جزئیات نسل نو آی مک با تراشه M3

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در کنار مک بوک ایر، احتمالاً نسل نو مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی هم با این چیپ روانه بازار خواهند شد. درحال حاضر تراشه M2 و مدل های دیگر آن، با نسل دوم فرایند 5 نانومتری TSMC به فراوری رسیده اند.

جزئیات نسل نو آی مک با تراشه M3

ظاهراً اواخر 2023 زودترین زمان ممکن برای معرفی نسل تازه آی مک خواهد بود و اپل نمی خواهد این محصولش را با چیپ M2 روانه بازار کند.

طبق گزارش تازه مارک گورمن در بلومبرگ، اپل برای معرفی آی مک بعدی تا عرضه چیپ M3 صبر خواهد نمود:

نشانه ای مبنی بر اینکه نسل تازه آی مک تا قبل از معرفی چیپ M3 از راه برسد، ندیده ام. این تراشه اواخر امسال میلادی یا سال 2024 معرفی خواهد شد؛ بنابراین علاقه مندان به آی مک باید همچنان منتظر بمانند.

تراشه M3 نسل تازه آی مک 3 نانومتری خواهد بود

انتظار می رود چیپ M3 با لیتوگرافی 3 نانومتری شرکت TSMC به فراوری برسد تا نسبت به نسل های قبلی اش، عملکرد و بهره وری انرژی بالاتری داشته باشد. این تراشه احتمالاً در نسل تازه مک بوک ایر هم مورد استفاده قرار می گیرد؛ محصولی که گفته می گردد در نیمه دوم امسال میلادی از راه می رسد.

در کنار مک بوک ایر، احتمالاً نسل تازه مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی هم با این چیپ روانه بازار خواهند شد. درحال حاضر تراشه M2 و مدل های دیگر آن، با نسل دوم فرایند 5 نانومتری TSMC به فراوری رسیده اند.

اپل آخرین بار در آوریل 2021 آی مک را به روزرسانی کرد و آی مک M1 با طراحی باریک و رنگ های متنوع از راه رسید. درحال حاضر تنها این محصول از خانواده آی مک برای خرید در دسترس کاربران واقع شده است؛ چرا که اپل فراوری آی مک 27 اینچی مجهز به پردازنده های اینتل و آی مک پرو را متوقف نموده است. البته این احتمال وجود دارد که آی مک 27 اینچی تازه با تراشه های اپل سیلیکون از راه برسد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "جزئیات نسل نو آی مک با تراشه M3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نسل نو آی مک با تراشه M3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید