اخبار صنعت

اصلاح آیین نامه طبیعت گردی و معرفی شهرهای سبز

دبیر کمیته ملی طبیعت گردی کشور از به روزرسانی آیین نامه طبیعت گردی پس از 18 سال خبر داد و گفت: شهرهای پایلوت گردشگری سبز معرفی خواهند شد.

25 بهمن 1402

هوش مصنوعی به یاری سینما می آید

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی گفت: به عنوان یک کار پژوهشی، نویسندگان ما در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند که نتایج آن اعلام می گردد.

26 تیر 1402

امضای 4 سند همکاری میان مقامات ایران و عمان

در جریان سفر رسمی هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان به جمهوری اسلامی ایران، مقامات دو کشور 4 سند در حوزه همکاری های مالی و سرمایه گذاری، همکاری در منطقه ها آزاد و همکاری در حوزه انرژی به امضا رساندند.

9 خرداد 1402

نمی خواهید به هواداران غذاهای فرانسوی بپیوندید؟

زندگی اش به آشپزی وصله خورده است. سال 1979 برای تحصیل به خارج از کشور سفر کرد و همزمان کار در کافی شاپ هتل و رستورانی فرانسوی را تجربه کرد. سرآشپز بداخلاقی که آشپزی ماهرانه را یادش داد یک مرد دورگه سوئیسی و فرانسوی بود و در کار با کسی شوخی نداشت.

27 اردیبهشت 1402

نامه فوری وزیر اقتصاد به رئیس جمهور، سازمان برنامه، جهاد کشاورزی و صمت به وظیفه خود عمل نمایند

براساس احکام قانون بودجه سال 1402 کالا های اساسی، دارو و... مشمول کاهش حقوق گمرکی از 4 درصد به یک درصد و مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 1 درصد می شوند، اما در حال حاضر لیست این کالا ها تعیین نشده و این مسئله ممکن است باعث بروز مشکل در رویه واردات گردد.

29 فروردین 1402

8 مرد هالیوودی که با استاندارد های زیبایی دست به گریبان بوده اند

کلفلین گفت گرچه می داند که تجربه های او با آنچه زنان از سر می گذارنند قابل مقایسه نیست، اما اذعان کرد زمانی که مجبور می شود برای یک نقش با بالاتنه برهنه در برابر دوربین ظاهر شود این کار او را عصبی و دچار احساس شرم می کند.

22 فروردین 1402

30 مورد از چیز هایی که باید در جعبه کمک های اولیه داشته باشید

همراه داشتن جعبه کمک های اولیه در مواقع ضروری، هنگام سفر در نشان دادن واکنش موثر به جراحت ها بسیار موثر است. اما در جعبه کمک های اولیه چه اقلامی باید داشته باشیم؟

1 فروردین 1402

اسلامی: باید سریع تر به سمت حذف آلاینده ها پیش رویم

ایسنا نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان فناوری های هسته ای گسترده و پرکاربردی برای حفاظت از محیط زیست در اختیار دارد که می تواند با حمایت مسئولین هر چه سریعتر بکار گرفته گردد.

21 اسفند 1401

سورپرایز اپل برای عکاسان

سراسر وب پر است از برآورد ها درباره آیفون 15. آخرین اطلاعات درز نموده حاکی از آن است که دوربین پریسکوپ بالاخره در خط فراوری آیفون های پریمیوم اپل استفاده می گردد. به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، دوربین پریسکوپ تنها برای یکی از مدل ها استفاده می گردد:...

16 بهمن 1401

زیباترین شهرها برای سفر در سال 2019

با وجود طراحی مدرن و بسیار زیبا، رستوران های بسیار باکیفیت و درجه یک، توجه به محیط زیست و جا انداختن فرهنگ استفاده از دوچرخه برای حفظ هر چه بیشتر محیط زیست، با وجود تمام این ها جای تعجب نیست که مرکز دانمارک جز برترین شهرها برای سفر در سال 2019 قرار گرفته...

10 بهمن 1401

ناسا با این موشک، 45 روزه به مریخ می رسد

ناسا سابقه ای طولانی در آنالیز پیشران هسته ای برای فضاپیما ها دارد که شامل مفهوم موتور هسته ای برای کاربرد وسایل نقلیه موشکی (NERVA) نیز می گردد که با موفقیت آزمایش شد، اما تقریباً در همان زمان انتها دوره آپولو در سال 1973 انتها یافت.

4 بهمن 1401

هتل هیلتون کلید هوشمند را برای مهمانان خود راه اندازی می کند

هتل هیلتون لندن تلاش کرده است تا با راه اندازی کلید هوشمند، خود را به یک هتل مدرن و مجهز تبدیل و آسایش را برای مسافرین خود در سراسر انگلستان فراهم کند. با سرانجام یافتن سال 2017 میلادی، هتل هیلتون فناوری پیشرو در صنعت خود را که بزرگترین راه اندازی تکنولوژی...

17 آذر 1401

مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا

ماندرا های ساکن در شمال کنیا، علیرغم اینکه در منطقه ای هستند که بیشترین آسیب را از بحران جهانی آب و هوا می بینند، نمی خواهند سرزمین 300 ساله خود را ترک نمایند.

12 آذر 1401

عکس ، نازک ترین آسمان خراش جهان تکمیل شد

گجت نیوز نوشت: ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه ها در نیم کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

6 آذر 1401

خفاش ها چقدر برای انسان ها خطرآفرین اند؟

ارتباط بین تخریب زیستگاه، تغییرات آب و هوایی و ظهور ویروس های نو هرگز به مقدار دوران همه گیری مشهود نبوده است.

4 آذر 1401

خراسان جنوبی در جایگاه سیزدهم سرمایه گذاری در کشور

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت:فضای استان خراسان جنوبی در بحث سرمایه گذاری رتبه سیزدهم را در کشور دارد.

20 آبان 1401

آمار عجیب از کاهش مصرف گوشت و مرغ در کشور!

دبیر انجمن صنعت بسته بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور از کاهش مصرف گوشت و مرغ در کشور اطلاع داد.

18 آبان 1401

برترین فست فود در رشت

از دیرباز گیلان یکی از اصلی ترین پایگاه های خوراک در کشور و حتی دنیا به شمار می رود. تنوع غذایی، ترکیبات ویژه و بدیع، اصالت و تازگی مواد اولیه، منحصر به فرد بودن بسیاری از گیاهان بومی و... غذاهای گیلان را به حدی خاص و لذیذ کرد که یونسکو، رشت مرکز گیلان را...

17 مهر 1401

واکنش رئیسی به برنامه دشمن برای اغتشاشات در دانشگاه ها ، منطق جمهوری اسلامی ایران در جهان مورد پذیرش است

رئیس جمهور در مراسم شروع سال تحصیلی نو دانشگاه ها که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود، دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را اتاق اندیشه ورزی دولت دانست و گفت: اندیشه ورزی دانشگاه ها برای یافتن راهکارهای مسائل جامعه همیشه مورد توجه دولت خواهد بود.

16 مهر 1401

ساخت بزرگترین واحد جذب مستقیم دی اکسید کربن

در استان وایومینگ، بزرگترین واحد جذب دی اکسید کربن از هوا به طور مستقیم ساخته شود که تاپایان دهه میلادی قادر به جذب سالانه 5 میلیون تن از این گاز خواهد بود.

1 مهر 1401
تعداد: (155)