راهنمای خرید اتو مو و برس حرارتی؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اگر در پی خرید اتو مویی از نوع تخت هستید، احتمالا می دانید که گزینه های زیادی از جمله مدل های سرامیکی، تیتانیوم، تورمالین همراه با فناوری های بیشتر به منظور راحتی در استفاده بیشتر در بازار وجود دارد، بنابراین با این همه مشخصات متنوع برای این دسته از محصولات چگونه می توان برترین مدل های اتو مو برای خرید را انتخاب کرد؟ در این راهنمای خرید از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ این بار به سراغ معرفی انواع مدل های اتو مو می رویم و در کنار آن هر آنچه برای خرید گزینه ای کاربردی ضروری است را مرور می کنیم.

راهنمای خرید اتو مو و برس حرارتی؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

لیست محتوا

انواع اتو مو و موارد استفاده از هر کدام

نکات مهمی که قبل از خرید اتو مو باید در نظر داشته باشید

برترین اتو مو برای موهای کراتینه چیست؟

آشنایی با پرفروش ترین مدل های اتو مو در بازار ایران

انواع اتو مو و موارد استفاده از هر کدام

به طور کلی نوع موهای کاربر، یعنی نازک یا آسیب دیده بودن آن ها، ضخیم یا مجعد بودن موها، سبکی که در پی آن هستید و بسیاری فاکتورهای دیگر در خرید این اتو مو و برس حرارتی مهم است به همین علت هم در ادامه به تفصیل در خصوص این موضوع صحبت خواهیم کرد. اما پیش از هر چیزی در این بخش تصمیم داریم که شما را با انواع اتوهای مو در بازار زیبایی و مد آشنا و تا حد امکان مزایا هر یک را آنالیز کنیم.

اتو مو تخت از نوع سرامیکی (Ceramic Flat Irons)

همانطور که از نام این محصول معین است این نوع از اتوهای مو دارای صفحات سرامیکی برای توزیع یکنواخت گرما بر روی موها هستند. اما تنها نگرانی از بابت خرید این نوع کالا این است که با گذشت زمان ممکن است پوشش سرامیکی آن ها آغاز به کنده شدن از روی صفحات کند و اثر صاف نمایندگی آن از بین برود ولی از طرفی برترین اتو برای موهای مجعد و خشک همین مدل های سرامیکی است، چراکه اگر موهایی با فر در هم تنیده یا وز دارید، اتو موی سرامیکی می تواند موهایتان را به خوبی صاف کند، اما مسلما نتیجه نهایی آن طور که انتظار دارید صاف و براق نخواهد بود.

برترین برای: اتو موهای سرامیکی برای موهای مجعد، خشک و بسیار درهم پیچیده مناسب هستند.

اتو مو آیونیک (Ionic Flat Iron)

این دسته از محصولات با استفاده از فناوری یونی می توانند رطوبت را در طره موهای شما به دام می اندازد و به آن ها شکلی ابریشمی و براق دهند. اصولا اتو موهایی از نوع آیونیک برای انواع مختلف مو کاربردی و عالی هستند. البته اگر موهای ظریفی دارید، در زمان استفاده از اتو مو اطمینان حاصل کنید که حرارت آن زیاد نیست، بعلاوه، در خصوص موهای شنماینده و آسیب دیده باید با نهایت ملایمت و در کمترین درجه حرارت ممکن از دستگاه بهره ببرید. اتو آیونیک برای موهای خشک مناسب است، رطوبت مو را از بین نمی برد و حتی رطوبت بیشتری به مو می دهد.

برترین برای: این گزینه های خرید چندین نوع مو از جمله موهای وز، خشک، مجعد، درشت و موج دار را به خوبی ساپورت می نماید.

اتو موهای تورمالین (Tourmaline Flat Iron)

همانطور که از نام این اتو مو پیداست، صفحات روی این کالا با ماده ای به نام تورمالین ساخته شده است. به طور کلی اتوهای تورمالین هنگام گرم شدن می توانند یون های منفی فراوری نمایند بنابراین برای صاف کردن موها به حرارت کمتری احتیاج دارند.

برترین برای: اتو موهای تورمالین برای موهای ظریف، آسیب دیده یا رنگ شده گزینه هایی مناسب هستند. بعلاوه اگر موهای شنماینده یا تحت درمان دارید، این محصولات می تواند انتخاب خوبی باشد.

اتو موی تیتانیومی (Titanium flat Iron)

این دسته از اتو موها از منظر کارکرد مشابه گزینه هایی از جنس تورمالین هستند، اما مزایای دیگری هم دارند. درواقع اتو موی تیتانیومی با امکان فراوری یون های منفی به گرمای زیادی برای صاف کردن موهای کاربر احتیاج ندارند و در عین حال خیلی سریع (در ده ثانیه یا کمتر) گرم می شوند. با این حال، معمولاً گرانتر از سایر اتو موها هستند.

برترین برای: این نوع از محصولات برای انواع مو قابل استفاده است، اما به شکل ویژه برای موهای رنگ شده، آسیب دیده یا شنماینده بیشتر توصیه می گردد.

اتو مو از نوع مرطوب تا خشک (Wet to dry irons)

این نوع اتو مو به شما این امکان را می دهد تا از آن برای موهای مرطوب یا خیس بهره ببرید، به خصوص زمانی که بعد از استحمام برای خروج از خانه عجله دارید!

برترین برای: این نوع از اتوهای مو برای موهای موج دار ایدئال هستند البته به میزان اتوهای سرامیکی موها را صاف یا براق نمی نمایند.

نکات مهمی که قبل از خرید اتو مو باید در نظر داشته باشید

حال که با انواع اتو مو در بازار آشنا شدید و توانستید مدل مناسب خود را با توجه به نوع موهای خود انتخاب کنید، وقت آن است که نکات مهم قبل از خرید این کالا را مرور کنیم.

1. شکل و میزان ی صفحات اتو مو

در اولین قدم برای خرید، در پی اتو مویی متناسب با طول موهای خود باشید. در میان انواع مدل های اتو مو گزینه هایی با صفحات گرد انتخابی همه کاره تر است، چراکه می توانند استایل صاف و براقی را ایجاد نمایند. اتو موهایی با صفحات و لبه مربعی برای ساخت استایل کاملا مستقیم عالی هستند، اما استفاده از آن ها برای موهای فر یا مجعد می تواند سختتر باشد.

  • اتو موهایی با صفحات پهن 2 اینچی: این محصولات برترین گزینه برای موهای بلند و ایجاد حالت صاف در موها است. استفاده از این مدل های برای موهای ضخیم هم کاربردی است و از تکرار زیاد کشیدن اتو بر روی موهای جلوگیری می نماید.
  • اتو موهایی با صفحات پهن 1 اینچی: این مدل های اتو برای بیشتر موها با طول های متنوع مناسب است و می تواند موها را صاف و مجعد کند.
  • صفحات بسیار بلند: این مدل های اتو برای موهای بلند مناسب است و می تواند حالت های صاف یا مجعد را به خوبی ایجاد کند.

از طرفی توجه به عرض صفحات اتو مو هم می تواند در خرید این نوع کالا مهم باشد. به همین دلیل توصیه های زیر می تواند برای انتخاب اتوی مویی بهتر یاری نماینده باشد.

  • موهای کوتاه: صفحاتی با عرض 2.5 - 3 سانتی متر
  • موهای کوتاه و میانه: محصولاتی با عرض صفحات 3 - 4 سانتی متر
  • موهای بلند و ضخیم: صفحاتی به عرض 6 سانتی متر

2. امکان تنظیم درجه حرارت

در پی اتو مو با امکان تنظیم حرارت باشید تا بتوانید آن را با نوع موهای خود تطبیق دهید. درواقع موهای نازک، شنماینده یا آسیب دیده به دمای کمتری برای آماده سازی احتیاج دارند، در حالی که موهای درشت، ضخیم یا مجعد به دمای بالاتری احتیاج دارند. به همین دلیل جالب است بدانید که بسیاری از اتوها دارای حسگرهایی در ساختار خود هستند که به کاربر اطمینان می دهد که گرما به شکل یکنواخت و ثابت بر روی موها اعمال می گردد. البته در این فاکتور نوع مواد سازنده صفحات مسطح اتو مو هم برای حفظ حرارت یکنواخت و ثابت دستگاه مهم است. توصیه می گردد که مراقب صفحات فلزی مقرون به صرفه قیمت باشید چراکه این نوع کالاها می توانند تارهای موی شما را بسوزانند بعلاوه مطمئن شوید که کالای خریداری شده نمی تواند از دمای 420 درجه فارنهایت تجاوز کند!

  • موهای ظریف یا موهای آسیب دیده: 300 درجه یا کمتر
  • موهای سالم با ضخامت میانه: 300-380 درجه
  • موهای درشت، مجعد یا ضخیم: 350-400 درجه

اگرچه تنظیم دمای مناسب دستگاه با توجه به نوع موی شما ممکن است سخت باشد، اما زمان گذاشتن برای این کار می تواند ارزشش را داشته باشد! به طور کلی هنگامی که دمای اتو مو خیلی پایین باشد، ممکن است لازم باشد چندین بار یک دسته مو را صاف کنید که می تواند منجر به آسیب به موها گردد، بعلاوه دمای بیش از حد بالا هم آسیب رسان است.

3. متریال سازنده صفحات اتو مو

اتوهای تیتانیومی به سرعت گرم می شوند و می توانند حرارت بسیار بالایی را به طور مداوم ارائه نمایند. بعلاوه این دسته از کالاهای زیبایی در برابر کدر شدن و زنگ زدگی هم مقاوم هستند. از آنجایی که در صفحات تیتانیوم به جای نشاندن فلز به شکل روکش بر روی صفحات از خود فلز استفاده شده است، نسبت به اتو مو از نوع سرامیکی یا تورمالینی دوام بیشتری دارند. البته به خاطر داشته باشید که این نوع محصولات گرانتر از سایر مدل ها هستند، اما به علت طول عمری که دارند انتخابی با ارزش خرید بالا به شمار می روند.

اتوهای سرامیکی معمولاً قیمت کمتری دارند، اما برای انواع مو کارکردی مؤثر دارند، درواقع با گرمای یکنواخت و صفحات کاملا صاف، اتو موی سرامیکی یک انتخاب محبوب است. از طرفی همانطور که قبلا هم اشاره کردیم صفحات تورمالین می توانند یون های منفی فراوری نمایند که به عدم تشدید موخوره یاری می نماید. بعلاوه وجود اثر یونی در این نوع اتو موها به این معنی است که دفعات استفاده کمتر و دمای پایین تر برای صاف کردن موها احتیاج است. گفتنی است که استفاده از اتو موهایی که دارای ترکیبات نقره هستند هم می تواند بسیار جالب توجه باشد، چراکه این ماده اثر ضدعفونی دارد، بنابراین یک افزودنی مفید برای دور نگه داشتن میکروب ها از ساختار دستگاه است.

4. فن آوری های پیشرفته دستگاه

به طور کلی قابلیت پشتیبانی از یکسری ویژگی ها در ساختار اتو مو می تواند به استفاده راحت تر شما از این دستگاه یاری شایانی کند. به همین دلیل هم در این بخش چند نمونه از فن آوری های پیشرفته در ساخت این نوع محصول را معرفی می کنیم.

  • پشتیبانی از حالت مادون قرمز: بعضی مدل های اتو امکان ارسال امواج مادون قرمز دارند که در نتیجه آسیب کمتری به کوتیکول های موی شما وارد می گردد.
  • مجهز بودن به حسگرهای دمایی: در بعضی مدل های اتو مو حسگرهایی برای اطمینان از یکنواخت بودن گرما در طول زمان کار با دستگاه و جلوگیری از ایجاد نقاط غیریکنواخت گرم و سرد وجود دارد. درواقع این نوع از اتوها معمولا دارای حسگرهایی در دو یا سه ناحیه از ساختار کالا هستند.
  • صفحاتی با قابلیت باز شدن به صورت انعطاف پذیر: بعضی نمونه های این محصول این امکان را دارند که صفحات انعطاف پذیر آن ها با زوایای مختلفی باز گردد تا قابلیت گرفتن صحیح موها فراهم گردد.
  • امکاناتی جهت راحتی بیشتر در استفاده: چند ویژگی اضافی برای راحتی در استفاده از دستگاه شامل وجود ولتاژ دوگانه، زمان گرم شدن سریع، خاموش شدن اتوماتیک و سیم برق چرخان می گردد.

برترین اتو مو برای موهای کراتینه چیست؟

در حالت کلی اتو مویی که برای موهای کراتینه کاربردی است باید دارای صفحاتی از کیفیت بالا باشد، درواقع اگرچه پرفروش ترین اتو موهای کراتینه دارای صفحات سرامیکی هستند اما محصولاتی که از صفحات تیتانیومی یا تورمالین ساخته شده اند می توانند عملکرد بهتری را به کاربر ارائه کند. بعلاوه در نظر داشته باشید که دستگاه انتخابی برای موهای کراتینه باید مجهز به قابلیت تنظیم دما و نمایشگر باشد چرا که برای موهای کراتینه به دمای حداقل 150 تا 230 درجه احتیاج است و دمای بیش از این میزان موها را با آسیب همراه می نماید.

آشنایی با پرفروش ترین مدل های اتو مو در بازار ایران

در کنار آشنایی با تمام جوانب لازم برای خرید انواع اتو مو خالی از لطف نیست اگر با پرفروش ترین مدل های این دسته از محصولات با استناد به سایت وبلاگ پایگاه داده هم آشنا شوید.

اتو مو پرومکس مدل 5757K

اتو مو پرومکس مدل 5757K گزینه ای حرفه ای در بین انواع اتو موها در بازار ایران است که در طبقه بندی سرامیک تورمالین با عرض 26 میلی متر و حدبیشتر دمای 230 درجه سانتی گراد قرار گرفته است. این محصول دارای ویژگی کاربردی تنظیم دماست و به یاری این قابلیت می توان دمای اتو مو را از 130 تا 230 درجه سانتی گراد تنظیم کرد. از طرفی این اتو مو قابلیت گرم شدن سریع هم دارد به طوری که در عرض 30 ثانیه دمای دستگاه به حد مدنظر می رسد. وجود حلقه آویز، سیم برقی به طول 3 متر و کیف حمل از دیگر امکانات این نوع کالا است که در کنار قابلیت کراتینه کردن موها انتخاب بسیار مناسبی است.

اتو مو پرومکس مدل 5757K

3,390,000 تومان

مشاهده و خرید

اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر نماینده مو

چه علاقه مند باشید موهای خود را کاملا صاف کنید و چه موهای حالت دار را بپسندید، خرید اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر نماینده مو می تواند انتخابی با ارزش خرید بالا باشد. اتو موی موجود در این پکیج یک محصول آلومینیومی با روکش سرامیک و با عرض 100 میلی متری است که در محدوده دمایی 580 تا 1080 درجه فارنهایت کار می نماید. طول سیم این دو دستگاه هر دو 2 متر است و پس از گذشت 60 دقیقه به شکل اتوماتیک خاموش می گردد. گفتنی است که پکیج اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر نماینده مو دارای امکان گرمایش سریع و قابلیت تنظیم دما است.

اتو مو کنورث مدل kw313 به همراه فر نماینده مو

43 %

2,300,000

1,299,900 تومان

مشاهده و خرید

اتو مو مسافرتی مدل 108

اتو مو مسافرتی مدل 108 یک محصول جمع و جور برای مسافرت و جابه جایی است که می توان تا حدبیشتر دمای 200 درجه سانتی گراد را مهیا کند. این کالا دارای صفحاتی از جنس سرامیک است و امکان گرم شدن سریع از دیگر ویژگی های مهم آن محسوب می گردد. طول سیم اتو مو مسافرتی مدل 108 حدودا 1.2 متر است و با توجه به قیمت بسیار پایینی که دارد گزینه ای قابل قبول برای موهای کوتاه یا جلوی موها به شمار می رود.

اتو مو مسافرتی مدل 108

72,500 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی پرو جیمی مدل GM-2972

اگر در پی یک برس حرارتی باکیفیت هستید که بتواند تا حدبیشتر دمای 750 سانتی گراد را فراهم کند توصیه می کنیم که نگاهی به برس حرارتی پرو جیمی مدل GM-2972 بیاندازید. این نوع برس به منظور حالت دادن به انواع موها طراحی شده است و با وجود صفحات سرامیکی و قابلیت تنظیم دما یکی از گزینه های کاربردی بازار به شمار می رود. بعلاوه این برس حرارتی به صورت ارگونومیک طراحی شده به طوری که دستگاه در دست کاملاً پایدار است. از طرفی بر روی بدنه آن یک نمایشگر LCD قرار داده شده است که به یاری آن می توان دمای دستگاه را با توجه به ضخامت موها تنظیم کرد.

برس حرارتی پرو جیمی مدل GM-2972

579,000 تومان

مشاهده و خرید

اتو مو پرومکس مدل 5757K

اتو مو پرومکس مدل 5757K گزینه ای حرفه ای با معینات قابل توجهی همانند حدبیشتر دمای 230 سانتی گرادی، قابلیت تنظیم دما در 6 حالت مختلف، قابلیت گرم شدن سریع در عرض 30 ثانیه، دارای صفحات سرامیکی، دارای قابلیت اتوکشی راحت و سریع است. از طرفی امکان کراتینه کردن موها از دیگر ویژگی های این گزینه خرید است که آن را به محصولی برتر تبدیل نموده است. گفتنی است که سیم برق این مدل اتو مو 3 متر طول دارد و در محل اتصال به بدنه آن با حالتی چرخشی همراه است. بعلاوه به منظور حمل و نگه داری آسان تر اتو مو یک کیف پارچه ای از داخل نسوز همراه با محصول ارائه شده است.

اتو مو پرومکس مدل 5757K

3,390,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972 محصولی میان رده و خوش قیمت است که معینه های آن شامل قابلیت تنظیم دمای دستگاه، مجهز به نمایشگر، دندانه ها و صفحات سرامیکی، سیمی به طول 1.67 متر و مدت زمان گرم شدن در عرض 30 ثانیه می گردد. البته لازم به تاکید است که از دیگر ویژگی های شاخص این برس حرارتی، فناوری فراوری یون است که به یاری آن رطوبت موها حفظ می گردد و از موهای شما در برابر آسیب های گرمادهی به خوبی محافظ می نماید.

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972

694,000 تومان

مشاهده و خرید

اتو مو کیمی مدل KM - 2113

اتو مو کیمی مدل KM - 2113 گزینه ای با صفحات سرامیکی، قیمت مالی، سیستم ایمنی کنترل دما، گستره دمایی 180 تا 200 درجه سانتی گراد، سیستم خاموشی اتوماتیک و قابلیت تنظیم دما است که با تکنولوژی نانو سیلور هم همراه شده است. این نوع اتو مو دارای سیم کابل بلند است و می تواند در عرض 30 ثانیه به خوبی گرم و آماده استفاده گردد. گفتنی است که عرض صفحات این کالا 40 میلی متر است و برای موهای بلند و میانه انتخابی کارا به شمار می رود.

اتو مو کیمی مدل KM - 2113

328,960 تومان

مشاهده و خرید

اتو مو مدل مسافرتی کد 007

یکی دیگر از مدل های ساده، مناسب برای موهای کوتاه و مسافرتی بازار که کیفیت قابل قبولی هم دارد، اتو مو مدل مسافرتی کد 007 است. این نوع کالا در رنگ های متنوع و زیبایی به بازار عرضه شده است و در کنار آن دارای معینه هایی همانند قابلیت ارائه حدبیشتر دمای 160 سانتی گراد، صفحات سرامیکی و قابلیت گرم شدن سریع است.

اتو مو مدل مسافرتی کد 007

76,000 تومان

مشاهده و خرید

برس حرارتی رمینگتون مدل CB7480 E51 Keratin Protect

وجود سیستم آیونیک یا همان یون ساز در ساختار دستگاه، خاموشی اتوماتیک پس از 60 دقیقه، امکان ارائه حدبیشتر دمای 230 سانتی گراد، صفحات و دندانه های سرامیکی، قابلیت نرم کردن یونس و دندانه های حجم دهنده همه و همه از جمله ویژگی های قابل توجه برس حرارتی رمینگتون مدل CB7480 E51 Keratin Protect است که جزو مدل های حرفه ای برس حرارتی به شمار می رود و البته برای محیط های حرفه ای هم توصیه می گردد.

برس حرارتی رمینگتون مدل CB7480 E51 Keratin Protect

3,760,000 تومان

مشاهده و خرید

اتو و حالت دهنده مو رمینگتون مدل S9300 SHINE THERAPY PRO

اتو و حالت دهنده مو رمینگتون مدل S9300 SHINE THERAPY PRO گزینه ای حرفه ای با ویژگی هایی همانند قابلیت ارائه حدبیشتر دمای 230 سانتی گراد، طول سیم سه متری، مدت زمان گرم شدن در عرض 15 ثانیه، قابلیت ارائه حدبیشتر دمای 230 سانتی گراد، قابلیت تنظیم دما در 9 حالت مختلف، دارای تقویت نماینده توربو و سرامیک پیشرفته در بدنه است که از فناوری فراوری یون به منظور عدم آسیب به موها هم پشتیبانی می نماید. در کنار این موارد وجود سیستم گرمایش پیشرفته، حافظه، قفل دما و قفل ولتاژ از دیگر معینه های جالب توجه این کالا است که قیمت بالای آن را به خوبی توجیح می نماید.

اتو و حالت دهنده مو رمینگتون مدل S9300 SHINE THERAPY PRO

3,750,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: CHATTERS

پاسخ به سوالات متدوال

برترین اتو مو برای موهای فر و وز چیست؟

استفاده از دستگاه هایی که بتوانند دمایی در حدود 300 تا 380 درجه سانتیگراد را مهیا نمایند برای افرادی با موهای فر و وز گزینه هایی ایدئال است.

برترین برندهای اتو مو چه مارک هایی هستند؟

طی یک نگاه کلی برندهای فیلیپس (Philips)، بوش (Bosch)، پرومکس (Promax)، جیمی (Gemei) و مک استایلر (Mac Styler) جزو برترین برندهای اتو مو در بازار ایران به حساب می آیند.

رنج قیمت اتو موی باکیفیت چقدر است؟

برای خرید یک اتو موی باکیفیت که معیناتی همانند امکان تنظیم حرارت و صفحات سرامیکی داشته باشد باید در فروردین ماه 1402 حدودا از 300 هزارتومان تا 1 میلیون تومان هزینه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید اتو مو و برس حرارتی؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید اتو مو و برس حرارتی؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید