آشنایی با فرودگاه بین المللی ژنو سوییس

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، فرودگاه ژنو سوییس | Geneva Airport

سوییس یکی از خاص ترین کشورها در دنیا بوده که علی رغم موقعیت خود توانسته به خوبی صلح و آرامش را در کشور برقرار نماید. ژنو یکی از شهرهای اصلی کشور سوییس بوده بنابراین فرودگاه ژنو سوییس نیز به دلیل نزدیکی با مرز کشور فرانسه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های این کشور به شمار می رود. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا قصد داریم تا در این مطلب فرودگاه ژنو سوییس و امکانات و خدمات این فرودگاه بین المللی را شرح دهیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی ژنو سوییس

فرودگاه بین المللی ژنو سوییس

فرودگاه ژنو سوییس با کد یاتا GVA و کد ایکائو LSGG در گذشته با نام فرودگاه کوینترین (Cointrin) شناخته می شده و اکنون نیز گاها به طور غیر رسمی به این نام گفته می گردد اما نام اصلی آن فرودگاه بین المللی ژنو است. ژنو دومین شهر پرجمعیت کشو سوییس بوده و فرودگاه ژنو سوییس در فاصله 4 کیلومتری شمال غربی از مرکز این شهر قرار گرفته است. این فرودگاه بین المللی برای اولین بار در سال 2014 توانست 15 میلیون مسافر را جا به جا کند. فرودگاه ژنو سوییس به عنوان نقطه مرکزی (Base Point) برای شرکت های هواپیمایی بین المللی سوییس ایر و ایزی جت سوییس مورد استفاده قرار می گیرد. شبکه پروازی فرودگاه ژنو سوییس اغلب به مقاصد شهرهای اروپایی و مقاصد تفریحی بوده و همچنین پروازهای طولانی تری در راستا آمریکای شمالی، چین و خاورمیانه نیز از این فرودگاه انجام می گیرد. تنها پرواز طولانی که توسط هواپیمایی سوییس از فرودگاه ژنو سوییس انجام می گیرد به مقصد فرودگاه جان اف کندی نیویورک می باشد. این فرودگاه به طور کامل در کشور سوییس واقع شده اما به دلیل نزدیکی آن با مرز فرانسه امکان دسترسی از هر دو کشور فراهم می باشد.

خدمات و امکانات فرودگاه ژنو سوییس

اینترنت وای فای: اینترنت وای فای در فرودگاه ژنو سوییس برای مدت 90 دقیقه به صورت رایگان قابل دسترس می باشد. برای اتصال به سیستم وای فای می بایست به شبکه Free-WiFi-GVA متصل شوید. بعد از 6 ساعت شما مجددا می توانید به 90 دقیقه اینترنت رایگاه دسترسی داشته باشید، در غیر این صورت می توانید بدون اینکه انتظار بکشید آن را خریداری نمایید. توجه نمایید که برای دریافت کد دسترسی احتیاج به یک تلفن همراه خواهید داشت و یا اینکه کارت پرواز خود را زیر دستگاه های اسکن قرار دهید. همچنین ایستگاه های اینترنتی در بخش پروازهای ورودی در قسمت بیزنس نیز وجود دارند.

امکانات شارژ موبایل: 15 نقطه در نزدیکی کانترهای کارت پرواز وجود داشته که به وسیله آن ها می توانید تلفن همراه خود را شارژ نمایید. در فرودگاه بین المللی ژنو در کنار این درگاه های شارژ یک میز نیز تعبیه شده و خروجی درگاه ها نیز USB و با ولتاژ استاندارد 220 ولت می باشد.

فروشگاه های فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ یا دیوتی فری (Duty Free) در 4 نقطه از فرودگاه ژنو سوییس قرار داشته و سطح متنوعی از خدمات و امکانات را ارائه می کند. می توانید در این فروشگاه ها انواعی از لباس، شکلات، کتاب، سوغاتی ها و غیره را خریداری نمایید. علاوه بر این فروشگاه کی کیوسک (K Kiosk) در بخش پروازهای خروجی قرار داشته و از ساعت 5:30 تا 9 شب خدمت رسانی می کند. این فروشگاه ها در بخش پروازهای ورودی از ساعت 7 صبح تا 9 شب آماده ارائه خدمات هستند.

رستوران ها و کافه ها: در فرودگاه ژنو سوییس امکانات و خدمات بسیاری در خصوص رستوران ها و کافه ها وجود داشته اما هیچ کدام از آن ها به صورت 24 ساعته نمی باشند. تمامی این گزینه های متعدد در فرودگاه بین المللی ژنو از ساعت 4 صبح تا 10 شب که آخرین پرواز انجام می گیرد باز خواهند بود.

صرافی و خدمات پولی: در صورتی که احتیاج به پول نقد داشته باشید دستگاه های خودپرداز یا ATM در سراسر فرودگاه وجود دارند. هزینه های کارمزدی و بانکی ممکن است در هنگام دریافت نقدی اعمال شوند بنابراین از این موضوع مطلع باشید. از جمله شرکت هایی که خدمات و امکانات پول نقد را ارائه می کنند Cantonale de Genève، La Poste، Raiffeisen و UBS می باشد. برای تبادل ارزی نیز صرافی جهانی (Global Exchange) در 3 نقطه از فرودگاه ژنو سوییس واقع شده است. این مکان ها شامل سالن عمومی فرودگاه، سالن پروازهای خروجی و همچنین 2 صرافی نیز در سالن پروازهای ورودذی می باشد. زمان ارائه خدمات این صرافی ها معمولا از 5:30 صبح تا 11:45 بعد از ظهر خواهد بود. علاوه بر این در ایستگاه قطار فرودگاه ژنو سوییس نیز یک صرافی وجود دارد.

امکانات و خدمات بچه ها: در فرودگاه بین المللی ژنو بخشی وجود دارد که والدین می توانند تجهیزاتی را برای تعویض و یا استراحت بچه ها خود پیدا کنند. محل قرارگیری خدمات نوزادان در نیم طبقه قسمت ترانزیت فرودگاه ژنو سوییس می باشد. علاوه بر این یک خدمات بازی بچه ها نیز وجود داشته که در بین گیت های A5 تا A8 واقع شده است.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی ژنو سوییس

اتوبوس: چندین خط اتوبوسرانی به عنوان بخشی از شبکه یونیرسو (UNIRESO) به فرودگاه ژنو سوییس آمده و از آن حرکت می کنند. سرویس های برنامه ریزی شده ای نیز به شهرهای آنسی (Annecy)، گرنوبل (Grenoble)، چمبری (Chambery) و لیون (Lyon) وجود داشته که مستقیما از امکانات و خدمات حمل و نقلی از فرودگاه بین المللی ژنو را ارائه می کنند. بیشتر خطوط اتوبوسرانی منطقه ای و بین المللی از ایستگاه ژنو به نام گیر روتیر (Gare Routiere) و در فاصله 10 دقیقه ای از ایستگاه قطار قرار گرفته اند. برای اطلاع از برنامه زمانی حرکت اتوبوس ها می توانید از سایت های Gare Routiere و UNIRESO دیدن کنید. مسافران در شب نیز می توانند از امکانات و خدمات Noctambus که بخشی از شبکه UNIRESO می باشد استفاده کنند. دقت نمایید تمامی اتوبوس ها و قطارها که به سمت فرانسه می فرایند از داخل کشور سوییس عبور نموده بنابراین مطمئن شوید که دارای مدارک شناسایی معتبر و ویزا می باشید.

قطار: فرودگاه ژنو سوییس دارای یک ایستگاه قطار بوده که در زیر باند فرودگاه واقع شده . در فاصله 250 متری از ترمینال فرودگاه واقع شده است. این ایستگاه قطار امکان دسترسی مستقیم به بخش دریافت کارت پرواز و همچنین پروازهای ورودی را دارد. تمامی قطارهایی که از ایستگاه فرودگاه حرکت می کنند به طور مستقیم به ایستگاه گیرکورناین (Gare Cornavin) در مرکز شهر خواهند رفت که در حدود 6 دقیقه زمان خواهد برد. ایستگاه گیرکورناین توسط شبکه راه آهن سوییس امکانات دسترسی به فرانسه و ایتالیا را پشتیبانی می کند. حتما توجه داشته باشید که تمامی قطارها و اتوبوس ها که به سمت فرانسه می فرایند از داخل خاک کشور سوییس عبور نموده پس احتیاج است تا مدارک و ویزای معتبر این کشور را داشته باشید.

تاکسی: با استفاده از تاکسیی فرودگاه بین المللی ژنو می توانید به سراسر شهر ژنو دسترسی داشته باشید. کرایه حمل و نقل از فرودگاه تا شهر ژنو بین 35 تا 45 فرانک سوییس می باشد.

اجاره اتومبیل: فرودگاه بین المللی ژنو امکانات و خدمات اجاره خودرو را در هر دو بخش سوییسی و فرانسوی ارائه می کند. آزانس های اجاره خودرو در بخش سوییس شامل آویس (Avis)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، هرتز (Hertz) و نشنال آلامو (National/Alamo) می باشند. آژانس هایی که در بخش فرانسه فرودگاه بین المللی ژنو قرار گرفته اند نیز شامل Avis، Budget، Enterprise، Europcar، Hertz و Sixt می باشد.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی ژنو سوییس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی ژنو سوییس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید