فائوچی از بایدن تمجید کرد، کاخ سفید خشمگین شد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از سی ان ان: کاخ سفید به اظهارات آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه حساسیت و بیماری های عفونی آمریکا و مشاور ارشد کارگروه مقابله با ویروس کرونا واکنش نشان داد و او را به حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 متهم کرد.

فائوچی از بایدن تمجید کرد، کاخ سفید خشمگین شد

فائوچی در مصاحبه با واشنگتن پست، در پاسخ به سوالی درباره تفاوت رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بایدن، گفته بود: بایدن مقابله با ویروس کرونا را از منظر بهداشت عمومی جدی گرفته است.

وی همچنین گفته بود که ترامپ از منظر اقتصادی و بازگشایی کشور با این بحران مقابله می کند.

جاد دییر سخنگوی کاخ سفید هم این اظهارات را غیرقابل پذیرش و هنجارشکنانه تلقی کرد و گفت: وظیفه فائوچی بیان نگرانی هایش و تلاش برای تغییر راهبرد دولت است. اما او ترجیح می دهد که به جای این کار، از رئیس جمهور در رسانه ها انتقاد کند و رویکرد سیاسی خود را از راه تقدیر از رقیب ترامپ، نشان دهد.

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اختلاف فائوچی و کاخ سفید امر جدیدی نیست و وی پیشتر هم از ترامپ به دلیل اینکه بدون اجازه بخشی از اظهارات او را در متن یکی از تبلیغات انتخاباتی اش گنجانده بود؛ انتقاد کرد. اما با توجه به جایگاه وی در کارگروه ویژه مبارزه با کرونا، تقدیرش از بایدن، می تواند در بازه زمانی یک روز مانده تا انتخابات 2020، وزنه رأی مردمی را به سمت حزب دموکرات سنگین تر کند. این در حالی است که در حال حاضر هم، بایدن در سطح ملی، دست کم 8 پله در نظرسنجی ها جلوتر از ترامپ است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فائوچی از بایدن تمجید کرد، کاخ سفید خشمگین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی از بایدن تمجید کرد، کاخ سفید خشمگین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید