استرس بدون ناراحتی

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، آیا شما هم در زندگی خود با استرس روبه رو هستید؟ آیا می دانید که برای سلامت روان تان نباید بگذارید، استرس با ناراحتی همراه گردد؟ آیا می دانید که چگونه باید شاد بود؟هدف اصلی برنامه های ارتقای سلامت روان، پیشگیری از معضلاتی است که از کیفیت زندگی مردم می کاهد و نمی گذارد که آنها زندگی متعادل، بانشاط و متعالی را تجربه نمایند.

استرس بدون ناراحتی

استرس بدون ناراحتی

آیا شما هم در زندگی خود با استرس روبه رو هستید؟ آیا می دانید که برای سلامت روان تان نباید بگذارید، استرس با ناراحتی همراه گردد؟ آیا می دانید که چگونه باید شاد بود؟

هدف اصلی برنامه های ارتقای سلامت روان، پیشگیری از معضلاتی است که از کیفیت زندگی مردم می کاهد و نمی گذارد که آنها زندگی متعادل، بانشاط و متعالی را تجربه نمایند. احترام به شخصیت خود و دیگران، شناختن محدودیت خود و دیگران، پی بردن به این حقیقت که هر رفتاری معلول عواملی دیگر است، قبول اینکه رفتار فرد تابع تمامیت وجود اوست و شناسایی نیازها و محرک های ایجاد نماینده رفتار و اعمال افراد، از اصولی هستند که موجب ارتقای سلامت روان می شوند.

رموز کنار آمدن با زندگی

قبول کنید که هیچ چیز جز خدا کامل نیست اما در کوشش برای پیروزی، درجات بالایی از رضایت حاصل می گردد. از اینکه برای رسیدن به کمال کوشش می کنید، مسرور باشید.

در رویارویی با هر یک از چالش های زندگی خود، ابتدا ارزش آن را آنالیز کنید. شما باید بدانید که آیا چالشی که پیش رو دارید، ارزش مبارزه دارد یا نه؟

تمرکز بر جنبه های لذت بخش زندگی و اموری که موجب بهبود زندگی شما می گردد، نجات بخش است. هیچ چیز به اندازه موفقیت به شما یاری نمی نماید و هیچ چیز به اندازه شکست از کارایی شما نمی کاهد.

حتی بعد از عظیم ترین شکست ها، با به یاد آوردن موفقیت های قبلی خود، با افکار شکست و بی ارزشی مبارزه کنید.

هنگام رویارویی با وظیفه ای که بسیار سخت است اما به همان اندازه در تحقق اهدافتان موثر می باشد، انجام آن را به تاخیر نیندازید.

اگر با دمل چرکینی روبه رو شدید، به آن یورش برید و به درد و ناراحتی اش پایان دهید. نباید بگذارید که دمل ها مزمن شوند.

موفقیت فرمول یکسانی ندارد. راه موفقیت تان را باید پیدا کنید.

رموز شاد زیستن

تا می توانید به خودتان برسید. تا زمانی که نیازهای خودتان را برطرف نکنید، نمی توانید به برطرف نیازهای دیگران یاری کنید. برای اموری که شما را شاد می نماید، وقت کافی در نظر بگیرید.

روابط نزدیک و صمیمانه خود را تقویت کنید. وقت و محبت خود را به آنهایی که دوست شان دارید، هدیه کنید.

در انجام اموری که مورد علاقه شماست، دنبال مواردی باشید که ضمن برخورداری از معنا و یاری به تحقق اهداف تان، نیازهای روانی شما را هم ارضا می نماید.

خوش بین باشید. در پی جنبه ها و جلوه های مثبت در زندگی خود بگردید. مقایسه دایمی شرایط شما با دیگران و شناخت کمبودهایتان، از شادی شما می کاهد.

نیرو، انرژی و قوای جسمانی خود را تقویت کنید. مراقبت از سلامت جسمانی، در ارتقای سلامت روانی شما بسیار موثر است.

همه گاهی روحیه ای قوی و یا ضعیف دارند. بهتر است سعی کنید که به تعادل برسید. افراط و تفریط همواره خوب نیست.

در بیان احساسات و خواسته های خود قاطع باشید. قاطعانه سخن گفتن نوعی ارتباط کلامی مستقیم و محکم ولی توام با محبت و ادب است.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "استرس بدون ناراحتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس بدون ناراحتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید