استرداد 4 درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، معاون علمی و فناوری گفت: سهم شهرداری ها از عوارض ارزش افزوده به پارک های علم و فناوری مسترد می گردد تا با کاهش هزینه ها، زمینه اکوسیستم نوآوری را فراهم کند.

استرداد 4 درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پایگاه داده، به نقل از معاونت علمی وفناوری، سورنا ستاری با اشاره به اختصاص سهم عوارض ارزش اضافه کرده به شرکت های مستقر در پارک ها گفت: با تصویب آئین نامه اجرایی مربوط به عوارض ارزش اضافه کرده دریافتی از شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، هزینه جاری شرکت های مستقر کاهش می یابد.

ستاری، با بیان این که 4 درصد عوارض شهرداری مربوط به شرکت های عضو پارک ها، به خود پارک مسترد می شود ادامه داد: این اندازه، صرف هزینه های زیرساخت و توسعه خدمات شهری خواهد شد و به صورت غیر مستقیم، صرف توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری می شود.

وی اضافه کرد: این 4 درصد از مالیات بر ارزش اضافه کرده، سهم شهرداری ها بود که بر اساس تبصره 7ماده 39 قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده، عوارض ارزش اضافه کرده دریافتی از شرکت های فناور مستقر در پارک های علم و فناوری، به این کسب وکار ها اختصاص خواهد یافت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد: تا پیش از این مصوبه، پارک های علم و فناوری، به ویژه آن دسته ای که اقدام به واگذاری ارضی به شرکت ها و مؤسسات فناور می کردند، نسبت به دریافت خدمات شهری و تأمین زیرساخت های لازم برای فعالیت شرکت ها با مشکل تأمین اعتبار روبرو بودند.

ستاری، با بیان این که سهم این عوارض زمینه ساز کاهش هزینه شرکت های مستقر در پارک ها خواهد شد، ادامه داد: در این آئین نامه، عوارض ارزش اضافه کرده شرکت های مستقر در هر پارک که به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور به صورت ماهانه دریافت می شود، اما سهم عوارض ارزش اضافه کرده دریافتی از هریک شرکت های پس از واریز به حسابی به نام سازمان امور مالیاتی کشور که به وسیله خزانه داری کل کشور افتتاح می شود، به صورت صد درصد به ترتیب لیست های ارسالی از سوی شرکت های یاد شده به همان پارک محل استقرار باز می شود.

وی از اختصاص این اندازه به توسعه اکوسیستم نوآوری در پارک های علم و فناوری گفت و ادامه داد: این مبلغ به توسعه و نگهداری زیرساخت ها و فضا های عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری اختصاص می یابد.

معاون علمی و فناوری از اعلام لیست پارک های علم و فناوری به سازمان امور مالیاتی گفت و اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ایجاد سامانه ثبت اطلاعات شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری، زمینه را برای اختصاص این سهم به رونق اکوسیستم نوآوری و فناوری فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استرداد 4 درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرداد 4 درصد عوارض دریافتی شهرداری ها به پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید