انتخابات فرانسه در سایه شیوع کرونا در قاره سبز ، سکوت رسانه ای ضد انقلاب

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، انتخابات شهردای های در فرانسه در حالی زیر سایه کرونا از امروز شروع می گردد که رسانه های غربی اصلا نسبت به نگرانی ها اهمیتی نمی دهند.

انتخابات فرانسه در سایه شیوع کرونا در قاره سبز ، سکوت رسانه ای ضد انقلاب

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ پایگاه داده، در حالی توپخانه رسانه ای غرب در پی شیوع کرونا در ایران علیه کشورمان شروع به پمپاژ دروغ و شایعات می کرد و حتی در این راه از مسخره کردن مقامات بهداشتی ایران یز دریغ نمی کرد؛ اما با شیوع این بیماری در اروپا، حالا سکوت به کار ویژه آنها تبدیل شده است.

بعد از آنکه اولین مورد ابتلا به کرونا در ایران اعلام شد و مسئولان نظام بهداشت و درمان کشور، به صورت صریح و شفاف این موضوع را اعلام نمودند، بعضی از رسانه های فارسی زبان خارج نشین میدانی برای مانور علیه کشورمان پیدا کردند.

انتخابات مجلس کلیدواژه حمله به دولت

در حالی مسئولان این خبر را در 30 بهمن و تنها دو روز مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام نمودند که بسیاری از معاندان نظام با حمله لفظی به کشورمان، دلیل دیر گفتن شیوع کرونا در ایران را کوشش برای برگزاری پرشور در انتخابات می دانستند، حال آنکه اگر قرار بر صحت چنین فرضیه ای بود، باید خبر شیوع کرونا بعد از انتخابات اعلام می شد.

اما در این میان رسانه های متعدد بین المللی کوشش کردند تا با تشکیک در توانایی ایران برای مقابله با بیماری های واگیردار متعدد و زیر سوال بردن توان علمی کشورمان، مدعی شوند که بی تدبیری حاکم در ایران سبب می گردد که شیوع کرونا تبدیل به یک بحران بزرگ گردد.

بلومبرگ و نیویورک تایمز در دو گزارش جداگانه که از قضا به قلم دو ایرانی خارج نشین نوشته شده بود، مدعی شدند که نظام بهداشت و درمان کشورمان با یک هرج و مرج ساختاری روبرو بوده و دولت ایران کفایت مبارزه و مقابله با ویروس کرونا را ندارد.

سخره کردن ابتلای حریرچی به کرونا

فاز بعدی حمله رسانه ای ضد انقلاب اما با اعلام مثبت شدن تست کرونای ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونای کشور شروع شد تا از این بستر و با سخره دریافت این رویداد، مدیریت بهداشت و درمان ایران زیر سوال برده گردد.

بی بی سی فارسی رسانه وابسته به ملکه انگلیس در واکنش به این خبر در گزارشی توضیح داد: مبتلا شدن معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی به ویروس کرونا طنز تلخی است که عمق فاجعه مدیریت کلان در جمهوری اسلامی را هویدا می نماید. فردی که خود پزشک است و در جایگاهی قرار گرفته که باید کشوری را از ابتلا نجات دهد، نمی تواند از خودش مراقبت کند.

اما بعد از آنکه کرونا مدت ها بعد از شیوع جهانی آن به دروازه ها قاره سبز رسید، چشم آبی های موبور که مغرور به توانمدی های علمی از آمادگی برای مقابله با کوید-19 خبر می دادند، به یکباره با واقعیتی روبرو شدند که در قبال این ویروس کاملا ضعیف هستند.

شرایط بغرنج ایتالیا و اسپانیا نشان داد، به رغم آنکه اروپا همواره خود را صاحب یکی از بهترین نظام های سلامتی جهان می دانست، توان رویارویی با کرونا را ندارد. در این میان اما ابتلای تنی چند از مقامات رده بالای سیاسی کشورهای اروپایی نشان داد که این ویورس جایی برای شوخی و مزه پرانی نمی شناسد.

فروشگاه های خالی از اقلام بهداشتی و درمانی، مردمی که سر دستمال توالت دعوا می نمایند، گرانی کالاهای بهداشتی دیگر در اروپا عادی شده و هر روز ویدئوهایی از درگیری مردم برای برداشتن وسیله ای فروشگاه ها در سراسر قاره سبز منتشر می گردد.

در این میان اما خط خبری رسانه های غربی سکوت بود. دیگر نه از ابراز نارضایتی از مدیریت نظام بهداشت و درمان کشورهای اروپایی خبری است و نه از خندیدن به مقاماتی که کرونا می گیرند.

در انگلیس همان کشوری که بی بی سی فراسی در آن لانه دارد، بعد از آنکه نادین دوریس وزیر بهداشت این کشور اعلام نمود که تست کرونایش مثبت شده و او این بیماری را به مادر 84 ساله خود منتقل نموده، رسانه های فارسی زبانی چون بنگاه خبری ملکه با سکوت از کنار آن گذشتند.

بعد از آنکه سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران برای مقابله با کرونا تشکر کرد و اقدامات کشورمان را ستود، رسانه ها ضد انقلاب با عدم پوشش این خبر کوشش کردند همچنان بر خط خبری ایجاد شایعه و دمیدم بر بوق ناکارامدی دولت بدمند.

انتخابات در فرانسه در سایه نگاه سنگین کرونا

از امروز (یک شنبه) انتخابات شهرداری ها در فرانسه شروع خواهد شد و این در حالی است که شیوع کرونا در اروپا حالا به یک شرایط جدی تبدیل شده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است که با فروکش کردن بیماری کرونا در چین، حالا قاره سبز به منشا این بیماری تبدیل شده است.

در حالی میلیون ها نفر در فرانسه به پای صندوق رای خواهند رفت که توصیه نهادهای بهداشتی بر عدم حضور در اماکن عمومی است و همین اقدام پاریس برای کشاندن مردم پای صندوق رای و عدم تعویق انتخابات با نگرانی بسیاری از متخصصان همراه شده است.

اما آیا رسانه های غربی و به خصوص فارسی زبان خارج نشین، از این نگرانی ها خبری را پوشش می دهند؟ مسلم است که خیر! در حالی رسانه های فارسی زبانی چون رادیو فردا، بی بی سی و اینترنشنال بر شرایط شیوع کرونا تمرکز نموده و هر از چند گاهی با تکبه بر منابعی داخلی از آمار کذایی مبتلایان و فوتی ها خبر می دهند، اما حتی یک خبر در خصوص انتخابات فرانسه، در آنها وجود ندارد.

رسانه های فارسی زبان که کوشش می نمایند از هر اتفاقی برای حمله به ایران استفاده نمایند، در حالی شیوع کرونا در ایران را ترکیبی از حضور مردم پای صندوق رای و ناکارامدی دولت می دانستند که حالا با انفجار این بیماری در اروپا، ابتلای مقامات رسمی قاره سبز به این بیماری، عدم تعطیلی مراکز آموزشی در انگلیس و همچنین برگزاری انتخابات در فرانسه، سعی می نمایند اخبار آن را بایکوت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتخابات فرانسه در سایه شیوع کرونا در قاره سبز ، سکوت رسانه ای ضد انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات فرانسه در سایه شیوع کرونا در قاره سبز ، سکوت رسانه ای ضد انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید