ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، در استان وایومینگ، بزرگترین واحد جذب دی اکسید کربن از هوا به طور مستقیم ساخته شود که تاپایان دهه میلادی قادر به جذب سالانه 5 میلیون تن از این گاز خواهد بود.

ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن

استان وایومینگ در آمریکا میزبان بزرگترین واحد جذب مستقیم هوا برای حذف دی اکسید کربن اتمسفری خواهد بود.

این واحد پروژه بیزون نام گرفته و ساخت آن از سال آینده آغاز می شود. در صورتیکه همه چیز طبق برنامه پیش برود پروزه مذکور تا خاتمه دهه ظرفیت فعالیت خود را افزایش می دهد تا سالانه 5 میلیون تن دی اکسیدکربن را جذب و به طور ایمن زیر زمین ذخیره کند.

به گفته شرکت کربن کپچر که این واحد را می سازد، پروژه بیزون به عنوان نخستین واحد بزرگ دریافت مستقیم هوا در آمریکا انجام می شود. شرکت مذکور با فرانتیر کربن سولوشنز همکاری می کند تا کربن دریافت شده از هوا را زیر زمین ذخیره کند تا به این ترتیب از ورود دوباره آن به جو زمین اجتناب شود.

ماشین های جذب مستقیم هوا، با کمک مواد جاذب جامد دی اکسید کربن اتمسفر را به سمت خود می کشند. در مرحله بعد آن را در معرض گرما قرار می دهند تا به دی اکسید کربن غلیظ تبدیل کنند. پس از آن، این ماده غلیظ شده را می توان به سنگ های معدنی در عمق زیاد تبدیل یا به روش های دیگر جدا کرد.

پروژه بیزون در حقیقت در ادامه فعالیت های بلندپروازانه شرکت سوئیسی کلایم ورکز، یک استارت آپ دیگر در همین زمینه است. این شرکت سال گذشته فعالیت خود در نخستین واحد جذب مستقیم هوا آغاز کرد که در آن زمان بزرگترین واحد با چنین قابلیتی در سراسر جهان بود.

این واحد اورکا نام دارد می تواند سالانه 4 هزار تن دی اکسید کربن را جذب کند. در سال جاری میلادی کلایم ورکز یک واحد بزرگ تر به نام ماموت را راه اندازی کرد که برای جذب 36 هزارتن دی اکسید کربن در سال طراحی شده و فعالیت آن تا دو سال دیگر آغاز می شود.

وبلاگ پایگاه داده علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید