خبرنگاران معاون استاندار: فارس، کرونا را خوب مدیریت کرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، شیراز - خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: رییس جمهوری ، وزیر بهداشت و کارگزاران کشوری تا به امروز بارها مدیریت بهینه بیماری کرونا در استان فارس را ستوده اند ، فارس در این حوزه کنترل شیوع بیماری را خوب مدیریت کرد و آرامش را به جامعه بازگرداند.

خبرنگاران معاون استاندار: فارس، کرونا را خوب مدیریت کرد

عبدالرضا قاسمپور روز سه شنبه در در آیین بهره برداری از پروژه های سلامت بیمارستان خرامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت که با حضور وزیر بهداشت و به صورت از راه دور برگزار شد اضافه کرد: در هر محفل و مجلسی باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم، زیرا این امنیت و آرامشی که داریم حاصل خون پاک شهداست؛ اگر شهدای سلامت نبودند، امروز نمی توانستیم با آرامش و راحتی به زندگی ادامه دهیم.

قاسمپور اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح طرح ها و پروژه های زیادی به ویژه در حوزه سلامت بودیم و حدود 900 پروژه در هفته دولت امسال افتتاح شد و از فاصله هفته دولت 98 تا هفته دولت امسال، پروژه های عمرانی استان با اعتباری حدود 25 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به شرایط سخت ایجاد شده و تحریم های بین المللی اضافه کرد: با وحدت، همدلی و همکاری می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

قاسمپور ادامه داد: در زمینه مدیریت کرونا نیز گفت : وحدت و همدلی مسوولان استانی و تلاش و از جان گذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمان و مشارکت و همراهی مردم، روحانیون، اصناف و سازمان های مختلف سبب شد آرامش به مردم بازشود.

معاون استاندار فارس گفت: در زمینه غربالگری و آزمایش کرونا در کشور رتبه نخست را کسب کرده ایم و با توجه به اینکه 36 شهرستان در استان فارس داریم و شیراز و فارس مقصد بسیاری از هموطنان در حوزه های گردشگری و زیارتی و درمانی است، بهترین استان کشور هستیم و در تمام نشست های ستاد ملی کرونا از فارس نام برده شده و از سوی رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات فارس در راستای مهار و جلوگیری از کرونا تقدیر شده است.

قاسمپور اضافه کرد: افتتاح پروژه های سلامت نشان می دهد که مسوولان مجموعه سلامت همزمان با مبارزه بر علیه کرونا در عرصه توسعه و بهره برداری از پروژه ها نیز تلاش می کنند.

تقدیر وزیر بهداشت از مدیران استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در سومین آئین پویش ره-سلامت که با حضور وزیر بهداشت به شیوه از راه دور برگزار شد، تلاش های مجموعه سلامت فارس برای پیشبرد اهداف توسعه سلامت در کنار مدیریت برنامه های مقابله با کرونا مورد تقدیر قرار گرفت.

سعید نمکی در این آئین با بیان خدمات مجموعه سلامت کشور برای مدیریت بیماری کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز یکی از بهترین دانشگاه های مجموعه سلامت کشور است و امیدوارم این جایگاه حفظ شود.

وی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در اوج دوران کرونا و در شرایط تحریم توانسته ساخت و سازها را در راستا توسعه خدمات سلامت به پیش برده و پروژه ها را به مرحله بهره برداری برساند، اضافه کرد: اکنون در شرایطی هستیم که ضمن مبارزه با کرونا و تلاش برای مهار آن، ساخت و سازها نیز در حال انجام است.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت های خود ضمن آرزوی عبور از بحران کروناو ، اضافه کرد: یکی از ناراحتی های من به عنوان یک خدمتگزار حوزه سلامت این است که جان های نفیس را با ماسک نزدن به مخاطره می اندازیم و جان های عزیزانمان در حوزه سلامت نیز تهدید می شود.

او با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی کشور از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا با توجه به بازگشایی مدارس، نظارت ها را تقویت کنند.

بهره برداری از سه طرح بهداشتی در فارس

در این آیین سه بخش درمانی و عمرانی در بیمارستان جوادالائمه(ع) شهرستان خرامه و شهرهای استهبان و ایزد خواست ، به بهره برداری رسید. پروژه توسعه بیمارستان حضرت جوادالائمه(ع) شهرستان خرامه با اضافه کرده شدن 52 تخت به این مرکز درمانی و هزار و 725 مترمربع زیربنا به بهره برداری رسید.

دیگر پروژه مربوط به بخش اعصاب و روان بیمارستان استهبان بود که با 11 تخت و با متراژ 350 مترمربع زیربنا، کار ساخت آن در سال 1397 آغاز و در سال 1398 با اعتباری نزدیک به 10 میلیارد ریال به اتمام رسید و اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفت.

سومین پروژه نیز مربوط به مرکز 10 تختخوابی ایزدخواست است که با مشارکت خیرین سلامت، با هزار و 534 مترمربع زیربنا، کار ساخت آن از دی 1394 آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار: فارس، کرونا را خوب مدیریت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: فارس، کرونا را خوب مدیریت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید