اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می دهد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، فایزر تقریباً 120 میلیون دلار برای اپلیکیشنی که کووید را از سرفه تشخیص می دهد پرداخت می کند.

اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می دهد

آزمایش های اولیه نشان داد که فناوری اپلیکیشن ResApp می تواند 92 درصد موارد کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد.

شرکت داروسازی فایزر نزدیک به 120 میلیون دلار برای خرید یک شرکت استرالیایی کوچک هزینه کرده است که ادعا می کند اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند ساخته است که می تواند با تجزیه و تحلیل صدای سرفه، کووید-19 را به طور دقیق تشخیص دهد.

حدود یک دهه است که شرکت کوچک استرالیایی مراقبت های بهداشتی دیجیتال ResApp روی ایجاد الگوریتمی کار می کند که می تواند بیماری های تنفسی را با مطالعه صدای سرفه های بیمار تشخیص دهد.

در ابتدا این سیستم برای تشخیص ذات الریه طراحی شده بود، اما در سال 2019 محققان نشان دادند که این فناوری می تواند به طور موثر آسم، کروپ و برونشیولیت را تشخیص دهد.

هنگامی که این بیماری همه گیر در سال 2020 رخ داد، تیم به طور غیرمعمولی به سرعت به سمت تشخیص COVID-19 در فناوری تشخیص سرفه رفت.

در اوایل سال 2022، اولین داده های آزمایشی که الگوریتم COVID را تست می کرد، نتایج بسیار خوبی را نشان داد.

این کارآزمایی نشان داد که این سیستم می تواند 92 درصد موارد مثبت کووید را تنها از طریق صدای سرفه تشخیص دهد.

این سیستم همچنین 80 درصد ویژگی را ثبت کرد، به این معنی که از هر 10 نفر غربال شده تنها دو نفر نتایج مثبت کاذب دریافت کردند.

بلافاصله پس از اینکه ResApp این نتایج را گفت، شرکت بزرگ دارویی فایزر در ابتدا حدود 65 میلیون دلار برای این فناوری پرداخت.

اکنون، در یک قرادداد رسمی خرید، Pfizer خرید ResApp را به قیمت 116 میلیون دلار نهایی کرده است.

سخنگوی Pfizer در بیانیه ای گفت: داده های اولیه این فناوری امیدوار کننده است و این معامله شرکت را در حوزه سلامت دیجیتال توسعه می دهد.

این سخنگو گفت : ما معتقدیم ابزار غربالگری COVID-19 گام بعدی برای ارائه راه چاره های بالقوه تازه برای مصرف کنندگان است که هدفشان سرکوب این بیماری است.

ما مشتاقانه منتظر اصلاح بیشتر این الگوریتم و همکاری با تنظیم کننده ها در سراسر جهان هستیم تا این محصول مهم را در سریع ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان برسانیم.

تیم ResApp امیدوار است که خرید از طریق Pfizer به رشد فناوری و توسعه گسترده آن در نقاط دورافتاده جهان کمک کند.

اودانتا ابیراتنه، یکی از توسعه دهندگان اصلی این الگوریتم گفت: هدف از این پروژه کمک به ارائه ابزار های تشخیصی بهتر به جوامع در سراسر جهان است.

از همان ابتدا، ما چشم انداز بزرگی برای توسعه فناوری های مقیاس پذیر و ارزان برای تشخیص بیماری های ریوی در سرتاسر جهان داشتم نه تنها در منطقه ها دورافتاده جنوب صحرای آفریقا، بلکه حتی در شهر های پیشرفته شهری مانند نیویورک.

امیدوارم آن ها بتوانند بیماری های کشنده ای مانند ذات الریه را در جوامع بسیار دور در آفریقا و آسیا تشخیص دهند تا به درمان سریع ترشان کمک کند.

منبع: سایت نیواطلس

وبلاگ پایگاه داده فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی که کووید را تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید