کاخ سفید: انتخابات را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود در روز مقرر برگزار می کنیم

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، کاخ سفید و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با هدف سرانجام دادن به اعتراض چهره های تاثیرگذار حزب دموکرات نسبت به طرح تعویق انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 اعلام کردند که این انتخابات به طور قطع روز 3 نوامبر(13 آبان) برگزار می گردد.

کاخ سفید: انتخابات را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود در روز مقرر برگزار می کنیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده و به نقل از یورونیوز، مارک مدوز، رئیس دفتر رئیس جمهوری آمریکا، گفت: ایده ترامپ برای به تعویق افتادن موعد برگزاری انتخابات تحت تاثیر نگرانی فزاینده ایشان نسبت به تبعات اجرای طرح رای دهی به وسیله پست مطرح شد وگرنه انتخابات ریاست جمهوری را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود، روز سوم نوامبر برگزار می کنیم.

در همین حال، جیسون میلر، مشاور ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز به فاکس نیوز گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده بر برگزاری انتخابات در روز سوم نوامبر تاکید نموده است.

با این حال میلر با دفاع از نگرانی رئیس جمهوری نسبت به تبعات اجرای طرح رای دهی به وسیله پست توضیح داد که این اقدام موجب تاخیر در اعلام نتایج انتخابات خواهد شد و بعید به نظر می رسد که تا پیش از ژانویه این کار شدنی باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پنج روز پیش با انتشار توئیتی از احتمال به تعویق افتادن انتخابات سال 2020 میلادی ریاست جمهوری این کشور به دلیل بالا رفتن احتمال تقلب در روش رای دهی به وسیله پست خبر داده بود.

هر چند منتقدان سیاسی ترامپ از حزب دموکرات، طرح ایده به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری را از سوی او، تلاشی برای تحت تاثیر قرار دادن تبعات اجتماعی و مالی شیوع ویروس کرونا ارزیابی کردند ولی بعضی کارشناسان حقوقی فارغ از هرگونه بهره برداری سیاسی از این ایده، هشدار دادند که این اقدام می تواند موجب تضعیف اعتماد عمومی به کارکرد نهاد انتخابات گردد.

روش رای دهی به وسیله پست با هدف کاهش نگرانی های عمومی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاخ سفید: انتخابات را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود در روز مقرر برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: انتخابات را که با پیروزی ترامپ همراه خواهد بود در روز مقرر برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید