که به تازگی هم رونمایی شده در این گوشی حضور خواهد داشت. سامسونگ این سنسور را که 1/1.4 اینچی است، برای گوشی های میان رده قدرتمند یا پرچم داران مالی طراحی نموده اما با این حال از سنسور 1/1.52 اینچی HM2 که در سری شیائومی 11T بکار گرفته شده، کیفیت بهتری را ارائه می دهد.

اما دوربین 200 مگاپیکسلی تنها نکته مثبت شیائومی 12T پرو نیست. این گوشی ظاهرا قرار است از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره ببرد که پردازنده بسیار قدرتمندی است و امتیاز بسیار خوبی را هم توانسته در بنچمارک بدست بیاورد (تقریبا نزدیک به تراشه A15 اپل).

طبق آنچه که گفته شده، شیائومی 12T پرو قرار است نمایشگری 120 هرتزی با پنلی از جنس AMOLED داشته باشد. هنوز در رابطه با این محصول چیز هیجان انگیز زیادی منتشر نشده که بخواهیم روی آن مانور دهیم؛ در واقع به نظر می رسد چیز جالبی هم در کار نخواهد بود جز همان دوربین. این یعنی سری 12T هم فقط پرچم دارانی معمولی بدون قابلیت مجذوب کننده خواهند بود که برای پر کردن جای خالی سری 12S، وارد بازار جهانی می شوند.

اینطور که به نظر می رسد، این گوشی با قیمت تقریبا 550 تا 650 دلار راهی بازار خواهد شد. هرچند نمی دانیم آیا این قیمت دقیق هست یا خیر چون این اندازه از تبدیل مستقیم واحد پول ویتنام به دلار آمریکا بدست آمده است و در نتیجه نمی توان خیلی به آن استناد کرد. با در نظر گرفتن سیاست شیائومی در قیمت گذاری گوشی های سری T، بعید است قیمت سری تازه از 700 دلار عبور کند. با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

گفتنی است از آن جایی که شیائومی به تازگی از گوشی های تازه خود رونمایی نموده، رونمایی از سری 12T شاید به سه ماه آخر سال جاری موکول گردد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 12T پرو دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12T پرو دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید