افزایش میزان کارگران خارجی در بحرین

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به واقعه ضرب و شتم دو نگهبان در منامه توسط کارگران خارجی، با تاکید بر اینکه مسئولیت این اقدام با حکومت بحرین است در بیانیه ای اعلام نمود: در نتیجه اقدامات و شرایطی که حکومت فراهم آورده است شهروند بحرینی تبدیل به قربانی سیاست ها و پروژه هایی شده است که فاقد کمترین ارزشهای شهروندی و عدالتند.

افزایش میزان کارگران خارجی در بحرین

الوفاق بیان نمود: ادامه تفکر سیاسی کنونی در اداره کشور، بحرینی ها را در تمامی عرصه ها بیش از پیش بسوی نا امنی می کشاند، در عرصه کارگری و استخدام، معیشت، مسکن، تعلیم، اقتصاد و بلکه در کل عرصه های امنیت عمومی.

جمعیت الوفاق اشاره نمود: بحرین احتیاجمند نسل جدیدی مسؤولیت پذیر تر و با عِرق ملی بیشتر است که از هرگونه فساد و دست داشتن در اهانت، اذلال و تحقیر بحرینی ها پاک باشد و از قدر و کفایت بیشتری برای بردوش دریافت مسؤولیت حمایت از شهروند بحرینی و مراقبت از مصلحت های آن و فراهم آوری شرایطی انسانی برای وی برخوردار باشد.

در این بیان تاکید شده است: افزونی جمعیت کارگران خارجی بشکلی خطیر و هولناک و تصاعد آن به نسبت 53٪ از ساکنین بحرین بدون هیچ برنامه ریزی، آمادگی و چشم انداز صحیحی بیانگر فشل و شکستی غیر قابل قبول است.

الوفاق اعلام نمود: شرایطی که در حول این قضیه وجود دارد هیچیک از وجود چشم اندازی صحیح در این زمینه حکایت نمی نمایند، از کسب فرصت های کاری و عدم آمادگی بحرین -از لحاظ زیر ساختی، شرایط امنیتی و انسانی- برای پذیرش این تعداد بسیار زیاد از کارگران گرفته تا قوانین و اقدامات مورد احتیاج و همچنین شرایط غیر انسانی که بیشتر کارگران خارجی در بحرین در آن بسر می برند.

جمعیت الوفاق در سرانجام اشاره نمود: این جمعیت حامی ایجاد محیطی سالم، امن و زیرساخت های مناسب و فراهم آوردن شرایطی انسانی برای کارگران و حفظ کرامت و حقوق آنها است و بسیار لازم است که این گروه ها مورد سواستفاده قرارنگیرند و منافع کشور، شهروندان و شرایط کاری، سکونت، امنیت و … آنها مورد معامله قرار نگیرند.

لازم به ذکر است که شنبه 4 جولای / 14 تیر ماه ده ها کارگر خارجی در منامه پایتخت بحرین بشکل اهانت آمیز و غیر انسانی به دو نگهبان غیر مسلح یک شرکت محلی هجوم آورده و آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که فیلم این حادثه در شبکه های اجتماعی بحرین منتشر شده و خشم بحرینی ها و فعالان حقوقی و تحلیلگران مالی را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش میزان کارگران خارجی در بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش میزان کارگران خارجی در بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید