خبرنگاران آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، تهران - خبرنگاران - نگرانی اروپا با موج دوم شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و سران این قاره را برای مقابله با این ویروس کشنده آشفته نموده و به تقلا انداخته است.

خبرنگاران آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا

به گزارش روز پنجشنبه وبلاگ پایگاه داده به نقل از شبکه خبری بی بی سی، آلمان، فرانسه و اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی هستند که خطر موج دوم شیوع کرونا در آنها بالا اعلام شده است .

آلمان رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان ظرف 24 ساعت را ثبت نموده و مقام های این کشور بخشی از آن را ناشی از بازگشت مسافران از تعطیلات تابستانی دانسته اند.

به گفته مقام های آلمانی، طی 24 ساعت گذشته بیش از یک هزار و 200 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

مسئولان آلمان بیان کردند که به شهروندان توصیه نموده بودند که از سفرهای غیرضروری به نقاط قرمز در اسپانیا خودداری نمایند. سواحل اسپانیا یکی از مقاصد اصلی گردشگران آلمانی در تعطیلات است.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این ارتباط گفت که از سه شنبه گذشته برای شهروندان کشورش هشدار منع سفر به مادرید و منطقه باسک اسپانیا صادر شده است. برلین پیشتر نیز برای سفر به مناطق آرگون، کاتالونیا و ناوارا در اسپانیا هشدار سفر داده بود.

تا به امروز بیش از 219 هزار نفر در آلمان به بیماری کووید - 19 مبتلا شده و شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در این کشور از مرز 9 هزار نفر گذشته است.

اسپانیا در میان کشورهای غرب اروپا نیز با بدترین شرایط شیوع ویروس کرونا روبرو است .

بر اساس اعلام مقام های اسپانیا ، 675 نقطه قرمز درگیر با همه گیری ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

سالوادور مچیپ کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه اوپن در کاتالونیای اسپانیا در این ارتباط گفت که این کشور در لحظه بحرانی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دقیقا در شرایطی هستیم که اوضاع ممکن است، به سمت بهبود و یا بدتر شدن پیش برود. این بدان معناست که باید همه محدودیت ها و ابزار را به کار گیریم تا این همه گیری منطقه ای به همه گیری سراسری تبدیل نگردد.

تا به امروز بیش از 376 هزار نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و بیش از 28 هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

در همین حال، دیروز (چهارشنبه) زدن ماسک در تمامی اماکن عمومی بروکسل پایتخت بلژیک اجباری شد.

این دستور همه افراد بالای 12 سال را در بلژیک شامل می گردد. تا پیش از این، زدن ماسک تنها در اماکن عمومی پرتردد و داخل فروشگاه ها در این کشور اجباری بود.

به گفته مقام های بلژیکی، این دستور در واکنش به افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در این کشور اتخاذ شده است.

بروکسل طی یک هفته گذشته به طور متوسط هر روز 50 مورد جدید در میان هر 100 هزار سکنه مقیم پایتخت بلژیک شناسایی نموده است.

بلژیک از جمله سختگیرانه ترین مقررات مربوط به زدن ماسک را به اجرا گذاشته است.

تا به امروز بیش از 75 هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از 9 هزار مرگ ناشی از آن در این کشور ثبت شده است.

فرانسه نیز همچنان با همه گیری کرونا دست به گریبان است، به طوری که این کشور مجبور شد ماراتن معروف پاریس را بار دیگر لغو کند. قرار بود این ماراتن ابتدا در روز 15 آوریل (27 فروردین) برگزار گردد، که با شروع همه گیری کرونا در اروپا به 5 نوامبر امسال (15 آبان) موکول شد، اما با موج جدید کرونا در فرانسه، پاریس بیان کرد که این مسابقه در سال 2020 برگزار نخواهد شد.

براساس اعلام کمیته برگزاری این مسابقات، برای برگزاری این ماراتن در سال 2021 کوشش می گردد.

لغو ماراتن پاریس با ثبت بیش از 2 هزار و 500 مورد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه همزمان شده که مقام های این کشور را نگران نموده است.

پاریس نیز زدن ماسک یا پوشاندن دهان و بینی با پارچه را در تمامی نقاط پرتردد و روباز این شهر اجباری نموده است. زدن ماسک در تمامی اماکن سرپوشیده فرانسه از مدت ها پیش اجباری شده است.

تا به امروز بیش از 204 هزار نفر در فرانسه به کووید - 19 مبتلا شده و بیش از 30 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در این میان، یونان نیز با ثبت 262 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، رکورد جدیدی از موارد ابتلا در مدت 24 ساعت را از زمان شروع این همه گیری شاهد بوده است.

یونان که در موج اول همه گیری کرونا وضع بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه خود در قاره اروپا داشت، تا به امروز 6177 مورد ابتلا و 216 مرگ بر اثر کووید- 19 را ثبت نموده است.

در پی افزایش موارد ابتلا طی روزهای گذشته در یونان، این کشور محدودیت های جدیدی اعمال نموده که کاهش ساعت کار رستوران ها در بعضی نقاط پرتردد گردشگران را شامل می گردد.

آتن همچنین محدودیت هایی برای گردشگرانی که از بعضی کشورهای اروپایی و منطقه بالکان به یونان سفر می نمایند، اعمال نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید