هوش مصنوعی به یاری سینما می آید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی گفت: به عنوان یک کار پژوهشی، نویسندگان ما در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند که نتایج آن اعلام می گردد.

هوش مصنوعی به یاری سینما می آید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده قادر آشنا درباره برنامه های سازمان سینمایی در استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات گفت: تا به امروز در این رابطه سه جلسه در معاونت فناوری سازمان برگزار شده است و یک جلسه شورای پژوهش را نیز به این موضوع اختصاص دادیم که روی آن کار می کنیم.

وی بعلاوه گفت: در حوزه فناوری امروز کوشش ما این است که بتوانیم به سینماها بویژه در استان ها و منطقه ها کم برخودار مساعدت و بویژه در حوزه فناوری یاری کنیم. هم در حوزه فناوری، نور و صدا و پرده در سینماها کارهایی انجام می دهیم و اکنون در سینماشهر امکانات خوبی خریداری کردیم که در سفرهای استانی به استان ها اختصاص می دهند.

وی گفت: در تدوین و لابراتور هم یاری می کنیم و فناوری هم وارد می گردد و جای خود را پیدا نموده است.

چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که نباید اجازه دهیم هوش مصنوعی به یک تهدید تبدیل گردد، باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی مبنی بر کاربرد هوش مصنوعی در صنعت فیلم و فیلمسازی، و اینکه وزارت ارشاد چه برنامه ای را در این زمینه در دستور کار قرار داده است، گفت: امروز ما با ورود این فناوری به حوزه فیلم و سریال روبه رو هستیم و اتفاق های مهمی رقم می خورد و همین هسته مطالعاتی را در سازمان سینمایی تشکیل دادیم و معاونت فناوری های نوین روی آن کار می نماید.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از نیازهای نو خود را باید با استفاده از این فناوری نو پاسخ دهیم نه این که اقتضائاتی را بر ما تحمیل کند که این عقب ماندگی ها و فاصله ما بیشتر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوش مصنوعی به یاری سینما می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یاری سینما می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید