مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ماندرا های ساکن در شمال کنیا، علیرغم اینکه در منطقه ای هستند که بیشترین آسیب را از بحران جهانی آب و هوا می بینند، نمی خواهند سرزمین 300 ساله خود را ترک نمایند.

مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ساکنان استان ماندرا که در مثلث اتیوپی - سومالی - کنیا واقع شده است و گرفتار خشکسالی سال های اخیر شده اند، سعی می نمایند از حیوانات خود مراقبت نمایند و برای تامین آب و احتیاج های غذایی خود کوشش نمایند. این منطقه طی 6 سال گذشته بارندگی مناسبی نداشته است.

این منطقه که تقریباً 1.2 میلیون نفر را در خود جای داده است، امرار معاش به طور کلی به دامداری و کشاورزی بستگی دارد.

مردم محلی با بیان اینکه بیشتر رودخانه های سرچشمه از کوه های اتیوپی خشک شده اند، می گویند زمین های نزدیک رودخانه که 5 تا 6 سال پیش کاشته شده بود کاملا غیرقابل استفاده شد.

مردم ماندرا با بیان اینکه علاوه بر زمین های کشاورزی، مراتع چرا که حیوانات در آن از خشکسالی رنج می برند، گفتند: در فصل بارندگی باران نمی بارد و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند همه حیوانات آن ها از بین خواهند رفت.

لیبهیه یکی از روستا های ماندرا بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده است. در حالی که اخیراً زندگی در روستا دشوارتر شده است، مردم محلی آرام آرام به فکر مهاجرت هستند.

در سرتاسر روستا به علت کمبود علف و خشکسالی شدید، مراتع مملو از لاشه حیوانات است. در حالی که آب رودخانه ای که در اطراف روستا جریان دارد کاملاً خشک شده بود، اهالی روستای لیبهیه آب آشامیدنی را از چاه تامین می نمایند. آب چاه اگرچه چندان شیرین نیست، اما در منطقه بنا به ضرورت استفاده می گردد و تقریباً در همه چاه ها ضوابط بهداشتی رعایت نمی گردد. اهالی روستا اظهار داشتند که باد شدید همراه با خشکسالی شدید و شن و ماسه همه جا را فرا گرفته است.

محمد علی وزیر آب منطقه ماندرا خاطرنشان کرد که آن ها خواستار مهاجرت داخلی در منطقه نیستند و گفت: در 5 سال گذشته باران نباریده است. مردم ما در منطقه که با کشاورزی زندگی می نمایند، به شدت آسیب دیدند. ما حدود 11 میلیارد شیلینگ کنیا (88 میلیون دلار) از دام ها را از دست دادیم.

علی با تاکید بر اینکه خشکسالی ادامه دارد و مدت زیادی است که بارندگی نداشته است، گفت: از 200 استخری که برای دامداری استفاده می کنیم، 63 استخر خشک شده است. حیوانات در حال مرگ هستند، همانطور که می بینید همه جا لاشه حیوانات وجود دارد. فقط یکی از همسایگان ما در اینجا 500 بز را از دست داد.

وی تاکید نمود: نگران اضافه شدن اپیدمی های تازه به اپیدمی های موجود در منطقه هستیم.

عبدی حسن محمد، از مسئولان روستای لیبهیه با اشاره به اینکه این روستا یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده است، گفت: همه حیوانات ما مردند. مردم ما به آب و غذا احتیاج دارند. ما آب زیرزمینی نداریم. انتظار ما از جامعه جهانی این است که به ما یاری نمایند.

منبع: فرارو

به "مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم ماندرا گرفتار بدترین خشکسالی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید