خطر مرگ! ، مراقب شارژرها و کابل های تقلبی باشید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، یک کارشناس فناوری درباره عواقب بالقوه مرگبار استفاده از کابل های تقلبی آیفون هشدار داده است.

خطر مرگ! ، مراقب شارژرها و کابل های تقلبی باشید

به گزارش وبلاگ پایگاه داده و به نقل از روزنامه سان، جوزپه کاپانا از یک موسسه خیریه ایمنی الکتریکی می گوید که شارژرهای تقلبی خطر آتش سوزی یا شوک الکتریکی جدی را به همراه دارند.

او می گوید: شارژرهای تقلبی آیفون عمداً به گونه ای ساخته می شوند که ظاهری یکسان یا شبیه به یک محصول اصلی داشته باشند. محصولات تقلبی اغلب از اجزای نامرغوبی تشکیل شده اند که خریدار را در معرض خطر قرار می دهد.

او می افزاید: آنها تهدیدی به ویژه موذیانه برای مصرف نماینده ارائه می نمایند، تولیدنمایندگان و خرده فروشان قانونی را تضعیف می نمایند و این در حالی است که خطر آتش سوزی، شوک الکتریکی جدی یا حتی برق گرفتگی را برای کاربران به همراه دارند.

تحقیقات نشان داده است که تا 98 درصد از کابل های ساختگی اپل، مصرف نمایندگان را در معرض خطر قرار می دهند.

بیشتر بخوانید:

  • آخرین شایعات درباره آیفون 14 | احتمالا این تغییرات را شاهد خواهیم بود

توجه داشته باشید که این موضوع درخصوص گوشی های متعدد اندرویدی نیز صحت دارد و تنها به آیفون معطوف نمی گردد.

بسته بندی و کابل را آنالیز کنید

اگر سیمی را از فروشنده شخص ثالث می خرید، با نگاهی دقیق به بسته بندی لوازم جانبی، مطمئن شوید که به وسیله اپل تأیید شده است.

لوازم جانبی گواهی شده شخص ثالث دارای نشان MFi اپل روی بسته بندی خود هستند که روی آن نوشته شده است: ساخته شده برای iPod، iPhone، iPad.

به دوشاخه نگاه کنید

بهتر است شارژر خود را با شارژر اپل مقایسه کنید. لوازم جانبی تقلبی معمولا در دست نازک تر و سبک تر هستند. در نتیجه، می توانید پین های دوشاخه را برای نشانه هایی از یک محصول ساختگی آزمایش کنید.

وزن، شکل و ابعاد

بعلاوه ارزش نگاهی به وزن مورد و پین های دوشاخه را دارد. یک محصول ساختگی سبک تر از یک محصول رسمی اپل است و امکان دارد پین ها مقدار یا شکل اشتباهی داشته باشند. از آنجایی که شارژرهای تقلبی حاوی تعداد کمی از قطعات با کیفیت بالاتر مورد احتیاج برای ایمنی هستند، معمولاً به طور قابل توجهی سبک تر از شارژرهای اصلی هستند. وزن شارژر باید تقریبا 40 گرم باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خطر مرگ! ، مراقب شارژرها و کابل های تقلبی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مرگ! ، مراقب شارژرها و کابل های تقلبی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید