اُمیکرون سینما های دانمارک را تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، دولت دانمارک تصمیم گرفت در پی افزایش آمار ابتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا سینما های این کشور را تعطیل کند.

اُمیکرون سینما های دانمارک را تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، دولت دانمارک روز جمعه اعلام کرد سالن ها سینما، تئاتر و کنسرت، رستوران ها، کافه ها و موزه ها را برای حداقل چهار هفته تعطیل می کند تا موج نوی از بیماری کووید-19 را که ناشی از ویروس بسیار عفونی اُمیکرون است، بشکند. این پیشنهاد ها که از طریق نخست وزیر مت فردریکسن اعلام شده است، قبل از اجرایی شدن باید از طریق کمیته اپیدمی مجلس دانمارک تأیید شود.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دانمارک با ثبت بیش از 11 هزار مورد نو در 24 ساعت گذشته، رکورد نوی در زمینه ابتلا به کووید-19 به ثبت رسانده است. بسیاری از این موارد از طریق نوع نو اُمیکرون که تصور می شود سریع تر از انواع قبلی کووید توسعه می یابد، ایجاد شده اند، تایید شده اند.

فردریکسن گفت که محدودیت های نو برای محدود کردن فعالیت و کاهش انتقال ضروری است، اما گفت که اقدامات شدیدتری مانند قرنطینه کامل در حال حاضر ضروری نیست.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر اروپا افزایش یافته است و اُمیکرون به عنوان عامل اصلی در دانمارک و بریتانیا، دو کشوری که پیشرو های جهانی در معین توالی ژنومی ویروس هستند، شناخته شده است. در کشور های دیگری که نرخ ابتلا در آن ها در حال افزایش است، از جمله در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، تصور می شود که اُمیکرون نیز افزایش یافته باشد.

زمستان سال گذشته، موجی از عفونت های کووید-19 ناشی از نوع دلتای نو آن زمان، منجر به تعطیلی سینما ها در سراسر اروپا و قرنطینه کامل در بسیاری از کشور ها شد.

با این وجود، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) رکورد های روز افتتاحیه در بریتانیا را شکست.

منبع: هالیوود ریپورتر

بیشتر بخوانید

  • تل ماسه شباهتی به فیلم های حماسی مارول ندارد
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اُمیکرون سینما های دانمارک را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون سینما های دانمارک را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید