مادر و دختری که برنده 2 بلیط 1 میلیون دلاری سفر به فضا شدند

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، یک زن 44 ساله اهل کشور کوچک آنتیگوا و باربودا در دریای کارائیب، در یک قرعه کشی شرکت کرد و برنده یک جایزه بزرگ شد؛ دو بلیط سفر به فضا که اولی را خود استفاده می نماید و دومی را به نزدیکترین عزیز خود، دخترش، هدیه می دهد.

مادر و دختری که برنده 2 بلیط 1 میلیون دلاری سفر به فضا شدند

به گزارش یورونیوز، مرکز آنتیگوا و باربودا، سنت جانز، و واحد پول آن دلار کارائیب شرقی است. این کشور عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع در 1 نوامبر 1981 میلادی از بریتانیا اعلام استقلال کرد.

کیشا شحاف برنده دو جایگاه در سفینه ویرجین گلکتیک به مقصد فضا شد. هر کدام از این جایگاه ها و یا به عبارتی بلیط ها 450 هزار دلار ارزش دارد.

خبر برنده شدن دو جایگاه در سفینه فضاپیما را خود ریچارد برانسون، بنیانگذار این شرکت به او گفت. آقای برانسون در اوایل نوامبر شخصا به خانه این خانم رفت تا هم خبر را به او اعلام کند و هم لباس فضانوردی به او هدیه دهد.

خانم شحاف اولین فرد از جزایر کارائیب است که از فضا تماشا می نمایند، رویدادی که تا به امروز تنها نصیب 600 نفر در دنیا شده است. کیشا شحاف تصمیم گرفت تا دختر 17 ساله اش را نیز که در حال حاضر در بریتانیا زندگی می نماید و آرزوی کار برای ناسا را در سر دارد، با خود به این سفر ببرد.

از بلیط سینما تا بلیط فضا

کیشا شحاف در جریان یک کمپین قرعه کشی که به وسیله شرکت ویرجین گلکتیکبرگزار شده بود شرکت کرد. مقدار یاری خانم شحاف اعلام نشده است اما حداقل مقدار برای مشارکت در این قرعه کشی ده دلار بود. مجموع پولی که در این قرعه کشی جمع آوری شد حدود یک میلیون و هفتصد هزار دلار بود که این مبلغ در اختیار یک انجمن نهاده شد که هدفش تسهیل کردن دسترسی انسان به فضا است.

خانم شحاف که یک مربی بهداشت است گفت که در کودکی همواره مجذوب فضا بوده است. او اضافه نمود:همواره اولین کسی بودم که بلیت های جنگ ستارگان یا پیشتازان فضا را می خریدم.

او می گوید که تنها کاری که نموده است این بود که فرم را پر کرد و در قرعه کشی شرکت کرد اما حتی فکرش را هم نمی کرد که پاسخی دریافت کند و یا برنده شود.

کیشا شحاف که هنوز در جزیره کوچک خود در آنتیگوا زندگی می نماید می گوید: دیگران را هم ترغیب خواهم کرد تا رویای خود را زندگی نمایند.

گردشگری فضایی برای همه

سفر برنامه ریزی شده با فضاپیمای ویرجین گلکتیک تنها چند دقیقه در گرانش صفر خواهد بود.برنامه به این شکل است که یک هواپیمای بزرگ الجثه از یک باند معمولی فرودگاه بلند می شود، هواپیمایی که با خود یک فضا پیما، چیزی شبیه به یک جت شخصی بزرگ را حمل می نماید.

هواپیمای بزرگ الجثه سپس در ارتفاع بالا این فضاپیما را رها می نماید. بعد نوبت به فضاپیما می رسد، موتور خود را روشن می نماید تا به ارتفاع بیش از 80 کیلومتری بر فراز زمین برسد، یعنی همان جایی که - طبق گفته ارتش ایالات متحده - مرز فضاست. فضاپیما سپس به سمت زمین باز می شود.

این پروازها از پایگاه Spaceport America در صحرای نیومکزیکو انجام می شود که برنده های خوش شانس می توانند به همراه برانسون از آن بازدید کند.

خانم شحاف یکی از اولین فضانوردان ویرجین گلکتیک خواهد بود، اما به گفته سخنگوی این شرکت هنوز جایگاه او در صف معین نشده است.

این شرکت تا به امروز حدود 700 بلیط فضا را پیش فروش نموده است. 600 بلیط بین سال های 2005 و 2014، به نرخ 200 تا 250 هزار دلار. 100 بلیط تازه نیز از ماه آگوست به فروخته شده است با قیمت هر بلیط 400 هزار دلار.

هدف این است که در مجموع 1000 جایگاه تا قبل از راه اندازی پروازهای تجاری این شرکت به فروش برسد. اولین پرواز نیز قرار است در آخرین ماه های سال 2022 صورت گیرد.

ریچارد برانسون که اهل بریتانیا است و بنیان گذار ویرجین گلکتیک می گوید: ارائه دسترسی مساوی به همه انسانها، با هر سن و پیشینه ای برای رسیدن فضا، و یکبار تماشا زمین، از آسمان ها و از فضا، همان چیزی است که ویرجین گلکتیک در دو دهه گذشته برای آن کوشش نموده است.

خود این میلیاردر در طی یک پرواز آزمایشی در 11 ژوئیه، با همراهی کارمندان ویرجین گلکتیک سفری به فضا داشت.

مسابقه فضایی اکنون میان شرکت ویرجین گلکتیک و شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس میلیارد معروف دنیا است. هر دو کوشش می نمایند تا تجربه سفر به فضا را در اختیار علاقمندان به فضانوردی قرار دهند.

منبع: فرارو

به "مادر و دختری که برنده 2 بلیط 1 میلیون دلاری سفر به فضا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر و دختری که برنده 2 بلیط 1 میلیون دلاری سفر به فضا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید