باگی الکتریکی شصت سال پس از اولین نسخه خود

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، شرکت آمریکایی میرز (Meyers) حدود شصت سال پس از ساخت اولین مدل باگی، نسل جدیدی از این ماشین را رونمایی کرد. این ماشین الکتریکی است و فروش آن از سال آینده شروع خواهد شد.

باگی الکتریکی شصت سال پس از اولین نسخه خود

اولین مدل باگی در سال 1964 به وسیله بروس میرز با بدنه فایبرگلاس و بر روی شاسی فولکس واگن بیتل ساخته شد. این ماشین به نمادی از زندگی سرخوش و بی خیال جوانان کالیفرنیایی در دهه شصت میلادی بدل شد و به سرعت در سراسر دنیا به معروفیت رسید. تخمین زده می گردد که تا دهه هشتاد 250 هزار دستگاه از این ماشین دست ساز ساخته شد.

باگی تازه را طراح پیشین فولکس واگن و آئودی طراحی نموده است

آقای میرز در سال 2020، یک سال پیش از مرگش شرکتش را به یک گروه سرمایه گذاری فروخت. مدیر تازه این کارخانه فریمن توماس طراح خودروی آمریکایی است که طراحی نسل تازه فولکس واگن بیتل و آئودی TT را در کارنامه اش دارد.

آقای توماس می گوید به جز چراغ ها، همه بخش های باگی از نو طراحی شده است. با این حال ظاهر ماشین تا حد زیادی شبیه به ماشینی است که در دهه شصت ساخته شده بود.

باگی در دهه شصت میلادی به نمادی از سرخوشی جوانان آمریکایی تبدیل شد

برخلاف نسل اول پلتفرم باگی از فولکس واگن گرفته نشده است. میرز نگفته پلتفرم ماشین را از چه شرکتی گرفته، اما می گوید سازنده پلتفرم ماشین یک خودروساز نیست. ماشین با دو قوای محرکه ساخته می گردد که می تواند با هر بار شارژ بین 150 تا 300 مایل (241 تا 482 کیلومتر) حرکت کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4.5 ثانیه اعلام شده است.

میرز اعلام نموده که سال آینده پنجاه دستگاه باگی الکتریکی خواهد ساخت و تولیدش را در سال های آینده افزایش می دهد.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "باگی الکتریکی شصت سال پس از اولین نسخه خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باگی الکتریکی شصت سال پس از اولین نسخه خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید