مشخصات موتور 16 سوپاپ سایپا چیست؟ ، اشتراک موتور تارا با شاهین؟

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، موتور محصول تازه پارس خودرو چیست؟ آیا موتور تارا با شاهین مشترک خواهد شد؟

مشخصات موتور 16 سوپاپ سایپا چیست؟ ، اشتراک موتور تارا با شاهین؟

وبلاگ پایگاه داده - مهدی درفشی: گروه خودروسازی سایپا میخواهد تا اولین موتور 16 سوپاپ ساخت مگاموتور را روی محصول با پلت فرمی مشابه با رنو تندر 90 نصب کند. این خودرو محصول شرکت پارس خودرو از زیر مجموعه های سایپا خواهد بود. با آرمان رضاپور رییس بخش ساخت داخل شرکت مگاموتور در خصوص موتور تازه این شرکت گفت و گو کردیم.

تا به امروز چند نمونه از موتور M15TC فراوری شده است؟ آیا برنامه ای برای فراوری موتور 16 سوپاپ دارید؟

رضاپور: از پیشرانه M15TC تا به امروز 15 هزار نمونه با درصد بالای داخلی سازی، فراوری شده است. پروژه موتور 16 سوپاپ با نام ME16 در حال انجام است. این پیشرانه روی محصولی از پلتفرم P90 در پارس خودرو، نصب خواهد شد. قطعاتی که تا به امروز برای آن ها تامین نماینده پیدا نکردیم، در این نمایشگاه در پی همکاری با قطعه سازان هستیم. آن ها در صورت تمایل می توانند به ما مراجعه نمایند.

آیا پیشرانه 16 سوپاپ مگاموتور مشابه با پیشرانه EC5 پژو سیتروئن است؟

رضاپور: از پیشرانه EC5 ایده و الگو برداری شده است. با توجه به استانداردهای روز، تغییراتی در آن پیشرانه لحاظ شده است. قطعات آن نیز بومی سازی شده است.

پلتفرم P90 همان پلتفرم رنو تندر90 است؟

رضاپور: از لحاظ کلاس خودرویی در آن سگمنت قرار می گیرد. ظاهری اصلا شبیه به تندر90 نیست. طراحی ظاهری به روزتر است. امکانات رفاهی خودروی ساخته شده بر پایه پلتفرم P90 همچون خودروهای روز است. این محصول تازه توانایی پاس کردن استانداردهای اروپایی را دارد. به این جهت که سیاست سایپا، صادرات محصول تازه خواهد بود.

مگاموتور در بخش گیربکس چه فعالیت هایی انجام می دهد؟

رضاپور: پروژه جعبه دنده بهبود یافته تیبا (ND3) از این ماه عملیاتی خواهد شد. نمونه های این گیربکس ساخته و تست ها پاس شد. 90 درصد قطعات گیربکس شاهین نیز داخلی سازی شد.

موتور تندر 90 سایپا تعیین شد
دلیل ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر90 زشت است؟
منبع: بیت ران

به "مشخصات موتور 16 سوپاپ سایپا چیست؟ ، اشتراک موتور تارا با شاهین؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات موتور 16 سوپاپ سایپا چیست؟ ، اشتراک موتور تارا با شاهین؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید