درخواست برای افزایش اعتبارات بودجه 1400 درراستای حمایت از شرکت&zwnjهای دانش بنیان

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گزارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی در کمیسیون آموزش اطلاع داد و به درخواست این نهادها برای افزایش اعتبارات در بودجه 1400 به منظور تقویت شرکت های دانش بنیان اشاره نمود.

درخواست برای افزایش اعتبارات بودجه 1400 درراستای حمایت از شرکت&zwnjهای دانش بنیان

به گزارش خانه ملت، احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 23 آذر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: پس از انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه، کمیسیون وارد دستور کار خود شد و آنالیز بودجه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در لایحه بودجه سال 1400 با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و... در دستور کار کمیسیون نهاده شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گزارشی از عملکرد این معاونت و شرکت های دانش بنیان ارائه کرد، اضافه نمود: تأکید کمیسیون بر استفاده معاونت علمی از اعتبارات صندوق نوآوری را نیز داشت چراکه بودجه این نهاد کافی نیست.

وی با یادآوری اینکه اعتبارات معاونت علمی و فناوری در لایحه بودجه 1400 رشد 23 درصدی داشته است، ادامه داد: معاونت علمی اعلام آمادگی کرد که جوابگوی هر نوع سئوال و روش نظارتی در مورد یاری های بلاعوض انجام شده از جانب دستگاه های ناظر و کمیسیون نیز خواهد بود و اعضای کمیسیون نیز بر اقدامات مهم انجام شده توسط معاونت علمی با بودجه محدود اذعان داشتند.

فلاحی اضافه نمود: آنالیز بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در لایحه بودجه سال 1400 با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و ... نیز در دستور کار بعدی کمیسیون آموزش بود که بودجه این صندوق برای سال جاری حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه نمود: صندوق نیز خواهان تقویت اعتبارات خود در جریان آنالیز بودجه در مجلس بود تا از این طریق بتوان نسبت به توسعه شرکت های دانش بنیان در اقصی نقاط کشور اقدام کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی این ادعا را دارد که در همه مراکز استان ها نمایندگی دارد تا حمایت از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری صورت گیرد لذا کمیسیون نیز اعتقاد به حمایت از این نهادها دارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخواست برای افزایش اعتبارات بودجه 1400 درراستای حمایت از شرکت&zwnjهای دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای افزایش اعتبارات بودجه 1400 درراستای حمایت از شرکت&zwnjهای دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید