خبرنگاران تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آبگیری تالاب نیمه خشک جازموریان ناشی از بارندگی های فصلی جان تازه ای به این تالاب و ساکنان حاشیه آن بخشید.

خبرنگاران تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد

وحید پورمردان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ پایگاه داده گفت: تالاب جازموریان در شهرستان دلگان و مرز مشترک 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر 2 استان است و خوشبختانه با بارش های فصلی بهار سال جاری و جمع آوری روان آبهای حوضه آبریز، در شرایط مناسبی قرار گرفته است.

وی گفت: بارش های زمستان گذشته و اوج گیری بارش ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد نموده و آبگیری تالاب از روان آبها و سیلاب های حوضه آبریز موجب احیای این تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه نمود: یکی از اهداف مهم افتتاح نمایندگی حفاظت محیط زیست در شهرستان دلگان آنالیز شرایط این تالاب و برنامه های احیای است تا از نزدیک فرایند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را آنالیز کند.

وی اعلام کرد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدید های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیط زیست دلگان، بازدیدها و پایش های مداوم تیم های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه های آموزشی محیط زیست و آشنایی با محیط زیست به وسیله فضای مجازی و غیره از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید