کم عارضه ترین داروی فشار خون چیست؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بیش از 30 درصد از جمعیت دنیا دارای فشار خون بالا هستند که به عنوان اصلی ترین عامل خطر برای ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس شناخته می گردد. پیشگیری و داشتن سبک زندگی سالم از مهم ترین راه های جلوگیری از خطرساز شدن افزایش فشار خون است. داشتن رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی، ورزش و خلاص شدن از دست چربی های اضافی به کاهش فشار خون یاری می نماید.

کم عارضه ترین داروی فشار خون چیست؟

مصرف برخی مکمل ها نیز به کاهش فشار خون یاری می نمایند و از افزایش آن نیز جلوگیری به عمل می آورند. بعلاوه اگر این مکمل ها به اندازه مناسب و تجویز شده به وسیله پزشک یا داروساز مصرف شوند کم ترین عارضه را خواهند داشت و به افزایش سلامت عمومی بدن نیز یاری می نمایند.

در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از برترین مکمل و قرص برای کاهش فشار خون را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1- منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که حضور آن برای بسیاری از عملنمودهای بدن از جمله تنظیم فشار خون لازم است. مطالعات نشان می دهند که مکمل های منیزیم می توانند به وسیله افزایش فراوری اکسید نیتریک به کاهش فشار خون یاری نمایند. اکسید نیتریک یک مولکول پیغام رسان است که به شل شدن رگ های خونی یاری می نماید.

مرور نتایج 11 مطالعه نشان داد که مصرف 365 تا 450 میلی گرم منیزم در روز و به طور میانه به مدت 3/6 ماه، به طور قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کاهش می دهد.

مرور 10 مطالعه دیگر که جمعا شامل 200000 نفر شرکت نماینده بود نشان داد که وجود مقادیر بیشتر منیزم در رژیم غذایی از افزایش فشار خون ممانعت می نماید. بعلاوه تعیین شد هر 100 میلی گرم افزایش روزانه منیزیم رژیم غذایی، با کاهش 5 درصدی خطر افزایش فشار خون مرتبط است.

2- پتاسیم

پتاسیم می تواند برترین مکمل غذایی شناخته شده برای تنظیم فشار خون باشد. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف پتاسیم به وسیله رژیم غذایی یا مکمل ها به کاهش سطح فشار خون بالا یاری می نماید. تحقیقات صورت گرفته تعیین نموده است که پتاسیم با افزایش دفع سدیم به وسیله ادرار و یاری به شل شدن عروق خونی باعث کاهش فشار خون می گردد.

مرور 23 تحقیق تعیین کرد که استفاده از مکمل های پتاسیم باعث کاهش فشار خون در مقایسه با دارونما می شوند. بعلاوه آنالیز دیگری تعیین کرد که استفاده از این مکمل در مقادیر توصیه شده بی خصر و موثر است. به نظر می رسد اثرات پتاسیم در افراد مبتلا به فشار خون بالا که سدیم بالایی از رژیم غذایی دریافت می نمایند، بیشتر باشد.

3- مکمل کالمگ® (سیترات)

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد. منیزیم و پتاسیم نقش بسیار مهمی در تنظیم و کاهش فشار خون و بعلاوه محافظت از بدن در برابر اثرات سوء فشار خون بالا ایفا می نمایند. از این رو مصرف مکملی که حاوی هر دو عنصر منیزیم و پتاسیم باشد، با اثرات هم زمان، به بهبود سلامت قلب و عروق یاری خواهد نمود. از این رو مکمل کالمگ به عنوان کم عارضه ترین مکمل کاهش فشار خون شناخته می گردد.

کالمگ مکملی است که حاوی منیزیم سیترات و پتاسیم سیترات است و یکی از مزایای استفاده از آن کاهش فشار خون، پیشگیری و درمان بیماری های قلب و عروق است. نوع ملح به کار رفته در این محصول، سیترات است که به جذب بهتر منیزیم و پتاسیم یاری می نماید و اثرات مصرف این عناصر را افزایش می دهد.

این مکمل با توجه به مواد به کار رفته در آن که به صورت طبیعی در بدن وجود دارند، اگر در مقادیر توصیه شده به وسیله پزشک و داروساز استفاده شوند هیچ گونه عارضه جانبی نخواهند داشت. بنابراین می توان از کالمگ به عنوان کم عارضه ترین داروی فشار خون یاد کرد.

4- ویتامین های گروه B

آنالیز ها تعیین نموده است این خانواده از ویتامین ها می توانند به کاهش سطح فشار خون یاری نمایند. به عنوان مثال مصرف مکمل های ویتامینB2 (ریبوفلاوین) به کاهش فشار خون در بزرگسالان مبتلا به جهش در ژن متیلن تتراهیدروفولات ردوکتاز (MTHFR) یاری می نماید. جهش در این ژن احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد.

مکمل های اسید فولیک و فولات- ویتامین B9- نیز می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به بیماری قلبی کاهش دهند. بعلاوه تعیین شده است که مصرف مقادیر کافی فولات در دوران جوانی ممکن است در آینده بدن را در برابر بیماری های قلبی در امان نگه دارد.

5- ویتامین D

تحقیقات نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، سطح ویتامین D کمتری دارند. مطالعات بعلاوه نشان می دهد که سطوح بالاتر ویتامین D در خون ممکن است به محافظت از بدن و سیستم قلبی عروقی در برابر فشار خون بالا یاری کند. آنالیز داده ها در بیش از 300000 نفر نشان داد که افرادی که بالاترین سطح ویتامین D را داشتند تا 30 درصد در مقایسه با افرادی که پایین ترین سطح ویتامین D را داشتند، خطر کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند. بنابراین، افراد مبتلا به فشار خون بالا باید سطح ویتامین D خود را آنالیز نموده و سپس از مکمل های مناسب استفاده نمایند.

6- روغن ماهی

آنالیز ها تعیین نموده است روغن ماهی می تواند با کاهش سطح چربی خون، التهاب و فشار خون بالا، سلامت قلب را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد که افرادی که فشار خون بالا دارند می توانند از مکمل های روغن ماهی بهره مند شوند.

در یک آنالیز، مصرف مکمل روغن ماهی حاوی چربی های امگا 3 EPA و DHA منجر به کاهش قابل توجه 4.51 و 3.05 میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، در افراد مبتلا به فشار خون بالا که دارو مصرف نمی کردند، شد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که سطوح بالای امگا 3 در خون می تواند از بدن در برابر اثرات سوء فشار خون بالا محافظت کند.

در جدول زیر تعدادی از مکمل هایی که مصرف آن ها باعث کاهش فشار خون می گردد گردآوری شده است.

مواد غذایی و مکمل کاهنده فشار خون
1منیزیم
2پتاسیم
3ویتامین D
4ویتامین های گروه B
5کوآنزیم کیو10
6ال- آرژینین
7ویتامین C
8چغندر
9سیر
10روغن ماهی
11پروبیوتیک ها
12ملاتونین
13چای سبز
14زنجبیل
منبع: یک پزشک

به "کم عارضه ترین داروی فشار خون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم عارضه ترین داروی فشار خون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید