ترامپ در نهایت شکست در انتخابات را پذیرفت

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، رئیس جمهور آمریکا در نهایت شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

ترامپ در نهایت شکست در انتخابات را پذیرفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پایگاه داده، شبکه سی ان ان به نقل از دونالد ترامپ نوشت که در روز 20 ژانویه (یک بهمن) یک انتقال قدرت منظم را خواهیم داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ پایگاه داده بخوانید. (کلیک کنید)

ترامپ در این باره گفت: اگرچه من کاملا با نتیجه انتخابات مخالف هستم اما در 20 ژانویه انتقال قدرت منظمی رخ خواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: اگرچه من کاملا مخالف نتیجه رای گیری هستم اما در 20 ژانویه سِمت خود را ترک خواهم کرد. من به مبارزه خود برای آرا قانونی ادامه خواهم داد. اگرچه این انتها دور اول ریاست جمهوری است اما شروع جنگ برای تبدیل آمریکا به آمریکا قوی است.

با اتمام شمارش آرا در کنگره، جو بایدن 306 رای الکترال و ترامپ 232 رای الکترال را کسب کردند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده نیز انتها جلسه مشترک هر دو مجلس کنگره را پس از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمود.

شب گذشته هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازنده شده و تنها دو هفته دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، همزمان با شروع جلسه کنگره برای تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به ساختمان کنگره حمله ور شدند.

به دنبال حمله هواداران ترامپ، نشست کنگره برای شمارش آرای الکترال انتخابات و تایید پیروزی جوبایدن که به دنبال حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره به حالت تعلیق درآمده بود، پس از چند ساعت وقفه و اخراج هواداران ترامپ از محوطه ساختمان کنگره، از سرگرفته شد و با آنالیز نتایج آرای الکترال بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ترامپ در نهایت شکست در انتخابات را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در نهایت شکست در انتخابات را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید