همه آنچه باید درباره مراسم توپ طلای امشب دانست

به گزارش وبلاگ پایگاه داده، بالاخره روز و شبی که بسیاری در دنیای فوتبال انتظارش را می کشیدند از راه رسید. امشب قرار است برنده توپ طلای 2021 معین گردد تا تکلیف تازه ترین ستاره ای که قرار است بر این توپ ارزشمند بوسه بزند معین گردد.

همه آنچه باید درباره مراسم توپ طلای امشب دانست

مراسم توپ طلای سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد و بسیاری برای روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ ناراحت شدند که بزرگ ترین قربانی ویروس کرونا در این زمینه شد. روبرت در سالی که با بایرن جام های ارزشمند، رکورد های فوق العاده ای را به جا گذاشته بود بیش ترین بخت را برای بردن توپ طلا داشت که ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت. این مهاجم لهستانی البته سال جاری هم در لیست توپ طلا قراردارد و بسیاری می گویند بخت اول بردن این جایزه ارزشمند است.

مثل سال 2019 قرار شده در این مراسم جایزه یاشین به بهترین دروازه بان جهان اهدا گردد. البته جایزه کوپا هم به قوت خود باقی است که به بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان اهدا خواهد شد. به غیر از این موارد، نکات دیگری است که دانستنش ارزش دارد.

شانس های توپ طلا چه بازیکنانی هستند؟

روبرت لواندوفسکی، کریم بنزما یا کریس رونالدو تمام نشدنی؟ لیست تمام این بازیکنان بزرگ که شانس بردن توپ طلا را دارند منتشر شده، اما به نظر می رسد همگی باید پشت سر لیونل مسی آرژانتینی قرار بگیرند! مسی سال هاست نشان داده به بردن توپ طلا عادت دارد. از سال 2008 به این طرف، به غیر از سال 2018 که لوکا مودریچ برنده توپ طلا شد، این جایزه یا به لئو رسیده یا کریستیانو رونالدو. حالا در 34 سالگی، به نظر می رسد مسی فرصت دارد تا هفتمین توپ طلایش را هم به دست بیاورد. این بازیکن موفقیت زیادی در بارسلونا در فصل گذشته به دست نیاورد و فقط جام حذفی اسپانیا را بالای سر برد. از زمانی هم که به پاری سن ژرمن آمده چندان چشمگیر کار نکرده و نتوانسته ستاره بزرگی نشان دهد، اما یک اتفاق مهم در زندگی فوتبالی او اتفاق افتاده که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است؛ مسی بالاخره به ناکامی اش در بردن جام با تیم ملی آرژانتین انتها داد و کوپاآمریکا را در خانه رقیب همیشگی یعنی برزیل بالای سر برد. بسیاری همین فاکتور را مهمترین گزینه در انتخاب مجدد مسی می دانند. با این حال این مورد فرضیه است و باید تا بامداد برای برنده قطعی توپ طلا منتظر ماند. البته رقابت برای توپ طلا در بخش زنان هم داغ است؛ آدا هاگربرگ کاپیتان تیم زنان لیون که پیش تر سابقه لمس این توپ ارزشمند را داشته به خبرگزاری فرانسه گفته بیشترین بخت را سال جاری الیشیا پوتلاس کاپیتان تیم زنان بارسلونا دارد. با این حال چند چهره دیگر هم نباید از یاد برد؛ سم کر، فران کربی، پرنیل هاردر و جسی فلمینگ.

مراسم توپ طلا چه ساعتی آغاز می گردد؟

مراسم اصلی توپ طلا از امشب و ساعت 20.30 به وقت فرانسه، (23 به وقت تهران) برگزار می گردد. محل برگزاری مراسم سال جاری توپ طلا در تئاتر دُ شَتُلیه است. عنوان شده که دیدیه دروگبا قرار است یکی از مجریان مراسم امشب باشد. کل مراسم اصلی توپ طلا هم یک ساعت و نیم طول خواهید کشید که نهایتا حوالی بامداد به وقت تهران، برنده توپ طلای سال جاری معین خواهد شد.

البته آن یک ساعت و نیم فقط مختص برنامه اصلی است، چون از ساعت 19.30 به وقت تهران رفته رفته لیست کاندیدا ها معین خواهند شد. در واقع 30 نفر نامزد نهایی در بخش مردان هستند که از ساعت 19.30 به وقت تهران، به مرور رده بندی آن هایی که از رتبه 30 تا 16 قرار گرفته اند معین می گردد. بعد از آن این رویه ادامه خواهد داشت و همزمان با مراسم فرش قرمز، اسامی آن هایی که در رتبه پانزده تا 4 قرار گرفته اند اعلام می شوند. 3 نفر اصلی، اما برای مراسم اصلی حفظ می شوند و آنجا معین می گردد چه کسی برنده شده است. همزمان با اعلام لیست بخش مردان، لیست بخش زنان هم به همین ترتیب پیش برده می گردد.

چه شبکه ای مراسم توپ طلا را پخش می نماید؟

توپ طلا به صورت انحصاری در اختیار مجله فرانس فوتبال است. این مجله هم بعد از قطع همکاری کوتاه مدتش با فیفا به صورت انحصاری حق پخش این مراسم را در اختیار دارد. مراسم توپ طلا به صورت رسمی از شبکه تصویری روزنامه اکیپ فرانسه پخش می گردد، اما همیشه دیگر سایت های تصویری که با فرانس فوتبال و اکیپ همکاری می نمایند، گزیده ای از این مراسم را نشان می دهند.

چه کسی رای می دهد؟

همه چیز درست وبلاگ پایگاه داده است؛ برای انتخاب بهترین بازیکن سال در بخش مردان و برنده توپ طلا 180 خبرنگار از کشور های مختلف رای داده اند. برای بخش زنان هم 50 خبرنگاری که به صورت تخصصی فوتبال زنان را پوشش می دهند، حق رای دارند. البته رای گیری تمام شده و نتایج معین شده و قرار است امروز اعلام گردد. انتخاب وبلاگ پایگاه داده هم به این گونه است که هرنفر می تواند به 5 بازیکن به ترتیب رای دهد. نفر اول لیست 6 امتیاز، نفر دوم 4 امتیاز، نفر سوم 3 امتیاز، نفر چهارم 2 امتیاز و نفر پنجم یک امتیاز خواهند گرفت. اگر در این شیوه امتیازدهی، امتیازات 2 بازیکن برابر شد، اولویت با فردی است که بیشتر در رده اول اسمش قرار گرفته است. برای مشخص جایزه کوپا که عنوان شد به بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان اهدا می گردد، برندگان قبلی توپ طلا حق رای دارند. فعلا 32 نفر هستند که پیش تر توپ طلا را برده اند. همین افراد رای می دهند تا بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان معین گردد.

نامزد های توپ طلای مردان

کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد-پرتغال)، جرارد مور نو (ویارئال-اسپانیا)، فیل فودن (سیتی-انگلیس)، کیلیان امباپه (پی اس جی-فرانسه)، لوئیس سوارس (اتلتیکو-اروگوئه)، روملو لوکاکو (چلسی-بلژیک)، سزار آسپلیکوئتا (چلسی-اسپانیا)، روبرت لواندوفسکی (بایرن-لهستان)، جورجینیو (چلسی-ایتالیا)، محمد صلاح (لیورپول-مصر)، کوین دی بروینه (سیتی-بلژیک)، سیمون کیائر (میلان-دانمارک)، نیمار (پی اس جی-برزیل)، روبن دیاس (سیتی-پرتغال)، لائوتارو مارتینس (اینتر-آرژانتین)، پدری (بارسا-اسپانیا)، لیونل مسی (پی اس جی-آرژانتین)، لوکا مودریچ (رئال مادرید-کرواسی)، جورجو کیلینی (یوونتوس-ایتالیا)، برونو فرناندس (منچستریونایتد-پرتغال)، هری کین (تاتنهام-انگلیس)، جیجو دوناروما (پی اس جی-ایتالیا)، کریم بنزما (رئال مادرید-فرانسه)، رحیم استرلینگ (سیتی-انگلیس)، نیکولو بارلا (اینتر-ایتالیا)، لئوناردو بونوچی (یوونتوس-ایتالیا)، ارلینگ هالند (دورتموند-نروژ)، انگولو کانته (چلسی-فرانسه)، ریاض محرز (سیتی-الجزایر)، میسون مونت (چلسی-انگلیس)

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "همه آنچه باید درباره مراسم توپ طلای امشب دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید درباره مراسم توپ طلای امشب دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید