سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، ویندوز 10 اولین بار در سال 2015 از شرکت مایکروسافت منتشر شد و با وجود این که در حال حاضر ویندوز 11 هم عرضه شده، همچنان ویندوز 10 پرطرفدار و محبوب به جای مانده. مایکروسافت علاوه بر نسخه اولیه ویندوز 10، چندین نسخه دیگر هم ارائه داد تا کاربران با توجه به احتیاج خود بتوانند نسخه مورد احتیاج خود را تهیه نمایند. ما در این مقاله می خواهیم نگاهی به انواع نسخه های ویندوز 10 بیندازیم و از آن جا که خیلی از افراد می خواهند بدانند سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است، این مورد را هم آنالیز می کنیم. همراه ما باشید.

سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟

آشنایی با انواع نسخه های ویندوز 10

برای این که ببینید کدام نسخه ویندوز 10 برای لپ تاپ شما مناسب تر است، باید انواع آن ها را بشناسید و بتوانید مقایسه شان کنید. اگر ویندوزی می خواهید که مناسب گیم باشد، باید نسخه متفاوتی نسبت به کسی که می خواهد با لپتاپ کار کند نصب کنید. بعلاوه، اگر لپتاپتان قدیمی باشد ممکن است برخی از نسخه ها برایش سنگین باشند. پس شناخت انواع ویندوز ده ضروری است.

  • ویندوز 10 home
  • ویندوز 10s
  • ویندوز 10 pro
  • ویندوز 10 enterprise
  • ویندوز 10 education

ویندوز 10 home برای لپ تاپ

برترین نسخه ویندوز 10 برای سیستم های ضعیف همین مدل home یا خانگی آن است که روی بیشتر سیستم ها نصب است. حتی با وجود آمدن ویندوز 11، هنوز خیلی از کاربران این نسخه از ویندوز 10 را ترجیح می دهند و استفاده می نمایند. بعلاوه اگر دنبال برترین و سبک ترین ویندوز 10 برای گیم می گشت، ضروری است که همین نسخه را روی سیستم خود نصب کنید چون در نسخه هوم شما قادر خواهید بود که با حساب کاربری ایکس باکس تان وارد شوید و بازی کنید.

نسخه هوم ویندوز 10، حالت game mode هم دارد که آن را برای بازی کردن بسیار مناسب می نماید.

برای تعمیر کامپیوتر از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

ویندوز 10s

خیلی ها این نسخه را در دسته نسخه های ویندوز قرار نمی دهند و معتقدند که ویندوز 10 اس فقط یکی از حالات نسخه هوم است. در اصل، از ابتدا هدف خلق این نسخه، بهینه سازی و بالا بردن کارایی ویندوز بوده است. شما با داشتن این نسخه، می توانید برنامه هایی که با microsoft store دانلود نموده اید را اجرا کنید و تنها مرورگر مجاز و قابل اجرا روی سیستم تان، مرورگر edge خواهد بود. بعد از نصب این نسخه، اگر از آن خوشتان نیامد می توانید دوباره سیستم را به نسخه home برگردانید، البته این در حالتی ممکن است که پیش از آن هم نسخه 10 روی سیستمتان نصب بوده باشد.

ویندوز 10 پرو

اگر کسب و کاری دارید که نیازمند امنیت بالا است، بهتر است نسخه pro را نصب کنید. این نسخه، شامل ویژگی های ویندوز 10 هوم به علاوه ویژگی های جدیدی نظیر microsoft hyper-V است.

ابزارهای امنیتی ای در این نسخه به کار رفته که آن را تبدیل به برترین نسخه ویندوز 10 برای لپ تاپ صاحبان کسب و کار و تجارت های مختلف نموده است. نرم افزارهای کار شده در این نسخه، امنیت سیستم را بالا می برند تا کسی نتواند سیستم شما را هک کند یا به آن آسیبی بزند.

چند مورد از قابلیت ها و برنامه های اضافه شده به این نسخه، device guard, secure boot و BitLocker هستند.

آنالیز تفاوت های ویندوز 10 هوم و ویندوز 10 پرو

ویندوز 10 هومویندوز 10 پرو
بیت لاکر - BitLockerندارد دارد
هایپر وی - Hyper-Vندارددارد
قابلیت Enterprise Mode ندارددارد
قابلیت آپدیت برای بیزینسندارددارد
بیشترین اندازه RAM ساپورت شده128 گیگ2 ترا بایت

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع ارتقا ویندوز 7 به 10

ویندوز 10 نسخه enterprise

این نسخه نیز، نسخه ارتقا یافته مدل پرو است؛ پس اگر دنبال نسخه ویندوزی هستید که هم برای کسب و کارتان خوب باشد و هم بتوانید خدمات بلند مدت را بروز رسانی کنید، نسخه انترپرایز را نصب کنید.

به خدمات بلند مدت اصطلاحا گفته می گردد LTSB. این ویژگی موجب می گردد که بتوانید سیستم های امنیتی را بدون هیچ مسئله ای آپدیت کنید.

ویندوز 10 انترپرایز دو نسخه دارد. E3 و E5. نسخه E3 قادر به بهینه سازی دسکتاپ نیز هست و شما می توان با فعال سازی آن، کامپیوتر خود را مدیریت کنید. نسخه E5 به نسخه windows defender دسترسی دارد که از هر گونه خطری سیستم را حفظ می نماید.

اگر برای سازمان بزرگی کار می کنید که امنیت سیستم هایش برایتان اهمیت دارد، حتما برترین نسخه ویندوز 10 برای شما نسخه انترپرایز است.

ویندوز 10 - نسخه education

این نسخه بعد از نسخه انترپرایز آمده و ویژگی های امنیتی آن را داراست اما دسترسی به LTSB ندارد. این سیستم مناسب دانشجویان، دانش آموزان و معلم ها و اساتید است. اگر نسخه فعلی تان نسخه home است، می توانید مستقیما نسخه education را روی آن نصب کنید.

ویندوز 10 چه ویژگی هایی دارد؟

  1. ویندوز هلو یا Windows Hello: یک سیستم امنیتی که قابلیت تشخیص چهره یا اثر انگشت را دارد و اجازه ورود به سیستم را به شما می دهد.
  2. ویرچوال دسکتاپ یا Virtual Desktop: امکان استفاده از چندین دسکتاپ به طور مجازی و همزمان. این قابلیت برای کسانی که پروژه ای کار می نمایند ویژگی مهمی است.
  3. ویندوز اینک Windows Ink: نرم افزارهایی که با ویندوز 10 سازگارند و شما با یاری آن ها می توانید انواع نوت برداری، حاشیه نویسی و ویرایش را انجام دهید.
  4. قابلیت Windows Defender: این قابلیت برای حفاظت از سیستم شما در برابر انواع ویروس های احتمالی است.

برترین نسخه ویندوز 10 برای لپ تاپ

حال که تمامی نسخه ها را جداگانه معرفی کردیم، ممکن است هنوز برایتان ابهام وجود داشته باشد که برترین نسخه ویندوز ده برای لپتاپ کدام است؟ جدول زیر قابلیت ویندوزها را با هم مقایسه نموده و شاید یاریتان کند.

خصوصیاتویندوز 10 هومویندوز 10 پروویندوز 10 انترپرایزویندوز 10 اجوکیشن
قابلیت رمزگذاریدارددارددارد دارد
وصل شدن به چند دامنهدارددارددارد
مدیریت Group Policyدارددارددارد
احراز هویت یا BitLockerدارددارددارد
حالت سازمانی اینترنت اکسپلورردارددارددارد
حالت Remote Desktopدارددارددارد
قابلیت Direct accessدارددارددارد
قفل کردن برنامه هادارددارددارد
حافظه پنهاندارددارددارد

سبک ترین نسخه ویندوز 10 برای گیم کدام است

اگر گیمر هستید و این بیشترین استفاده ای است که از سیستم می کنید، بهتر است نسخه هوم را نصب کنید. نسخه هوم سبک ترین نسخه این ویندوز محسوب می گردد که برای بازی نیز امکانات زیادی دارد.

مناسب ترین و برترین نسخه ویندوز برای تدوین صدا و تصویر

اگر شغلتان تدوین صدا و تصویر است و یا فراوری محتوای تصویری و صوتی انجام می دهید، نسخه پرو ویندوز 10 را نصب کنید چون افراد حرفه ای این حوزه هم از این نسخه استفاده می نمایند.

سبک ترین نسخه ویندوز 10 برای کارهای گرافیکی

اگر طراح گرافیک هستید، باز هم پیشنهاد ما به شما نصب و استفاده از ویندوز 10 پرو است.

برای تعمیر کامپیوتر از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

هزینه نصب ویندوز 10 در سال 1401

اگر قصد نصب هر یک از نسخه های ویندوز 10 را دارید، باید قیمت حدودی آن را هم بدانید. اگر تا به حال ویندوز نصب یا آپدیت ننموده اید، بهتر است کامپیوتر خود را به یک متخصص بسپارید تا این کار را در زمانی کوتاه و بدون مشکل برایتان انجام دهد.

در امسال که 1401 می باشد، قیمت نصب ویندوز چیزی مابین 100 الی 250 هزار تومان هزینه دارد. چنانچه بخواهید روی سیستمتان آنتی ویروس نیز فعال گردد، هزینه چیزی کمتر از 40 هزار تومان پایتان آب می خورد.

برای نصب ویندوز بر روی سیستم، لپتاپ یا پی سی را به مراکز تعمیراتی معتبر ببرید. اگر تمایل داشتید که متخصصین به محل مراجعه نمایند و خودتان کامپیوتر را از خانه یا محل کار خارج نکنید، می توانید از متخصصین وبلاگ پایگاه داده یاری بگیرید. برترین متخصصین هر شهر در وبلاگ پایگاه داده جمع شده اند تا به برترین شکل و در زمانی کوتاه مشکل کامپیوتر شما را برطرف نمایند. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش کافی است که وارد وبسایت و یا اپلیکیشن وبلاگ پایگاه داده شوید یا به وسیله شماره گیری 1471 با ما در ارتباط باشید.

مظلب پیشنهادی::صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز 7 و 10

خاتمه و جمع بندی

در حال حاضر، بیشتر ما روی سیستم های خود از ویندوز 10 و به خصوص نسخه home آن که سبک ترین نسخه ویندوز 10 است استفاده می کنیم. بهتر است حال که با تفاوت های نسخه های این ویندوز آشنا شدید، نسخه ای را انتخاب کنید که با کار شما سازگاری بیشتری دارد. اگر سوال و یا ابهامی برایتان مانده که در این مقاله به آن پاسخی داده نشد، در قسمت نظرات مطرح کنید تا متخصصین و کارشناسان حوزه آی تی وبلاگ پایگاه داده به سوالاتتان پاسخ دهند.

منبع: آچاره

به "سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک ترین نسخه ویندوز 10 کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید