آیفون 12 پرو و پرو مکس احتمالا با مشکل در عرضه روبرو خواهند شد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد گوشی های آیفون 12 را مطابق برنامه سال های گذشته، در ماه سپتامبر رونمایی و راهی بازار کند اما ظاهرا دسترسی به آیفون 12 پرو و پرو مکس به نسبت سایر محصولات این سری سخت تر خواهد بود.

آیفون 12 پرو و پرو مکس احتمالا با مشکل در عرضه روبرو خواهند شد

اخیرا راس یانگ، مدیرعامل مجموعه Display Supply Chain Consultants اعلام نمود فراوری نمایشگرهای 5.4 و 6.1 اینچی آیفون 12 و آیفون 12 مکس مطابق برنامه پیش می رود اما برنامه فراوری نمایشگر مدل های پرو که 6.1 و 6.7 اینچی هستند، یک ماه با تاخیر روبرو شده. به گفته یانگ، نمایشگر نسخه استاندارد آیفون 12 در همین ماه در دست ساخت قرار گرفته اما برای مدل پرو این اتفاق تا ماه آگوست رخ نخواهد داد.

این تفاوت یک ماهه در فراوری نمایشگر می تواند به این معنا باشد که عرضه دو مدل استاندارد زودتر از مدل های پرو رخ خواهد داد. یا حداقل اگر هم این اتفاق در یک تاریخ رخ دهد، آیفون 12 پرو و پرو مکس در یکی دو ماه ابتدایی، با مشکل در عرضه روبرو خواهند شد و نمی توانند در تعداد زیادی در دسترس قرار بگیرند.

البته راس یانگ دقیقا اشاره نکرد که در عرضه آیفون های نسخه پرو تاخیر رخ خواهد داد اما از آن جایی که نمایشگر این محصولات همانند آیپد پرو 2020 (احتمالا) از رفرش ریت 120 هرتز ProMotion بهره می برد، این امکان وجود دارد که در نهایت با تاخیر یکی دو ماهه در عرضه انبوه روبرو شوند چرا که فراوری این نمایشگرها فرایند متفاوتی دارد.

دلیل بکار بردن کلمه احتمالا در استفاده از نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز این است که خود یانگ ادعا کرد این نمایشگر در هیچ یک از آیفون های جدید مورد استفاده قرار نمی گیرد ولی خب بسیار عجیب خواهد بود چرا که تقریبا تمام پرچم داران اندرویدی سال 2020 از نمایشگرهایی با رفرش ریت حداقل 90 هرتز بهره می برند و اگر اپل تصمیمی غیر از این بگیرد، این امکان وجود دارد که دچار مشکل گردد. مخصوصا اینکه سری گلکسی نوت 20 با خیل عظیمی از امکانات و قابلیت های گوناگون به عنوان قدرتمندترین رقیب آیفون ها به زودی راهی بازار می شوند.

  • گلکسی نوت 20 چگونه می تواند آیفون 12 را شکست دهد؟

از طرفی اگر اپل مدل های پرو را اوایل عرضه در تعداد انبوه فراوری نکند، کاربران ممکن است با خرید نسخه های ارزان قیمت آیفون 12، تمایل خود را برای خرید مدل های پرو از دست بدهند و اپل قطعا از این بابت به صورت جدی زیان خواهد دید. بهترین کار این است که هر 4 محصول در یک تاریخ و به تعداد کافی عرضه شوند؛ چرا که نمایشگر OLED، پردازنده کم مصرف و بسیار قدرتمند A14، اینترنت 5G، دوربین های بهبود یافته و طراحی جدید، مدل های استاندارد آیفون 12 را جذاب تر از همواره نموده اند و آن ها می توانند فروش مدل های پرو را با مشکل روبرو نمایند.

همچنین آیفون 12 احتمالا قیمت پایینی دارد. تا کنون خبرهای زیادی منتشر شده مبنی براینکه اپل میخواهد آیفون 12 را چیزی بین 649 تا 749 دلار قیمت گذاری کند و اگر این اتفاق رخ دهد، آیفون جدید حتی از گلکسی اس 20 نیز ارزان تر خواهد بود و نه تنها فروش برادران عظیم تر خود بلکه فروش دیگر گوشی ها را نیز کاهش می دهد. حتی گفته می شد مدل 4G آیفون 12 نیز با قیمت حدودا 550 دلار عرضه خواهد شد که خب بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد.

با این حال اگر بخواهیم از گفته های یانگ نتیجه بگیریم به این دو گزینه می رسیم که یا در عرضه آیفون 12 پرو و پرو مکس تاخیری رخ می دهد، یا در ماه های اولیه، تعداد کافی از این محصولات راهی بازار نمی گردد. البته اگر در عرضه آن ها تاخیری هم پیش بیاید، کاربران با صبر کردن می توانند به گوشی هایی دسترسی داشته باشند که نه تنها نمایشگر بهتری دارند بلکه از سه دوربین بهبود یافته نیز بهره می برند. همچنین گفته می گردد مدل پرو مکس به سنسور LiDAR هم مجهز خواهد شد تا در بخش واقعیت افزوده، تحولی ایجاد کند.

اپل احتمالا در ماه سپتامبر (کمتر از دو ماه دیگر) از گوشی های جدید خود رونمایی می نماید. حال اینکه چه برنامه ای برای عرضه آن ها در سر دارد باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد.

  • فراوری انبوه آیفون 12 احتمالا به تاخیر خواهد افتاد

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 12 پرو و پرو مکس احتمالا با مشکل در عرضه روبرو خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 پرو و پرو مکس احتمالا با مشکل در عرضه روبرو خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید