حالا دیگر مخاطب شما در فیس تایم می تواند هر آدمی باشد که یک مرورگر دارد، خواه در ویندوز و خواه در اندروید و لینوکس!

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، اپلیکیشن چت FaceTime اپل به لطف قابلیت های تازه سیستم عامل های iOS 15 و macOS Monterey، از ویژگی های تازهی مانند اشتراک صفحه با دوستان، مود پرتره لایو، نویز کنسلینگ بهتر و حتی نسخه وب برخوردار شده است.

حالا دیگر مخاطب شما در فیس تایم می تواند هر آدمی باشد که یک مرورگر دارد، خواه در ویندوز و خواه در اندروید و لینوکس!

نسخه تحت وب فیس تایم مورد توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار گرفته است و جزو اولین ویژگی هایی است که توسعه دهنده گان اپل در نسخه بتای iOS 15 سراغش می فرایند. خبرنگار سایت 9to5Mac با همکاری دوستش، اولین تجربه استفاده از فیس تایم تحت وب را برای ما گزارش دادند.

وقتی اپل در ابتدای مراسم WWDC 2021، از اجرای FaceTime در اندروید و ویندوز اطلاع داد؛ کاملا متعجب شدیم. در سال 2010، استیو جابز گفت نرم افزار FaceTime کاملا منبع باز است ولی از آن موقع تا کنون هیچ گاه این اتفاق رخ نداد و این برنامه همواره منحصر به دستگاه های اپل بود.

حالا، انگار اپل به جد تصمیم گرفته است افراد بیشتری به خدمات او دسترسی داشته باشند و انتشار نسخه وب اپلیکیشن چت فیس تایم هم به همین دلیل است.

FaceTime در وب همچون اپلیکیشن های وب iCloud نیست که هر فردی بتواند در آن ثبت نام نموده و هر گونه که دوست دارد از آن استفاده کند. اپل فعلا فقط به کاربران iOS و macOS اجازه می دهد تا به وسیله ارسال لینک دعوت عمومی که در هر مرورگر وب بازشدنی است؛ از آن ها برای یک تماس تصویری دعوت نمایند.

به عبارت دیگر، هنوز شما برای آغاز تماس با فیس تایم به آیفون، آیپد یا یک دستگاه مک احتیاج دارید. اما دوستان شما می توانند با دستگاه های اندرویدی یا کامپیوترهای شخصی ویندوزی به تماس شما پاسخ دهند. هنگامی که برنامه FaceTime را در iOS 15 یا macOS Monterey باز می کنید؛ گزینه جدیدی برای ساخت یک لینک عمومی خواهید دید که در هنگام مکالمه هم مدام نشان داده می گردد.

ابتدایی اما خوب

افرادی که این لینک عمومی را دریافت می نمایند؛ فقط باید نام خود را وارد نموده تا به تماس تصویری بپیوندند. در صورت دعوت شدن به وسیله شخص دیگری، احتیاج به داشتن شناسه اپل برای استفاده از فیس تایم در وب نیست. رابط کاربری تقریبا مشابه همان فیس تایم در دستگاه های اپلی است؛ فقط گزینه هایی مانند فیلترها و جلوه های در دسترس نیستند.

تنها کاری که می توانید در فیس تایم نسخه وب انجام دهید؛ خاموش و روشن کردن دوربین، قطع و وصل میکروفون و انتخاب دستگاه ورودی است. کیفیت تصویر در تست های اولیه چندان بالا نبود اما اپل به صراحت می گوید این ویژگی در نسخه بتا واقع شده است و طبق فرایندهای تعریف شده تا زمان عرضه نهایی، تغییرات و بهبودهای زیادی خواهد داشت.

در نهایت، فکر می کنیم دسترسی به فیس تایم در وب، حتی با کیفیت و تنظیمات محدود کنونی، باز هم یک اتفاق و تغییر عظیم برای کاربران است. چون، پلتفرم های اپل هیچ گونه تبلیغات، حق اشتراک، ردیابی فعالیت ها و جمع آوری اطلاعات ندارند.

انتظار می رود FaceTime وب همچون iOS 15 و macOS Monterey در فصل پاییز سال جاری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

منبع: یک پزشک

به "حالا دیگر مخاطب شما در فیس تایم می تواند هر آدمی باشد که یک مرورگر دارد، خواه در ویندوز و خواه در اندروید و لینوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالا دیگر مخاطب شما در فیس تایم می تواند هر آدمی باشد که یک مرورگر دارد، خواه در ویندوز و خواه در اندروید و لینوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید