شورای امنیت سازمان ملل با اعزام صلحبان به لیبی موافقت کرد

به گزارش وبلاگ پایگاه داده به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای با اعزام 60 صلحبان به لیبی موافقت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل با اعزام صلحبان به لیبی موافقت کرد

در این قطعنامه همچنین از دولت لیبی خواسته شده تا مقدمات برگزاری انتخابات آزاد، جامع و مستقل را در تاریخ 24 دسامبر فراهم کند. در قطعنامه مصوب روز آدینه، شورای امنیت بر مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان و ورود جوانان در انتخابات تأکید نموده است.

به طور معین تر قطعنامه ای که روز آدینه تصویب شده، ایجاد یک واحد نظارت بر آتش بس با حداکثر 60 صلحبان سازمان ملل در لیبی است. این واحد نظارتی مستقل از ساز و کار نظارت بر آتش بس است که خود طرف های متخاصم برای ایجاد آن کوشش می نمایند.

بر اساس این گزارش، هر چند از ماه اکتبر آتش بس در لیبی برقرار شده، اما جاده اصلی از سرت به مصراته بسته است. این جاده در خط مقدم درگیری ها قرار گرفته است.

لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی که با دخالت ناتو در سال 2011 انجام گرفت به هرج و مرج کشیده شد اما در سال 2014 این کشور شاهد حضور دولت وفاق ملی (GNA) در غرب و دولت تحت ریاست خلیفه حفتر در شرق بود و کشورهای دیگر نیز بر اساس منافع خود از یکی از این دو دولت حمایت می کردند.

در ماه اکتبر، حفتر و دولت وفاق ملی با آتش بس موافقت کردند و فرایندی را به رهبری سازمان ملل متحد شروع کردند که در نتیجه آن دولت انتقالی جدیدی در ماه فوریه در لیبی بر سر کار آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شورای امنیت سازمان ملل با اعزام صلحبان به لیبی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت سازمان ملل با اعزام صلحبان به لیبی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید