اُمیکرون ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در شرایطی که سرعت گرفتن واکسیناسیون و بهبود شرایط کرونا در کشور و دنیا سفرهای خارجی را دوباره رونق داده بود، شیوع سویه های نو ویروس کرونا مانند اُمیکرون ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید.

اُمیکرون ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در ماه های گذشته واکسیناسیون در ایران هم مانند کشورهای دیگر سرعت گرفت و شیوع ویروس کرونا روز به روز در همه کشورها کندتر و کندتر شد. به همین دلیل داشتن کارت واکسن تنها شرط خرید بلیت و انجام سفرهای داخلی و خارجی شد.

اما به زودی ورق برگشت، شیوع سویه های نو ویروس کرونا مانند اُمیکرون که اتفاقا سرعت انتشار بسیار بالایی در دنیا داشت باعث شد تا محدودیت ها و ممنوعیت های نو کرونایی به تدریج پررنگ تر گردد. به همین دلیل کشورهایی که آمار نگران کننده ای از انتشار این ویروس داشتند به فهرست سیاه ممنوعیت ها اضافه شدند.

سفرهای دریایی داخلی و خارجی هم که در ماه های گذشته در ایران به تدریج از سر گرفته شده و رونق پیدا نموده بود، نگرانی های نو کرونایی آن ها را دوباره محدود کرد.

حسین عباس نژاد -سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت وگو با وبلاگ پایگاه داده اظهار کرد: سفرهای دریایی خارجی در کشور در حال از سرگیری و رونق گرفتن بود و به عنوان مثال سفرهای دریایی بندر لنگه- دوبی شروع شده بود اما شیوع سویه نو ویروس کرونا به ویژه اُمیکرون در دنیا سبب شد تا محدودیت های کرونایی برای سفرهای دریایی دوباره از سرگرفته گردد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر سفرهای دریایی خارجی دوباره تعطیل شده و این محدودیت تنها برای ایران نیست و به علت بالا رفتن نگرانی ها بابت شیوع سویه های نو ویروس کروناست.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی است و سازمان بنادر در این میان تنها وظیفه دارد که تضمین کند در حین انجام این سفرها همه پروتکل های بهداشتی را اجرا نموده و بر صحت آن نظارت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اُمیکرون ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید