جزیره کوشک خوزستان؛ جزیره ای در دل دریاچه

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اگر به خوزستان رفتید، یادتان نرود از جزیره کوشک یا جزیره سد شهید عباسپور هم بازدید کنید. طبیعتی فراموش نشدنی، موقعیت جغرافیایی مناسب، چشم اندازی زیبا، آب وهوای مطبوع و وجود رود کارون، از جذابیت های این جزیره است.

جزیره کوشک خوزستان؛ جزیره ای در دل دریاچه

چمدان ببندید، به خوزستان بروید، از جاهای تماشای خوزستان بازدید کنید و با سفر به جزیره، سفرتان را دل انگیزتر کنید. اگر دوست دارید با این جزیره دنج و مجذوب نماینده آشنا شوید، تا آخر این مطلب همراه مجله گردشگری وبلاگ پایگاه داده باشید.

سرگرمیات مختلف، منظره و طبیعت فوق العاده اطراف، تنها بخشی از سفر لذت بخش شما به جزیره سد شهید عباسپور خواهد بود. دست دوستان و خانواده خود را بگیرید و با سفر به جزیره سفری به یادماندنی برای خود بسازید.

جزیره کوشک کجاست؟

جزیره کوشک در استان خوزستان، 50 کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، سد شهید عباسپور قرار گرفته است.

برترین زمان بازدید از جزیره کوشک چه موقعی است؟

برترین زمان بازدید از جزیره فصل پاییز است. البته در حال حاضر امکان بازدید برای عموم آزاد نیست.

جزیره کوشک چه امکانات رفاهی و سرگرمیی دارد؟

زمین فوتبال، سالن غذاخوری، انواع ویلا با تجهیزات مناسب، سالن ورزشی، تجهیزات دوچرخه سواری و.. از امکانات سرگرمیی و رفاهی جزیره کوشک هستند.

در بازدید از جزیره کجا اقامت کنیم؟

هنگام بازدید از جزیره می توانید در یکی از ویلاهای موجود در جزیره اقامت کنید؛ فقط حواستان باشد از قبل باید محل اقامتتان را رزرو کنید.

مشخصات جزیره کوشک

جزیره سرگرمیی کوشک در دریاچه سد شهید عباسپور قرار گرفته است. این جزیره از جاهای تماشای نزدیک مسجد سلیمان و شهرستان اندیکا محسوب می گردد. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به جزیره کوشک را دارید، حتما سری هم به جاهای تماشای مسجد سلیمان بزنید. این شهرستان در میان رشته کوه زاگرس قرار گرفته است و جاذبه های تماشای زیادی دارد.

معمولا گردشگران جزیره کوشک را با طبیعت زیبا، گل های رنگارنگ، سرگرمیات مختلف و منظرههای زیبایش به یاد می آورند. درختان متنوع، گل های رنگارنگ و پوشش گیاهی متنوع جزیره، باعث شده تا کوشک بیشتر در فکر گردشگران بماند.

جزیره کوشک کجاست؟

این جزیره در دریاچه سد شهید عباسپور قرار گرفته است. این دریاچه در 50 کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، در استان خوزستان واقع شده است. در ادامه، مسیر دسترسی به جزیره را برایتان شرح داده ایم؛ اما توجه داشته باشید که در حال حاضر، بازدید از این جزیره برای عموم آزاد نیست.

لوکیشن جزیره کوشک روی گوگل مپ

برترین مسیر دسترسی به جزیره

برای دسترسی به جزیره کوشک باید اول خودتان را به خوزستان برسانید. در این بخش مسیر تهران به جزیره و اهواز به جزیره را برایتان شرح داده ایم. برای رسیدن به جزیره کوشک از تهران، سه مسیر وجود دارد.

اولین و برترین مسیر برای رسیدن به جزیره سد شهید عباسپور از تهران، این است: تهران، قم، اراک، بروجرد، کمربندی خرم آباد، اندیشمک، کمربندی دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان، اسلام آباد، سد شهید عباسپور.

در مسیر دوم با گذر از تهران، قم، سلفچگان، دودهک، دلیجان، گلپایگان، داران، ده نو، آبند و کوشک، به سد شهید عباسپور خواهید رسید.

در مسیر سوم هم شما باید از تهران به قم بروید، از کاشان، کمربندی اصفهان، بروجن، دهدز و ایذه عبور کنید تا به سد شهید عباسپور برسید.

- فاصله جزیره کوشک تا تهران

از تهران تا جزیره تقریبا 820 کیلومتر فاصله است؛ این مسیر از شما حدود 9 الی 10 ساعت زمان می گیرد.

- فاصله جزیره تا اهواز

اگر بخواهید از اهواز به جزیره بروید، باید تقریبا سه ساعت زمان بگذارید و 190 کیلومتر مسافت را طی کنید. در این مسیر شما باید از اهواز به سمت شمال شرقی، در راستای رود کارون حرکت کنید. تا آبگاه مسیر را ادامه دهید، منطقه حفاظت شده مسجد سلیمان را پشت سر بگذارید و وارد منطقه کوشک شوید. بعد از کمی رانندگی، به سد شهید عباسپور خواهید رسید.

وجه تسمیه جزیره کوشک

اسناد زیادی از تاریخچه شهر کوشک، جزیره و علت نام گذاری آن وجود ندارد؛ اما طبق گفته های مردم محلی اطلاعاتی به دست آمده است. کوشک قدمتی تقریبا 700 ساله دارد. در گذشته نام این منطقه قصر بود؛ این نام را هم یکی از بزرگان مغول روی این منطقه گذاشت.

قدیم ها بزرگان مغول به این منطقه می آمدند و سرگرمی می کردند؛ به همین علت یکی از بزرگان مغول، نام این منطقه را قصر گذاشت. بعدها به نام کوشک معروف شد که به معنای قصر است.

برترین زمان بازدید از جزیره کوشک

شهرستان اندیکا و منطقه کوشک هم مانند بیشتر شهرهای خوزستان، آب وهوایی گرم و نسبتا خشک دارد. بنابراین برترین زمان سفر به جزیره کوشک پاییز است؛ در پاییز از گرمای شدید در امان خواهید بود.

بهار و تابستان در کوشک، گرم است؛ گرمای این منطقه در تابستان به بالای 40 درجه سانتی گراد هم می رسد. به گفته برخی گردشگرانی که در تابستان به کوشک سفر نموده اند، در تابستان گاهی حتی نفس کشیدن هم در گرمای شدید منطقه سخت می گردد.

اگر دوست دارید برترین آب وهوای کوشک را ببینید، در پاییز به این جزیره سفر کنید.

- جزیره کوشک در بهار

همان طور که اشاره نمودیم، بهار در جزیره هوا گرم است؛ اما گرمای شدیدی را تجربه نخواهید کرد. طبیعت جزیره در بهار بسیار تماشای است. اگر تا حدی تحمل گرما را دارید، می توانید در بهار به جزیره کوشک سفر کنید.

- جزیره کوشک در تابستان

سفر به جزیره کوشک در تابستان را به شما توصیه نمی کنیم. گرمای منطقه نه تنها پوستتان را می سوزاند، بلکه حسابی شما را خسته خواهد نمود. اگر دوست دارید به جزیره بروید، در پاییز سفر کنید.

- جزیره کوشک در پاییز

پاییز، برترین فصل برای سفر به جزیره کوشک است. اگر برنامه دارید در پاییز به خوزستان سری بزنید و از جاهای تماشای خوزستان بازدید کنید، حتما جزیره سد شهید عباسپور را هم در فهرست خود بگذارید. طبیعت زیبای منطقه و آب وهوای مناسب آن در پاییز شما را راضی خواهد نمود.

- جزیره کوشک در زمستان

اگر دوست دارید فضای زمستانی جزیره و خوزستان را ببینید، زمستان برای شما مناسب است. با این حال ممکن است در مسیرتان به بارش ها و برف های سنگین شهرهای اطراف برخورد کنید؛ به همین علت، امن ترین فصل برای سفر به جزیره پاییز است.

امکانات رفاهی جزیره کوشک

جزیره کوشک امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران دارد. با وجود این امکانات، شما هم می توانید اقامتی راحت داشته باشید، هم سرگرمیات مختلف. از امکانات رفاهی جزیره می توان به زمین فوتبال، ویلا برای اقامت، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، تجهیزات قایق سواری و دوچرخه سواری اشاره نمود.

امکانات سرگرمیی جزیره کوشک

سرگرمیات مختلفی در جزیره کوشک یا همان جزیره سد شهید عباسپور می توانید تجربه کنید. کوهنوردی، صخره نوردی، قایق سواری، دوچرخه سواری، شنا، کمپینگ و طبیعت گردی، از سرگرمیاتی است که می توانید در جزیره تجربه کنید. در ادامه، سرگرمیات مختلفی را که در جزیره کوشک می توان تجربه کرد، کامل تر شرح خواهیم داد.

- کمپینگ

اولین مورد برای خوش گذرانی در جزیره کمپینگ است. شاید شما هم مثل بسیاری از گردشگران طبیعت گرد، عاشق کمپینگ باشید. خبر خوب این است که شما می توانید با ویویی فوق العاده به دریاچه و طبیعت جزیره، کمپ بزنید و با دوستان و خانواده، یا حتی تنها، حسابی لذت ببرید.

- عکاسی

عکس ها، بخشی از خاطرات ما را تشکیل می دهند. اگر شما هم دوست دارید با عکاسی خاطرات خوبتان را ثبت کنید و از تماشای های جزیره کوشک عکس بگیرید، این سرگرمی مناسب شماست.

- طبیعت گردی

نمی گردد به جزیره کوشک رفت و طبیعت گردی را فراموش کرد. با تماشا فضا و طبیعت جزیره، احتمال زیاد خودتان دلتان بخواهد هر چه زودتر طبیعت گردی را آغاز کنید و در جزیره قدم بزنید.

- قایق سواری

از آن جا که جزیره کوشک، در دریاچه سد شهید عباسپور واقع شده است، طبیعی است که بتوانید قایق سواری را هم تجربه کنید. برای مدت کوتاهی هم که شده، قایق سواری کنید و از زیبایی دریاچه لذت ببرید.

- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از سرگرمیات محبوب جزیره است. با دوچرخه سواری می توانید دورتادور جزیره بچرخید و تمام زیبایی هایش را در سفری کوتاه و ورزشی ببینید.

- شنا

بخش هایی از جزیره کوشک، ساحل هایی دارد که آب در آن قسمت مناسب شناست. اگر دوست دارید تنی به آب بزنید یا با همراهانتان آب بازی کنید، حتما سری به ساحل جزیره بزنید و سرگرمی کنید.

اقامت در سفر به جزیره کوشک

همان طور که بالاتر هم اشاره نمودیم، جزیره پر از ویلاهایی با امکانات مناسب برای اقامت است؛ پس اصلا لازم نیست نگران اقامتتان در جزیره باشید.

در جزیره کوشک، 12 ویلا برای گردشگران در نظر گرفته شده است که یک، دو، سه و چهار خوابه هستند. پارکینگ، فضای اختصاصی، باربیکیو، درخت کاری و گل کاری، آلاچیق، تاب و انواع امکانات رفاهی، در بیشتر این ویلاها وجود دارد.

علاوه بر تمامی این موارد، شما می توانید از فضای اشتراکی جزیره هم بهره ببرید. این فضا شامل زمین فوتبال، سالن ورزشی و سالن غذاخوری است و همه مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.

جاهای تماشای اطراف جزیره کوشک

حیف است به جزیره کوشک بروید، اما از جاذبه های نزدیک این جزیره بازدید نکنید. در این بخش تماشای های نزدیک به جزیره سد شهید عباسپور را به شما معرفی می کنیم. استان خوزستان جاهای تماشای زیادی دارد. پیشنهاد می کنیم علاوه بر این جاذبه ها، حتما از جاهای تماشای خوزستان هم تماشا کنید.

- امامزاده سلطان ابراهیم

آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم یکی از جاذبه های نزدیک به جزیره کوشک است. این جاذبه مذهبی بین مردم از احترام خاصی برخوردار است. برای رسیدن به این آرامگاه باید به ایستگاه های قایق رانی بروید و سوار قایقی شوید که شما را به امامزاده سلطان ابراهیم می برد.

- منطقه سید احمد

تقریبا تمام گردشگرانی که به جزیره می روند، حتما به منطقه سید احمد هم سری می زنند. این منطقه طبیعی، در کنار سد شهید عباسپور قرار گرفته است و فاصله کمی از جزیره دارد. طبیعت تماشای این منطقه و منظرهی که دارد، یکی از لوکیشن های مجذوب نماینده عکاسی در منطقه است.

سید احمد، نام امامزاده ای بوده است که قبل از آبگیری سد کارون، در یکی از روستاهای منطقه واقع شده بود. این روستا در سال 1356، زمان آبگیری سد کارون، زیر آب فرو رفت. بعد از آن نام این امامزاده را به منطقه ای بکر و زیبا دادند که نزدیکی سد قرار گرفته است.

منطقه سید احمد در فصل بهار مجذوب نمایندهیت بیشتری دارد. پس اگر قصد بازدید از این منطقه را دارید، فصل بهار مناسب تر است.

توصیه هایی برای سفر به جزیره کوشک

یادتان باشد حتما قبل از سفر به جزیره شرایط آب وهوایی منطقه را چک کنید، از اقامتتان مطمئن شوید و تمام وسایل لازم را همراه خود ببرید. در طول سفر حواستان باشد، اگر شنا بلد نیستید، هنگام راه رفتن نزدیکی ساحل، از خود مراقب کنید.

خوش بگذرانید، عکس بگیرید و خاطرات خوب برای خودتان بسازید. شادمان می شویم تجربیات و خاطراتتان از سفر به جزیره کوشک را با ما در میان بگذارید؛ زیر همین پست برای ما وبلاگ پایگاه داده یی ها کامنت بگذارید و از خاطرات مجذوب نماینده و تجربیات ارزشمندتان بگویید. سفر به سلامت.

منبع: علی بابا

به "جزیره کوشک خوزستان؛ جزیره ای در دل دریاچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کوشک خوزستان؛ جزیره ای در دل دریاچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید