تریلر تازه لست آو آس پارت 1 بهبودهای آن را نشان می دهد
به گزارش وبلاگ پایگاه داده، شرکت تفریح های تعاملی سونی و استودیو ناتی داگ تریلر جدیدی را از بازی لست آو آس پارت 1 (The Last of Us Part I) منتشر کردند که به شرح درباره جزئیات گیم پلی و ویژگی های این نسخه بازسازی شده پرداخته است. در این تریلر، دو کارگردان این پروژه یعنی شاون اسکیگ (Shaun Escayg) و متیو گالنت (Matthew Gallant) به صورت مفصل درباره بهبودهای این نسخه شرح داده اند.
بازی لست آو آس پارت 1 در دو حالت گرافیکی در پلی استیشن 5 قابل اجرا است. حالت اول، با رزولوشن 4K نیتیو و با نرخ 30 فریم بر ثانیه و حالت گرافیکی دوم به صورت 4K پویا (داینامیک) و با نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهد بود. این بازی بعلاوه به صورت کامل از قابلیت های دوال سنس از جمله بازخورد لمسی و ماشه های تطبیق پذیر پشتیبانی خواهد نمود و از صدای سه بعدی هم در پلی استیشن 5 بهره خواهد بود. بازی از قابلیت VRR هم پشتیبانی خواهد نمود.
طبق گفته کارگردانان بازی، دکمه های R2 و L2 برای هر سلاحی در بازی اندازه مقاومت خاص و متفاوتی خواهد داشت که این گونه حس استفاده از آن سلاح را به شکل بهتری نشان دهد. از طرف دیگر، بازخورد لمسی در سراسر بازی و در تعامل با اشیا و محیط های مختلف با نوع لرزش خاصی که ایجاد می نماید، به تجربه بهتر شما در بازی یاری خواهد نمود.
طبق توضیحاتی که بیان شده، از کارگردانی هنری تا مدل شخصیت ها، تمامی بازی از پایه دوباره برای پلی استیشن 5 توسعه داده شده است و سعی دارد که از پتانسیل های گرافیکی نسل نهم کنسول ها بهره ببرد تا بازی بتواند وفاداری بیشتری به خواسته اولیه استودیو در زمان توسعه بازی در نسل هفتم پیدا کند. سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 مزایای بصری زیادی را به همراه دارد و فیزیک بازی متراکم تر است و بعلاوه قرار است انتقال بین صحنه های سینمایی و گیم پلی به صورت یکپارچه و بدون وقفه انجام گردد. انیمیشن های شخصیت ها هم چه در زمان گیم پلی و چه در زمان میان پرده ها کاملاً بهبودیافته است.
فناوری تطبیق حرکت (Motion matching) که در بازی لست آو آس پارت 2 هم استفاده شده بود، اجازه می دهد که انیمیشن های شخصیت ها به طور متقاعدنماینده تر، شهودی و واقعی تری پیاده سازی گردد. این ها همگی لایه دیگری از باورپذیری را به شخصیت ها و تعامل آن ها با دنیا بازی اضافه می نمایند.
علاوه بر آن، هوش مصنوعی بازی هم ارتقا یافته است و باعث شده باورپذیری شخصیت های غیر قابل بازی یا دشمنان در دنیای بازی بیشتر گردد. در کنار ارتقا هوش مصنوعی دشمنان، هوش مصنوعی همراهان شما هم بیشتر شده و آن ها سعی می نمایند با سیستمی که برای آن ها در نظر گرفته شده، از مکان های در دسترس دید دشمنان دور بمانند.
همه این پیشرفت ها با هدف افزایش غوطه وری در بازی اجرا شده اند اما پیشرفت ها به همین جا ختم نمی گردد. ناتی داگ با گوش سپردن به خواسته های جامعه هواداران خود ویژگی های نوی از جمله حالت Permadeath، یک حالت اسپید ران و مجموعه ای از لباس های کاملاً نو قابل باز شدن برای جوئل و الی اضافه نموده است. این بازی همانند بیش از 60 گزینه برای تنظیم دسترسی پذیری بازی در نظر گرفته است که حتی از کار آن ها در لست آو آس پارت 2 هم پیش گرفته است. از جمله این حالت های دسترسی پذیری، یک حالت توصیف صوتی هم به بازی اضافه شده است که اتفاقات بازی را روایت می نماید.
منبع: Gematsu
منبع: دیجیکالا مگ