معرفی برترین رستوران های باکو، آذربایجان

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، آذربایجان یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر است که به علت جاذبه های گردشگری فراوان و نزدیک بودن مسافت برای ما ایرانی ها مقصد محبوبی به شمار می رود. آشپزی و غذاهای آذربایجان بسیار خوشمزه هستند و تاثیر آشپزی ایرانی، ترکی و مدیترانه ای را می توان در غذاهای آذربایجان کاملا مشاهده کرد. باکو، مرکز زیبای آذربایجان شهری مدرن با فرهنگ و تاریخی غنی است و بیشتر گردشگر هایی که به این کشور سفر می نمایند بلیط هواپیمای باکو را رزرو می نمایند. امروز می خواهیم بعضی از برترین رستوران های باکو را به شما معرفی کنیم که انواع غذاهای سنتی آذری، روسی، اروپای شرقی و بین المللی را به مسافران ارائه می نمایند. اگر قصد سفر به باکو را دارید پیشنهاد می کنیم برترین رستوران های باکو را که در ادامه معرفی می کنیم برای غذاخوردن انتخاب کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی برترین رستوران های باکو، آذربایجان

خانه استیک پاول | Pauls Baku Steakhouse

اگر شما هم از هواداران غذای گوشتی و به ویژه استیک هستید بدون شک باید به خانه استیک پاول بروید. در باکو استیک فروشی زیاد پیدا می گردد اما این رستوران به اعتقاد خیلی ها برترین و لذیذترین استیک های باکو را طبخ می نماید و یکی از برترین رستوران های باکو به شمار میرود. خانه استیک در سال 2003 افتتاح شده و تنها چند متر با شهر قدیم، منطقه جهانگردی باکو فاصله دارد. هرچند عمده معروفیت این رستوران به خاطر استیک هایش است اما در این رستوران می توانید علاوه بر استیک، انواع برگر و کباب را هم سفارش دهید و از طعم لذیذ و خوشمزه آن ها لذت ببرید. این رستوران بعدازظهرها باز است و برای شام می توانید به آن جا مراجعه کنید. برای صرف غذا هم می توانید داخل رستوران بنشینید و هم غذایتان را در بیرون و در فضای باز رستوران صرف کنید. مواقعی که هوا خوب و دلپذیر است غذا خوردن در فضای باز این رستوران حال و هوای بسیار خاص و جالبی دارد که باید تجربه اش کنید.

  • ساعات کار رستوران: دوشنبه تا شنبه از ساعت 6 بعدازظهر تا 10 شب
  • آدرس: Nigar Rafibayli, Baku, 1001, Azerbaijan

رستوران دلمه | Dolma Restaurant

یکی دیگر از برترین رستوران های باکو رستوران دلمه است و درست پشت موزه نظامی گنجوی قرار گرفته است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه آذری و محلی را نوش جان کنید. همان طور که از نام این رستوران تعیین است دلمه بخش مهمی از منوی این رستوران را تشکیل داده است. هنگامی که می خواهید وارد رستوران شوید می توانید علامت ها و تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به قسمت زیرزمین رستوران بروید؛ جایی که به سرو و ارائه انواع دلمه اختصاص پیدا نموده است. اگر به غذاهای گیاهی علاقه دارید در این رستوران می توانید غذاهای خوشمزه ای پیدا کنید که کاملا گیاهی هستند یا بخش عمده ای از ترکیباتشان گیاهی است. قیمت غذاهای این رستوران هم بسیار مناسب و منصفانه است و می توانید با خیال راحت یک دل سیر شکم گردی کنید.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه ساعت 10 صبح تا 2 بامداد
  • آدرس: Istiglaliyyat, Baku, Azerbaijan

رستوران موویدا | Movida Lounge and Dining

رستوران لوکس و مجلل موویدا یکی دیگر از برترین رستوران های باکو است که درست کنار پارک نیو سیتی قرار گرفته است. دکوراسیون داخلی این رستوران حال و هوای مراکشی دارد و انواع غذاهای خاورمیانه و بین المللی به مشتریان ارائه می گردد. در رستوران موویدا همچنان که از دکور و فضای دلنشین و زیبای رستوران لذت می برید می توانید انواع غذاهای خاورمیانه ای مثل حمص، فلافل و کباب های مختلف و چای سنتی مراکشی را امتحان کنید. در قسمت ویژه ای از رستوران سرویس چای و قلیان هم به مشتریان ارائه می گردد.

ساعات کار:

  • دوشنبه تا آدینه از ساعت 12 ظهر تا 1 بامداد
  • شنبه ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 2 بعدازظهر
  • یکشنبه ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 12 نیمه شب
  • آدرس: 153 Port Baku Towers, Neftçilər Prospekti, Baku, AZ1010, Azerbaijan

رستوران آرت گاردن | Art Garden

رستوران آرت گاردن دکور و فضایی تاریخی و قدیمی دارد و داخل منطقه شهر قدیم باکو قرار گرفته است. این رستوران یکی از برترین رستوران های باکو است و در محل سابق یک کاروانسرای قدیمی و تاریخی ساخته شده و فضایی بسیار جالب و تماشایی دارد. در این رستوران می توانید انواع غذاهای آذری مثل دلمه، کباب، پلو، لاوانگی و کباب بره را در کنار دسرها و شیرینی های ترکی و آذری سفارش بدهید. در این رستوران مکان های مختلفی برای نشستن و غذاخوردن مشتریان وجود دارد که هرکدام دکورها و تزیینات مختلفی دارند. اگر برای شام به این رستوران بروید می توانید از موسیقی زنده جاز و موسیقی های محلی و سنتی هم لذت ببرید. البته با توجه به موقعیت این رستوران، قیمت ها کمی بالاتر از حد میانه است اما تجربه غذا خوردن در یک کاروانسرای تاریخی و شنیدن اجرای زنده موسیقی ارزشش را دارد.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 11 صبح تا 12 بامداد
  • آدرس: 22 Asef Zeynalli Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

رستوران موگام کلاب | Mugham Club

در رستوران موگام کلاب می توانید تجربه ای بی نظیر را تجربه کنید. عکاسان بناهای تاریخی، آوازخوانان سنتی و محلی و هنرمندان مختلف در یکی از برترین رستوران های باکو جمع می شوند و همواره فضایی پرشور و هیجان در این رستوران وجود دارد. در رستوران موگام کلاب می توانید از نزدیک با فرهنگ و رسم و رسوم سنتی مردم باکو آشنا شوید و از بین انواع غذاهای سنتی آذری و ترکی انتخاب کنید. جالب است بدانید که نام رستوران از سبک موگام یا موغام اقتباس شده که در واقع نام سبک سنتی و قدیمی آواز آذربایجان است.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا نیمه شب
  • آدرس: Mugham Club, Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

رستوران سماق | Sumakh Restaurant

رستوران سنتی سماق در نزدیکی ایستگاه مترو Xatai واقع شده است و انواع غذاهای سنتی آذربایجان مثل گوشت گریل شده، پلو و کباب را به مشتریان ارائه می نماید. فضای رستوران تلفیق جالبی از سبک سنتی و مدرن است و با غذاهای خوشمزه ای که سرو می نماید یکی از برترین رستوران های باکو شناخته می گردد. در این رستوران می توانید تجربه ای از زندگی و فرهنگ مردم باکو داشته باشید و از طعم لذیذ غذاهای آذری لذت ببرید.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 12 نیمه شب
  • آدرس: Khojali Avenue, Baku, AZ1025, Azerbaijan

رستوران فیروزه | Firuze Restaurant

اگر در پی تجربه کردن غذاهای محلی با قیمتی معقول و مناسب هستید به یکی از برترین رستوران های باکو به نام فیروزه بروید. رستوران فیروزه با انواع نقاشی ها، صنایع دستی و فرش های آذری تزئین شده و انواع غذاهای سنتی آذری، گرجی، اروپایی و حتی مکزیکی را به مشتریان ارائه می نماید. با توجه به موقعیت رستوران و دکوراسیون خاص و زیبای آن، قیمت ها بسیار ارزان هستند و در مقایسه با سایر رستوران های مشابه طیف قیمتی پایین تر دارند. همان طور که در تصویر می بینید دکوراسیون این رستوران بسیار زیبا و تماشایی است و مطمئنا غذا خوردن در چنین رستوران تجربه ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 11 ظهر تا 2 بامداد
  • آدرس: Tarlan Aliyarbeyov, Baku, 1005, Azerbaijan

کافه هارد راک باکو | Hard Rock Café

هارد راک نام یک مجموعه رستوران و کافه زنجیره ای است که در شهرهای مختلف جهان از جمله باکو شعبه دارد. کافه هارد راک باکو در ساختمان یک سینمای قدیمی واقع شده است و انواع فست فود و غذاهای آمریکایی را به مشتریان سرو می نماید. این رستوران-کافه پاتوق مردم محلی و جهانگرد هاست و همواره پرازدحام و شلوغ است. در کافه هارد راک می توانید انواع برگر، بال کبابی و استیک را در حجم و میزان هایی بزرگ سفارش بدهید و همراه با نوشیدنی های خنک و گوارا نوش جان کنید. اجرای موسیقی زنده هم یکی از بخش های همیشگی این کافه است که باعث هیجان انگیزتر شدن فضای کافه شده است. اگر دلتان یک وعده غذای فست فوددی خوشمزه خواست بدون شک به این کافه مشهور و محبوب بروید.

ساعات کار:

  • روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 ظهر تا 1 بامداد
  • روزهای پنج شنبه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب
  • روزهای آدینه و یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 2 بامداد
  • آدرس: Aziz Aliyev str, Sebail District, Baku, 1000, Azerbaijan

رستوران میتینگ پوینت | Meating Point

در سفر به باکو با کمی فاصله از میدان آبنمای باکو می توانید به یکی از برترین رستوران های باکو بروید. رستوران میتینگ پوینت به سبک و سیاق رستوران های آمریکایی ساخته شده و برترین و لذیذترین برگرها و استیک های شهر را به مشتریان ارائه می نماید. خوبی این رستوران این است که هم داخل رستوران و هم در فضای باز رستوران می توانید بنشینید که در صورتی که هوا خوب باشد شدیدا پیشنهاد می کنیم در فضای باز بنشینید. انواع برگرهای خوشمزه با حجم زیادی سیب زمینی سرخ نموده و نوشابه های خنک و گوارا از جمله اولین انتخاب ها در این رستوران است. علاوه بر این، کوفته و یک لیوان آیس تی خانگی هم انتخاب خوب و خوشمزه ای می تواند باشد. رستوران میتینگ پوینت در مقایسه با سایر رستوران های باکو غذاهایی جهانی و بین المللی را با قیمتی منصفانه و ارزان به مشتریان عرضه می نماید. علاوه بر کیفیت و طعم غذاها، حال و هوای رستوران و دکوراسیون داخلی آن نیز مطمئنا برایتان جالب و تماشایی خواهد بود. اگر در پی رستورانی دنج با فضایی خودمانی و راحت می گشت رستوران میتینگ پوینت انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

  • ساعات کار رستوران: روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 12 نیمه شب
  • آدرس: Nigar Rafibeyli, Baku, Azerbaijan

رستوران ماریوانا | Marivanna Baku

شهر باکو مملو از رستوران های باکیفیت است که انواع غذاهای خوشمزه محلی و بین المللی را ارائه می نمایند. در این مطلب سعی کردیم به بعضی از برترین رستوران های باکو اشاره کنیم و در آخرین مورد، رستوران ماریوانا را به شما معرفی می کنیم. این رستوران دنج و لوکس در نزدیکی بلوار مشهور باکو قرار گرفته و انواع غذاهای آذری، روسی و اروپای شرقی را به مشتریان خود ارائه می نماید. این رستوران طیف قیمت کمی بالایی دارد و جزء رستوران های لوکس باکو به شمار میرود. با این حال، مردم محلی و جهانگرد ها به علت کیفیت بالای سرویس دهی و غذاهای خوشمزه اش همچنان این رستوران را برای غذاخوردن انتخاب می نمایند. دکوراسیون داخلی رستوران ماریوانا ترکیبی از تزئینات شوروی و آنتیک قدیمی است و حس غذا خوردن در یک رستوران شوروی سابق را به مشتریان القاء می نماید. اگر به فضاهای نوستالژی و قدیمی علاقه دارید رستوران ماریوانا یکی از برترین انتخاب های شما خواهد بود.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 12 نیمه شب
  • آدرس: Zarifa Aliyeva Kucasi, Baku, Azerbaijan

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین رستوران های باکو، آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین رستوران های باکو، آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید