هشدار سازمان ملل به شورای امنیت درباره بحران قحطی و گرسنگی در تیگرای

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، مقامات سازمان ملل اعلام کردند بیش از 400 هزار نفر در تیگرای در معرض قحطی و گرسنگی هستند.

هشدار سازمان ملل به شورای امنیت درباره بحران قحطی و گرسنگی در تیگرای

به گزارش به نقل از رویترز، مقامات ارشد سازمان ملل متحد به شورای امنیت درباره خطر قحطی و گرسنگی بیش از 400 هزار نفر در تیگرای اتیوپی هشدار دادند.

رامش راجازینگهام، دستیار دبیرکل امور بشردوستانه سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت: اوضاع بشردوستانه در تیگرای در هفته های اخیر به طرز چشمگیری وخیم شده و تعداد زیادی از مردم از قحطی و گرسنگی رنج می برند.

وی اظهار کرد: تخمین زده می گردد بیش از 400 هزار نفر از آستانه قحطی عبور نموده باشند و 1.8 میلیون نفر دیگر در آستانه قحطی هستند. بعضی معتقدند آمار از آنچه که اعلام می گردد بیشتر است تا حدی که حتی 33 هزار کودک به شدت دچار سوءتغذیه هستند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل بیان کرد: دولت اتیوپی باید نشان دهد واقعا میخواهد از آتش بس برای مقابله با فاجعه انسانی استفاده کند. وی ضمن تاکید بر برقراری آتش بس، هشدار داد که در صورت عدم موفقیت، عواقب ویرانگری برای اتیوپی و شاخ آفریقا به وجود خواهد آمد.

چندی پیش، با ورود شورشیان به منطقه مکله در تیگرای، آمریکا، ایرلند و انگلیس خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره این منطقه جنگ زده در اتیوپی شدند.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال 2020 شروع شد زمانی که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیرو های خود را برای بیرون کردن نیرو های شورشی به این منطقه اعزام کرد. با وجود تصور احمد از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و بحران انسانی را بر جا گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار سازمان ملل به شورای امنیت درباره بحران قحطی و گرسنگی در تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل به شورای امنیت درباره بحران قحطی و گرسنگی در تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید