مثل فوتبال به جام جهانی صعود کردیم اما توجهی نشد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، دروازه بان تیم ملی هندبال ایران می گوید برای موفقیت در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی احتیاج به یک مربی بزرگ و چند تورنمنت اروپایی دارند.

مثل فوتبال به جام جهانی صعود کردیم اما توجهی نشد

محمد سیاوشی در گفت و گو با وبلاگ پایگاه داده در خصوص کسب سهمیه مسابقات هندبال قهرمانی جهان لهستان- سوئد اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا چند بازیکن جوان در ترکیب تیم ملی داشتیم که تازه پا به میدان های بین المللی گذاشته بودند، با این حال نمایش خوبی داشتند. واقعا همه بازیکنان در آسیا عملکرد خوبی داشتند. به هدفمان که کسب سهمیه جهانی بود رسیدیم. برای این هدف 6 ماه کوشش نموده بودیم.

وی در خصوص شکست تیم ملی هندبال ایران مقابل عربستان در ملاقات رده بندی گفت: بازیکنی از پیش باخته به زمین نمی رود، حتی بازی مقابل قطر را برای برد به زمین رفتیم اما واقعا زورمان به قطری ها نرسید. در بازی آخر هم مقابل عربستان رفتیم که پیروز باشیم اما تمام سکوها از تماشاچیان عربستانی پر بود. بازیکنان تحت تاثیر قرار گرفتند و آن طور که باید بازی کنیم، نشد. توپ ها به ثمر ننشست و نشد مدال بگیریم. جاهایی از بازی خوب پیش می رفتیم اختلاف را کم می کردیم اما متاسفانه توپ ها به تیر دروازه می خورد و به بیرون می رفت. واقعا کوشش کردیم اما نشد.

دروازه بان تیم ملی هندبال مردان در خصوص نقش فرناندز سرمربی اسپانیایی در نتایج تیم ملی گفت: مانوئل نقش بزرگی در پیروزیت تیم ملی ایفا کرد. او قلب و روح بزرگی داشت و واقعا با روان شناسی که نسبت به بازیکنان داشت سبب می شد بازیکنان درون زمین برای او جان دهند. همین که وارد زمین مسابقه می شدیم دوست داشتم برای مربی ام از تمام وجودم زحمت بکشم و تمام توانم را بگذارم تا تیم نتیجه بگیرد. واقعا می توانم بگویم 80 یا 90 درصد پیروزیت تیم ملی در این دوره به خاطر وجود فرناندز بود.

سیاوشی در خصوص جدایی سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال گفت: مانوئل گفته است که قراردادش تمام شده و دیگر به ایران نمی آید. واقعا از فدراسیون درخواست دارم که مانوئل را به تیم ملی برگرداند. اگر شده برای راضی کردن مانوئل تا اسپانیا برویم اما او برگردد. واقعا به حضورش در پیروزیت تیم ملی اعتقاد دارم. این درخواست فقط و فقط از طرف من که بزرگترین بازیکن تیم ملی ام نیست درخواست تمام بازیکنان است تا هر جور شده او را راضی نمایند برگردد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید اردوهای تیم ملی برای بازی های آسیایی استارت بخورد گفت: به نظر من باید زودتر آغاز گردد حتی آغاز اردوها از بعد لیگ هم به نظر من دیر است. ما اکنون به جام جهانی صعود نموده ایم و می توانیم بازی های آسیایی را به چشم ملاقاتهای تدارکاتی ببینیم. می توانیم در بازی های آسیایی هم بازیکنان را محک بزنیم و هم یک مدال خوشرنگ کسب کنیم. باید به محض تمام شدن لیگ اردوهای تیم ملی را آغاز و بازیکنان را به اردو دعوت کنیم. به نظرم هر چه زودتر بهتر.

دروازه بان تیم ملی هندبال ادامه داد: برای کسب مدال بازی های آسیایی، درخشش در مسابقات جهانی و اینکه روز به روز به تیم های قدر آسیا مثل قطر و بحرین و تیم های برتر جهان نزدیک تر شویم باید یک مربی بزرگ مثل مانوئل یا حتی بزرگتر از او داشته باشیم. فرناندز مربی بزرگ بود که توانست تیم یکدستی بسازد. با رفتن مانوئل باید زودتر یک مربی بزرگ پیدا و به تیم ملی اضافه کنیم تا بتواند تیم را جمع کند و اردوها را استارت بزند تا در بازی های آسیایی مدال خوشرنگ بگیریم و در جهانی خودی نشان دهیم.

سیاوشی اضافه کرد: مطمئن باشید هر چه بیشتر برای آغاز تمرینات مکث کنیم تیم های آسیایی دیگر از ما جلوتر می افتند. در حال حاضر 5 تیم آسیا به جهانی صعود نموده اند مطمئن باشید این تیم ها خیلی زود تمریناتشان را آغاز می نمایند. ما هم باید سریعا لیگ را به اتمام برسانیم و اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم تا در بازی های آسیایی روی سکو باشیم.

وی به لزوم حضور در چند تورنمنت اروپایی خوب اشاره نمود و گفت: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا یک تورنمنت خوب در اسپانیا داشتیم و با تیم ملی اسپانیا و لهستان بازی های خوبی انجام دادیم. قرار بود تیم ملی ژاپن هم بیاید که به سبب کرونا میسر نشد. تورنمنت دیگری هم در رومانی داشتیم که به علت شرایط و بیماری چند تن از بازیکنان لغو شد. ما باید برای حضور پیروز در مسابقات جهانی چند تورنمنت بزرگ اروپایی داشته باشیم و با تیم های بزرگ بازی کنیم. قطعا فدراسیون از پس اینکار برخواهد آمد. مطمئنا با کوششی که آقای پاکدل در فدراسیون دارد این تیم را رها نمی کند و اردوها و برنامه های خوبی برای آن خواهد داشت.

سیاوشی در خصوص ورود تیم ملی هندبال به ایران بدون استقبال گفت: چیزی نگویم بهتر است. فقط باید از فدراسیون هندبال و کارکنانش تشکر کنم که با حضورشان برای تیم ملی سنگ تمام گذاشتند و واقعا خوشحالمان کردند. متاسفانه گله بزرگی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دارم. ما هم مثل فوتبال جهانی شدیم اما ظاهرا این دو نهاد تنها فوتبال را می بینند و متاسفانه سایر رشته ها را حتی دنبال نمی نمایند. هیچ کس در فرودگاه به استقبالمان نیامد.

وی اضافه کرد: واقعا امیدوارم که وزارت و کمیته ما را هم به چشم بقیه رشته ها مثل فوتبال و والیبال نگاه نمایند. ما هم عرق ملی داریم برای ایران می جنگیم و دوست داریم برای خاک کشورمان زحمت بکشیم. خیلی از ما هندبالیست ها پیشنهادهای بزرگی از سایر کشورها داریم اما فقط و فقط به فکر هندبال ایرانیم. متاسفانه با این کم لطفی ها که می بینیم دلسرد می شویم. بالاخره ما هم برای بزرگ کردن نام ایران می جنگیم و دوست داریم همچون فوتبال دیده شویم . درست است که قراردادهای ما به میزان فوتبالی ها نیست ولی دوست داریم به آن میزان به ما بها دهند.

سیاوشی گفت: ما تنها فدراسیون توپی در این سال بودیم که در هر دو بخش زنان و مردانش جهانی شدیم و دوست داریم بیشتر از اینها به این رشته توجه گردد و بیشتر روی بیلبوردهای کمیته و وزارت باشیم. امیدوارم این تبعیض ها روزی در ورزش کشور تمام گردد تا بیشتر پیشرفت جوانان را ببینیم. جوانان بزرگی داریم که می توانند ورزش کشور را در عرصه های بین المللی تا جای ممکن نشان دهند. امیدوارم وزارت ورزش تنها نگاه ویژه به فوتبال نداشته باشد.

وی گفت: در آخر از فدراسیون هندبال و آقای پاکدل برای اردوهای تدارکاتی خوب قطر و اسپانیا و به خاطر قرارداد با مانوئل بزرگ تشکر می کنم. خداراشکر در آسیا جواب هم گرفتیم و جهانی شدیم. امیدوارم این فرایند ادامه پیدا کند و اسپانسر بزرگی هم که جذب شده ماندگار گردد و هوای ما را بیشتر داشته باشد تا در مسابقات جهانی هم خوش بدرخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مثل فوتبال به جام جهانی صعود کردیم اما توجهی نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثل فوتبال به جام جهانی صعود کردیم اما توجهی نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید